گزیده خبرهای 13 آذر- 95

گزیده  خبرهای 13 آذر- 95
دلیل عمده ترویج این ناهنجاری‌ها و فساد، اغماض و چشم پوشی برخی دست اندرکاران اردبیل است
* یک مقام قضایی اردبیل با ارائه آماری از کشفیات گیرنده ماهواره، مشروبات الکلی، مواد مخدر، مراکز فساد، شبکه‌های مدلینگ، گروه‌های سوءاستفاده کننده از بانوان در قالب بعضی فعالیت‌های حرفه‌ای مانند آتلیه‌های عکاسی و سالن‌های آرایشگری زنان و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: دلیل عمده ترویج این ناهنجاری‌ها و فساد، اغماض و چشم پوشی برخی دست اندرکاران اردبیل است. وی گفت برخی افراد در قالب بعضی فعالیت‌های بدون مجوز اقدام به جذب جوانان و نوجوانان به مراکز فساد می‌کنند و این اقدامات سن بزهکاری را پائین می‌آورد و نباید اجازه داد چنین چیزی رخ دهد. خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اردبیل اضافه می‌کند بی‌توجهی به مشکلات فرهنگی عامل اصلی این ناهنجاری هاست.

پیدا شدن دختر 2 ساله تهرانی پس از 13 روز 
دختر دوساله‌ای که 23 آبان ماه در بازار عبدل‌آباد مفقود شده بود، پس از 13 روز در منطقه "مرتضی‌گرد" پیدا شد.به گزارش تسنیم، بعدازظهر 23 آبان ماه پدری با مراجعه به ماموران پلیس اعلام کرد که دختر دوساله‌اش زهرا مفقود شده و از پلیس برای یافتن دخترش کمک خواست.
وی در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت: ساعت 16 همسر، دخترم زهرا و خواهرم برای خرید به بازار عبدل‌آباد رفته بودند که در یک لحظه همسرم دست زهرا را برای پرسیدن قیمت لباس رها کرد و زهرا پس از آن مفقود شد، بعد از آن تمام بازار را گشتیم اما زهرا پیدا نشد.پس از ثبت مفقودی دختر دوساله تیمی از ماموران اداره آگاهی با دستور محمدمهدی مرشدلو؛ بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای یافتن زهرا دست به کار شدند، عکس‌های زهرا در محل مفقود شدنش نصب شد و تصویر این دختربچه برای کمک به یافتنش با دستور بازپرس پرونده در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.تحقیقات برای یافتن زهرا ادامه داشت تا اینکه بعدازظهر ششم آذرماه جاری، مردی در تماس با خانواده زهرا از پیداشدن دخترشان خبر داد و به خانواده زهرا گفت: دختر کوچک سرگردانی را در منطقه "مرتضی گرد" دیدم و با توجه به عکسی که از این دختر در خیابان‌ها و رسانه‌ها دیدم به احتمال زیاد، این دختر بچه، دختر شما است.با این تماس، پدر و مادر زهرا خودشان را به سرعت به محل پیداشدن دختر بچه در منطقه "مرتضی‌گرد" رساندند و پس از 13 روز دخترشان زهرا را پیدا کردند.تحقیقات در رابطه با این پرونده و معمای 13 روز سرگردانی دختر دوساله (زهرا) از سوی کارآگاهان پلیس اداره آگاهی تهران ادامه دارد.
کشته در سانحه رانندگی مرگبار آزادراه کرج – قزوین 
رئیس پلیس البرز گفت: بر اثر برخورد سه دستگاه خودروی خاور، پراید و اتوبوس که صبح جمعه در آزادراه کرج - قزوین روی داد، 6 شهروند کشته شدند.سرهنگ "رضا اکبری" در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این حادثه که ساعت 5:47 دقیقه صبح در محدوده کوهسار رخ داد یک دستگاه پراید در میان 2 دستگاه خودرو خاور و اتوبوس گیر کرد و سرنشینان آن جان باختند.وی اضافه کرد: 2 سرنشین خودروی خاور مجروح شدند که توسط امدادگران، درمان شدند.وی افزود: علت حادثه در دست بررسی است.آزاد راه کرج - قزوین آخر هر هفته شاهد حوادث خونین رانندگی است.
فرونشست زمین در خیابان ولیعصر 
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از نشست آسفالت بخشی در خیابان ولیعصر (عج) در محدوده "سه‌راه پسیان" خبر داد.سرهنگ "حسن عابدی" در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: حوالی ساعت 9 صبح دیروز نشت آب از جوی آب سبب فرونشست آسفالت یک لاین از مسیر شمال به جنوب خیابان ولیعصر در محدوده سه‌راهی پسیان شد که بلافاصله عوامل راهور در محل حاضر شدند.
وی که خود نیز به محل رفته بود با بیان اینکه خیابان ولیعصر(عج) مسدود نشده است، گفت:‌ تنها بار ترافیکی در این بخش از خیابان ولیعصر نیمه‌سنگین است که عوامل راهور با حضور در محل نسبت به روانسازی ترافیک اقدام کرده‌اند.
واژگوني اتوبوس دانش آموزان
    همدان- ايرنا: رئيس پليس راه استان همدان گفت: يک دستگاه اتوبوس حامل راهيان نور در ورودي شهر همدان واژگون شد. سرهنگ رضا عزيزي افزود: در اثر اين حادثه 30 دانش آموز اهل استان گيلان مجروح که 20 نفرشان به صورت سرپايي درمان شدند. وي علت اين حادثه را لغزندگي جاده و خارج شدن کنترل اتوبوس از دست راننده عنوان کرد.
بي احتياطي مرگبار
    سرويس شهرستان ها: رئيس پليس راه خراسان جنوبي گفت: براثر برخورد يک دستگاه سواري ريو با تريلر اسكانيا درکيلومتر60 محور «نايبند-راور» راننده خودرو ريو و يكي از سرنشينان آن در دم كشته و پنج نفر ديگر مجروح شدند. سرهنگ «حسين رضايي» افزود: مجروحان اين سانحه توسط نيروهاي امدادي به مراکز درماني منتقل شدند. وي تصريح كرد:کارشناسان پليس راه علت وقوع اين حادثه را بي احتياطي راننده سواري ريو به علت تجاوز به چپ اعلام كرد.