واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای اخیر عربستان


واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای اخیر عربستان 17آذر-95
یعنی این سخنگوی وزارت امور خارجه به آسانی می خواهد خط بطلان بردیپلماسی 38 ساله سیاست صدور تروریسم وبحران وجنگ افروزی و ارتجاع رژیم وارونه ولایت فقیه به برون مرز بکشد ومنکرمداخله جویی درامور داخلی کشورهای منطقه وهمسایه شود و حمله به سفارت وکنسول عربستان درتهران ومشهد راانکار کند و شعار های ضدعربستانی وتهدید به سقوط عربستان را حاشا  نماید  .درحالیکه آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
بهرام قاسمی
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به ادعاهای عربستان مبنی بر محاکمه یک تیم جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران، پاسخ داد.
بهرام قاسمی در واکنش به اخبار و ادعاهای منتشره درباره محاکمه یک هسته جاسوسی برای ایران توسط دادگاه‌های سعودی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه فعالیت مغایر با مقررات بین‌المللی و اصول دیپلماتیک در عربستان نداشته و ندارد و چنین اتهام‌زنی‌های واهی و بی‌اساسی با اغراض سیاسی مطرح می‌شود که کذب و مردود است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: در شرایطی که جهان اسلام و منطقه نیازمند وحدت و اجتناب از طرح مسائل تنش‌آفرین است، جعل و انتشار اتهامات واهی و به دور از حقیقت، به مصلحت هیچ‌یک از کشورهای منطقه نیست.
وی افزود: عربستان نباید به دنبال وارد کردن اتهامات واهی به جمهوری اسلامی ایران با هدف بهره‌برداری‌های سیاسی و افزایش تنش در منطقه باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره هویت و اتهامات مطرح‌شده برای فرد ایرانیِ ذکر شده در اخبار، گفت: دولت عربستان تاکنون هیچگونه اطلاعاتی به جمهوری اسلامی ایران درباره این فرد ادعایی ارائه نکرده است.

قاسمی تأکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس، رعایت حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها است.