به محاکم قضایی رجوع خواهیم کرد

در نامه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت مطرح شد:
چون بین وزیرنفت دولت روحانی با منتقدان دولت روحانی اختلاف شدید وجوددارد .بعید نیست که هدف این شکایت باندی - سیاسی  باشد.
ایلنا: جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای سرگشاده نسبت به خلف وعده مسئولان و سرگردانی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه انتقاد کردند.
جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، نامه‌ای سرگشاده منتشر کردند و در آن از عدم اجرای جذب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه انتقاد کردند.
در بخش ابتدای این نامه آمده است: داستان طولانی تضییع حق آشکار جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در حالی وارد نوزدهمین ماه خود می شود که علی رغم تمام پیگیری های فردی و جمعی از طریق مسئولین وزارت نفت، دولت و نمایندگان مجلس، این مشکل هنوز به پایان نرسیده و صبر و تحمل قشر مظلوم و رنج کشیده دانشجویان و فارغ التحصیلان را لبریز نموده است.
در ادامه این نامه می‌خوانیم: در حالی که از 19 خرداد 94 (تاریخ صدور ابلاغیه منع استخدامی در وزارت نفت از طرف وزیر نفت) تا به امروز، بارها و بارها به طور ضمنی و صریح حق جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت از زبان مسئولان دولتی و غیردولتی به رسمیت شناخته شده است و حتی ابلاغیه 27 دی 94 وزیر نفت (در نتیجه تجمع مقابل وزارت نفت و تحصن در دانشگاه صنعت نفت) به عنوان یک سند مکتوب، مهر تاییدی بر حقانیت خواسته دانشجویان و فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت است؛ در این بین، اظهارنظرهای بدون پشتوانه و ضد واقعیت برخی مسئولان جای تامل دارد.
در انتهای این نامه، این دانشجویان گفته‌اند: حال که پیگیری ها و نامه نگاری ها در طول این نوزده ماه موثر واقع نشده؛ چاره ای جز تظلم به محکمه نمانده است. این تظلم خواهی در قدم اول با تقدیم شکایتی به سازمان بازرسی کل کشور کلید خورده و در ادامه به کمیسیون اصل نود مجلس و دیوان عدالت اداری نیز تسری خواهد یافت.