جسد آخوند حسيني ميانجي در قم تشييع و به خاك سپرده شد

 جسد  آخوند حسيني ميانجي در قم تشييع و به خاك سپرده شد  8دی-95
یک نماینده دیگر خامنه ای و امام جمعه سابق  خرم آباد رفت تا کی فرصت باشد دستش راستش زیر سر خامنه ای باشد تا وی رانزد خودش به برد.

پيکر مرحوم آيت الله سيد کاظم حسيني ميانجي نماينده سابق ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه سابق خرم آباد در قم تشييع و به خاک سپرده شد.
    قم- خبرنگار کيهان: در اين مراسم که اساتيد و طلاب حوزه علميه، شاگردان، و گروه هاي مختلف مردم حضور داشتند پيکر آن عالم رباني از مسجد امام حسن عسکري(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشييع شد.

    آيت الله شبيري زنجاني از مراجع عظام تقليد بر پيکر نماينده سابق ولي فقيه در لرستان نماز ميت اقامه کرد و سپس پيکر آن مرحوم برگرد مضجع شريف کريمه اهل البيت(ع) طواف داده شد و سپس در رواق مسجد بالاسر در جوار بزرگان حوزه و مرجعيت به خاک سپرده شد.

    آيت الله حسيني ميانجي که طي سال هاي 61 تا 87 به مدت 27 سال امام جمعه خرم آباد و نماينده وليفقيه در استان لرستان بود صبح يک شنبه پنجم ديماه دار فاني را وداع گفت.

    آيت الله سيد کاظم حسيني ميانجي فرزند مرحوم آقا ميرحسن در 1311 ش در روستاي گونلو از توابع شهرستان ميانه متولد شد، در کودکي پدر خود را از دست داد و به ناچار به روستاي پورسخلو نزد دايي خود مرحوم آخوند حسينعلي احمدي پدر آيت الله احمدي ميانجي رفت و در محضر وي به فراگيري خواندن و نوشتن پرداخت .

    وي در 10 سالگي به ميانه رفت و در خدمت آيت الله آقا ميرزا ابو محمد حجتي ، مقدمات علوم اسلامي را فراگرفت پس از دو سال تحصيل در ميانه ، به قم مهاجرت کرد و تحصيلات حوزوي خود را در حوزه ي علميه قم ادامه داد.

    آيت الله سيد کاظم حسيني ميانجي مبارزات سياسي خود را همگام با نهضت اسلامي حضرت امام در خردادماه سال 42 آغاز کرد و با ايراد سخنراني ها و نيز صدور اعلاميه ها همراه با ديگر روحانيون به افشاگري عليه رژيم پهلوي پرداخت .

    وي در طول نهضت اسلامي به مبارزات خود با رژيم پهلوي تداوم داد و به خاطر اين گونه فعاليت ها، بارها توسط ساواک احضار و بازداشت شد که ازجمله مي توان به بازداشت وي در خرمشهر اشاره کرد.

    آيت الله حسيني ميانجي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ، ابتدا از سوي امام خميني براي رسيدگي به امور شهرستان هاي اهواز و کاشمر اعزام شد و سپس در سال59 به سمت امام جمعه آباده منصوب شد؛ در سال 60به سمت امام جمعه سراب انتخاب شد و در سال 61 با حکم حضرت امام ، به عنوان نماينده امام و امام جمعه شهر خرم آباد انتخاب شد و بعد از رحلت امام خميني(ره) نيز تا سال 87 به عنوان نماينده ولي فقيه در استان لرستان فعاليت داشت.