سازمان ملل: شمار کشته شدگان در عراق طی ماه نوامبر بی سابقه بوده است

سازمان ملل: شمار کشته شدگان در عراق طی ماه نوامبر بی سابقه بوده است 13   آذر-95
نقش آمریکا به خاطر اشغال نظامی عراق با پیام صلح وآزادی ودمکراسی برای مرم عراق چیست . درحالی ولی  عراق اشغال شد تحویل سپاه قدس و مزدوران شیعی عراقی شان داده شد تادرگیرجنگ فرقه ای شود. سپس بستر ساز پیدایش ورشدداعش شود که منجر شده است سازمان ملل خبر از  شمار کشته شدگان در عراق طی ماه نوامبر بدهد وبگوید که  بی سابقه بوده است
نیویورک-ایرنا- کمیته امداد سازمان ملل در عراق با ذکر این که در ماه نوامبر امسال بیش از دو هزار نفر که اکثر آن ها غیر نظامیان بوده اند، جان خود را در اثر درگیری های جاری در این کشور از دست داده اند، گفت که این تعداد کشته در مدت یک ماه بی سابقه بوده است.
یان کوبیش نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل و سرپرست کمیته امداد این نهاد در عراق شمار کشته شدگان درگیری های این کشوردر ماه گذشته را 2 هزار و 885 نفر و مجروحین این درگیری ها را هزار و 380 نفر اعلام کرد.
کوبیش این شمار تلفات را که به گفته او بخش عمده ای از آن ها از شهروندان غیر نظامی عراق بوده اند، بهت آور خواند.
نماینده بان کی مون اضافه کرد که تشکیلات داعش با تلاش مذبوحانه برای حفظ مواضع خود در موصل و نینوا برای ارعاب مردم این مناطق به
تاکتیک های شرورانه و غیرانسانی متوسل می شود و از اماکن مسکونی مردم این شهر ها بعنوان سنگر و یا مقر خمپاره اندازهای خود استفاده می کند.
به گفته او، این تشکیلات تروریستی همچنان به ربودن ساکنین و استفاده از آن ها بعنوان سپر انسانی ادامه می دهد.
نماینده دبیر کل سازمان ملل به این نکته نیز اشاره کرد که در ماه گذشته شهر بغداد با 733 قربانی یعنی 152 کشته و 581 مجروح غیر نظامی بیشترین تلفات را تحمل کرده است.
وی بخصوص یاد آور شد که برغم جنایات وحشیانه داعش و تلاش این تشکیلات برای وارد آوردن تلفات بیشتر غیر نظامی نیروهای امنیتی عراق در این مدت و بخصوص در جریان عملیات آزاد سازی موصل بسختی تلاش کرده اند تا از بروز هر گونه تلفات غیر نظامی در این درگیری ها جلوگیری کنند.
شبک **اروپانم-4-541**1917**انتشار دهنده : سید محمدباقر نوربخش