مشکلات معلولین را می‌بینیم، می‌فهمیم و درک می‌کنیم


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

مشکلات معلولین را می‌بینیم، می‌فهمیم و درک می‌کنیم 15آذر-95

بااینو جود اقدامی برایر فع این مشکل نمی شود.

 

ربیعی
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خطاب به معلولان گفت: می‌خواهم بدانید که ما صورت مسئله شما را پاک نکرده‌ایم؛ بلکه مسئله و مشکلاتتان را فهم و درک کردیم و چنانچه هنوز کم و کاستی‌هایی در راه خدمت رسانی به قشر معلول وجود دارد ناشی از بد فهمی ما نیست؛ نمی‌خواهم بگویم برایتان معجزه کردیم اما می خواهم بدانید امروز مسائل شما را می‌بینیم، می‌فهمیم، درک می‌کنیم و در صدد حل آن اقداماتی را به انجام می‌رسانیم.
به گزارش ایسنا، علی ربیعی در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت که امروز در محل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد خطاب به معلولان حاضر در جمع اظهار کرد: از صمیم قلب خدا را شاکرم که در محضرتان هستم زیرا بیشترین افتخار زندگیم را خدمت به شما می‌دانم و احساس می‌کنم خدمت به شما نه امری اداری بلکه انسانی است.
وی در ادامه عنوان کرد: این گردهمایی فقط یک جمع شدن صرف نیست بلکه در چنین ایامی اهداف و برنامه‌هایمان را بررسی می‌کنیم و وظایفمان را نسبت به این قشر مجددا به خود یادآوری می کنیم.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه تاکید کرد: شاخص انسانیت در هر جامعه‌ای نوع رفتار آن جامعه با گروه‌هایی است که در آن دچار محرومیت شده‌اند و این نوع رفتار میزان دینی بودن و حتی انسانیت آن جامعه را نشان خواهد داد.
ربیعی در ادامه با بیان آنکه این هفته که هفته معلولان است باید حقوق معلولان را به خود یادآوری کنیم گفت: معتقدم باید در این هفته بار دیگر شاخص‌های انسانیت جامعه‌مان را بررسی کنیم.
وی ادامه داد: خدمت به معلول باید در یک مربع چهارگانه پیگیری شود که در اضلاع این مربع دولت، نهادهای مردمی، خانواده معلول و خود فرد معلول قرار گرفته‌اند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ناراحتم که هنوز موانع زیادی در راه خدمتگزاری سازمان‌های مرتبط در حوزه معلولین وجود دارد اما طی سه سال اخیر سعی کردیم با ارائه مجوزهایی گسترده به سازمان‌های مردم نهاد در حوزه حمایت از معلولان تا حدی در صدد رفع این موانع گام برداریم.
ربیعی ادامه داد: خجالت میکشم که بگویم کار زیادی برایتان کرده‌ام اما سعی کردیم غربالگری‌ها را به منظور کاهش معلولیت‌ها در دستور کار خود قرار دهیم به طوریکه غربالگری شنوایی و ژنتیک در حال حاضر تا حد خوبی پیشرفت کرده‌اند و اکنون اجرای غربالگری آلزایمر را نیز در تهران در دستور کار خود قرار دادیم.
وی ادامه داد: همچنین گسترش طرح مراقبت در منزل را نیز پیگیری کردیم و علاوه بر آن شورای معلولان را نیز که سال‌ها تشکیل نمی‌شد مجددا احیا و سعی کردیم کمیسیون‌های آن را مرتب برقرار کنیم.
ربیعی در خصوص اشتغال معلولین نیز اظهار کرد: سال گذشته 25 هزار شغل برای افراد دارای معلولیت ایجاد کردیم و در سال جاری نیز تعداد این اشتغال‌ها را به 15 هزار شغل رساندیم علاوه بر آن به سازمان فنی و حرفه‌ای ابلاغ کردم که آموزش معلولان را متناسب با توان آنان ارائه دهد.
وی در ادامه اظهار کرد: امروز از هنرمند، نخبه و ورزشکار معلول تقدیر کردیم زیرا آنها در حال حاضر به الگوهایی تبدیل شدند که جامعه به توانمندی‌شان احترام می‌گذارد.
وی در پایان گفت: سعی می‌کنم در صدد رفع موانع و محرومیت‌های معلولین در جامعه قدم بردارم و در این راه هر روز بهتر از قبل باشم و امیدوارم بتوانیم هر چه بیشتر به این قشر از جامعه خدمت کنیم.
به گزارش ایسنا سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز در این همایش اعلام کرد: با توجه به سیاست‌های عمومی دولت، قصد داریم شرایط بسیار مناسب‌تری را برای ورزش‌های جانبازان و معلولین فراهم کنیم تا ان‌شاءالله در مسابقات بین المللی شاهد حضور مقتدرانه این افراد باشیم.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در حال حاضر ستاد بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو تشکیل و ساز و کاری را فراهم کردیم تا بتوانیم در این مسابقات شاهد اخذ بهترین نتیجه به تاریخ حضور این افراد در بازی‌های بین المللی باشیم.

وی در پایان گفت: دولت و وزارت ورزش و جوانان با تمام توان حامی و پشتیبان ورزشکاران و جانبازان در رقابت‌های بین المللی همچون پارالمپیک خواهد بود تا شرمنده مردم ایران و به ویژه این قشر نباشیم.