چینی ها مشتری جدید کاغذهای تولیدی مازندران

چینی ها مشتری جدید کاغذهای تولیدی مازندران  9 دی – 95 .

 چینی هااز یک طرف کالاهای بنجول به ایران صادر می کند و از طرف دیگرنقشه برای قطع درختان جنگل های مازندران  زیر کاغذ کشیده است .
ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از استقبال یک شرکت از کشور چین برای خرید کاغدهای تولیدی این کارخانه خبر داد .
محمد شیخ مونسی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری ساری گفت : تاکنون کشورهای همسایه مشتریان کاغذهای تولیدی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بودند .
وی ادامه داد : این بازار فروش جدید تولیدات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران فرصتی مغتنم و مهم به شمار می رود .
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه بانک ملی یکی از سهامداران این کارخانه است ، گفت : با رفع تحریم ها روند تولید و فعالیت اقتصادی شرکت تاثیر مثبتی داشته است .
وی افزود : هم اکنون فعالیت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با انباشت برخی مشکلات و چالش ها رو به رو است که از جمله آن می توان به کاهش میزان برداشت چوب از سه متر مکعب در سال 68 به نیم متر مکعب در سال 92 اشاره کرد که باعث کاهش درآمدزایی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران شد .
او افزایش هزینه های شرکت را از دیگر مشکلات برشمرد و ادامه داد : با وجود این که مصرف برق در این شرکت افزایش نیافت ، اما با افزایش نرخ این انرژی ، هزینه ها افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از فرسودگی تجهیزات به عنوان بخش دیگری از مشکلات پیش روی این شرکت نام برد .
مطالعات اولیه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در سال 1351 انجام شد و از سال 1376 فعالیت خود را آغاز کرد .
ظرفیت اسمی تولید 170 هزار تن کاغذ در سال آغاز کرد .
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654