امنیت دانشگاهی می‌خواهیم اما دانشگاه امنیتی نمی‌خواهیم


مازنی در دانشگاه شریف:

امنیت دانشگاهی می‌خواهیم اما دانشگاه امنیتی نمی‌خواهیم 15آذر-95

چه به خواهی چه نه خواهیخی لی وقت است که از سوی بسیجی های سازماندهی شده از سوی اطلاعات سپاه دانشگاه هاامنیتی شده اند به خصوص درآستانه سال گرد 16 آذر روز دانشجو که فضای دانشگاه هاا منیتی ترشده است تا که اجازه برپایی مراسم سال گرد چنین روزی از سوی دانشجویان معترض وجودنداشته باشد. 

مراسم «نمایندگان مردم در پیشگاه دانشگاه»
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید امنیت دانشگاهی داشته باشیم اما دانشگاه امنیتی نمی‌خواهیم.
به گزارش ایسنا، احمد مازنی در مراسم «  نمایندگان مردم در پیشگاه دانشگاه» که بعد از ظهر امروز یکشنبه از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار کرد: ما مفتخر هستیم که در سطح منطقه امن ترین کشور را داریم و مبارزین و مشاورین نظامی ما در مقابله با تروریسم کور در منطقه و جهان قوی تر از هر کشور دیگری حضور دارند و مبارزه می‌کنند و در نتیجه مرزهای جغرافیایی ما مرزهای امنی است. در مجموعه کشور نیز نیروهای اطلاعاتی ، امنیتی ، بسیج ونیروی انتظامی با چشمانی باز و دقیق مراقبند که دشمن به وطن ما طمع نکنند .
وی افزود:‌ باید توجه داشته باشیم که اگر گرفتار روحیه استبدادی شویم، گرفتار پذیرش استیلای خارجی هم خواهیم شد و حریم فرهنگ  و دانش مورد تعرض قرار می گیرد لذا من در عین اینکه دست همه عزیزان بسیج و نیروهای امنیتی را می بوسم عرض می کنم که ما امنیت دانشگاهی می‌خواهیم اما دانشگاه امنیتی نمی خواهیم و معتقدیم نگاه حرفه ای و علمی و فرهنگی باید بر فضای دانشگاه حاکم باشد.
این نماینده مجلس با تبیین ابعاد حادثه ۱۶ آذر سال ۳۲ در دانشگاه تهران اظهار کرد: ۱۶ آذر در واقع  اعتراض دانشجویان به حکومت بود که منجر به شهادت سه دانشجو شد و هدف مقابله با سلطه بیگانه، ‌استبداد داخلی و دفاع از استقلال کشور بود. در واقع رژیمی که بر آرای مردم متکی نباشد ناچار به قدرت های بیگانه وابسته می‌شود و برای تداوم خود مجبور است از روش های استبدادی استفاده کند.
مازنی با بیان اینکه در ۱۶ آذر سال ۳۲ نیروهای چکمه پوش گارد به حریم دانشگاه تجاوز کردند ادامه داد: دانشجویان در آن مقطع اجازه ندادند که این تعرض بی پاسخ بماند و حاضر شدند برای مقابله با آن از جانشان بگذرند. امروز هم ما در مجلس شما را در دانشگاه و دولت، دستگاه قضایی و نیروهای مسلح باید مراقب باشیم که بیگانگان چشم طمع به آب و خاک ما نداشته باشند و البته باید با استبداد نیز مقابله کنیم. چرا که هر انسان غیرمعصومی در معرض استبداد است و درواقع اگر کسی اختیارات داشته باشد و در مقابل اختیاراتش پاسخگو نباشد چه وزیر باشد یا وکیل یا  رئیس‌جمهور یا رئیس یک قوه  این می‌تواند شروع استبداد باشد.
این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من طرح گفت‌وگوی ملی در پارلمان را کلید زدم که این موضوع از سوی آقای دکتر عارف و فراکسیون امید استقبال قرار گرفت و اصولگرایان هم از آن استقبال کردند. ما معتقدیم باید فضایی فراهم کنیم که به شکل چهره به چهره نقدها و مسائل گفته شود.
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی درباره حکم دادگاه احمد منتظری نیز اظهار کرد: البته من از جزئیات این پرونده اطلاعی ندارم اما به صورت کلی تذکر من به دادگاه ویژه روحانیت این است که برخوردها را به سمتی ببرند که با رفتاری که افکار عمومی را به نظام اسلامی بدبین می‌کند، برخورد کنند.
وی درباره حکم جلب محمود صادقی نماینده تهران نیز اضافه کرد: آقای صادقی فرزند شهید و نماینده شجاع آزاده و خوش فکر فراکسیون امید در مجلس است. آنچه ایشان مطرح کردند یک سوال بود که هم وظیفه و هم حق نماینده است. ایشان سوال از وزیر اقتصاد را مطرح کردند و من هم عین این سوال را از وزیر دادگستری پرسیدم اما آن طرز برخورد با ایشان شایسته نبود البته خوشبختانه ختم به خیر شد و امیدواریم شاهد تکرار این رفتارها از سوی قوه قضاییه و دادستانی نباشیم.
مازنی درپاسخ به سوال دانشجویی در مورد موضوع حصر به مزاح گفت:‌ من بنا دارم تا ۷۵ سالگی از حق نمایندگی استفاده کنم.
وی در ادامه اظهار کرد: اگر ما بنا بود مرعوب شویم قاعدتا نباید نماینده مجلس می شدیم چرا که نماینده‌ای که مرعوب می‌شود حقوقش حرام است و باید استعفا دهد. آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد بازی باخت- باخت بود و از سال ۹۲ همه اصلاح طلبان و عقلای قوم بنا را بر این گذاشتند که بازی برد- برد باشد لذا ما به تدریج این مسائل را در دستور کار قرار می دهیم و آن را حل خواهیم کرد.
این عضوکمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوالی درباره ضد استکبار بودن نیز اظهار کرد: ضد استکبار بودن به این معنا است که باید با کسانی که اهل تکبر و نخوت هستند و روحیه خود بزرگ بینی دارند مقابله کرد. فرقی نمی کند که از یک قدرت بیگانه باشند یا افرادی در داخل کشور و زیر لوای تاج و حکم رژیم سلطنتی یا کسی مثل من ابا داشته باشد.
مازنی درباره عملکرد فراکسیون امید در مجلس نیز یادآور شد:‌ ابتدا قرار بود نطفه امید منعقد نشود و بعد که منعقد شد می خواستند سقط شود اما بعد که دیدند متولد شده خواستند ترتیب آن را بدهند. فراکسیون امید در واقع نیروهای بالانده و خوش فکری هستند که به نمایندگی از ملت ایران در مجلس حضور یافتند و در ابتدای حضورشان در مجلس مدت زمان بود که بتوانند یکدیگر را بشناسند اما اکنون آقای عارف بیشترین تلاش را برای انسجام فراکسیون امید و پیگیری مطالبات مردم دارد و این موضوع را در فضای آرام و توام با همگرایی دنبال می‌کنند و این طور نیست که بخواهد همه مسائل را رسانه ای کند. البته نقش هایی در درون مجلس هست که شاید به مرور آشکار شود.
وی ادامه داد: در دوران انتخابات ریاست مجلس اراده ای بر این بود که فراکسیون امید در این زمینه به نتیجه نرسد. همان اراده تلاش می کرد که اعضای فراکسیون امید در ریاست کمیسیون های تخصصی به توفیق نرسند البته انشالله فراکسیون در سال دوم مجلس در مورد کمیسیون ها نیز به نتایج خوبی خواهد رسید.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره موضوع لغو کنسرت ها و لغو برخی سخنرانی ها تصریح کرد: نباید با یک کار طبیعی، قانونی، مشروع و مورد پسند مردم مخالفت شود و یا با استفاده از ابزار قانونی و یا تریبون‌هایی که در اختیار دارند مانعی برای آن ایجاد کنند. از نظر ما تعطیلی کنسرت یا سخنرانی یا روضه و یا یک برنامه سیاسی هیچ تفاوتی ندارد و در این میان کسانی که این مخالفت ها را می‌کنند خودشان بیشترین آسیب را می بینند. ما شاهد این هستیم که برخی برنامه ها مجوز قانونی دارند اما کسانی از تریبون خود استفاده می‌کنند و می گویند فلان برنامه نباید انجام شود.   اگر امروز امام جمعه می گوید نمی گذارم کنسرت برگزار شود فردا هم یک امام شنبه پیدا می‌شود و می‌گوید نمی گذارم انتخابات برگزار شود یا اینکه کسی می گوید نمی گذارم نماز جمعه برگزار شود.
مازنی در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد اقدامات صورت گرفته در مورد حکم جلب محمود صادقی نیز خاطر نشان کرد: آن شب که این مشکلات به وجود آمد هم آقای عارف و هم آقای لاریجانی تا دیر وقت پیگیر این موضوع بودند و آقای مطهری نیز با منزل همشیره و داماد مکرم(علی لاریجانی) تماس گرفتند و نهایتا آقایان عارف ولاریجانی سعی کردند مسئله به شکلی که حریم مجلس حفظ شود حل و فصل شود.
این عضو فراکسیون امید در پایان درباره عملکرد رئیس فراکسیون امید نیز خاطر نشان کرد: آقای دکتر عارف در اداره فراکسیون بسیار با حوصله عمل می‌کند. ما هم معتقدیم جامعه نیاز به رفتار عقلایی دارد. ایشان تقریبا تمام وقت شان را صرف اداره و سازمان دهی فراکسیون می‌کنند.