گزیده خبرهای 7 خرداد – 96 قسمت-2

گزیده خبرهای  7 خرداد – 96  قسمت-2
 
رییس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی با حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان به گفت‌وگو پرداخت.حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور، با اعلام این خبر در توییتر خود، تصریح کرد که پوتین در این تماس پیروزی روحانی در انتخابات را تبریک گفته است.پایبندی به تعهدات برجام توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی همکاری در امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم از دیگر محورهای این گفت‌وگو بوده است
دستگیری زورگیر موبایل‌ها در محله 13 آبان
رئیس کلانتری 168 سیزده آبان، از دستگیری سارق موبایل قاپ، در مخفیگاهش خبر داد.سرهنگ "چنگیز ایدون" در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هفته گذشته چهار نفر از شهروندان به کلانتری مراجعه و اعلام کردند که فردی به زور گوشی تلفن همراه آنان را به سرقت برده و از آنجا که هر چهار مالباخته، مشخصات یک نفر را بیان کردند، سریعاً تیمی از عوامل کلانتری به سطح حوزه استحفاظی اعزام و برای دستگیری سارق طرح مهار و کنترل را اجرایی کردند.وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات اولیه، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، در یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.رئیس کلانتری 168سیزده آبان تصریح کرد: ماموران با مجوز قضایی اقدام به بازرسی از مخفیگاه متهم کرده و در بازرسی از آن چندین دستگاه انواع گوشی موبایل و یکسری مدارک هویتی مربوط به دیگر افراد را کشف و ضبط کردند.وی با اشاره به انتقال متهم به کلانتری و انجام بازجویی از وی، گفت: متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت تلفن‌ همراه شهروندان به شیوه زورگیری اعتراف کرد.رئیس کلانتری 168 سیزده آبان با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد، ادامه داد: این فرد برای ادامه تحقیقات و کشف دیگر جرائم احتمالی به کارآگاهان اداره نهم پلیس آگاهی پایتخت معرفی شد.وی با بیان اینکه شهروندان علاوه بر فشار روانی که بابت سرقت گوشی همراه متحمل می‌شوند؛ نگرانی بیشتری نسبت به فاش شدن اطلاعات و فایل ضبط شده در گوشی تلفن همراه خود دارند، گفت: بر این اساس به شهروندان توصیه می‌کنم که اطلاعات گوشی همراه خود را هر چند روز یک بار خالی و در جای دیگری نگهداری کنند.
قدرت فراملی مانع برگزاری جشن بزرگ مردمی پیروزی دکترروحانی در همدان شد
خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از همدان گزارش داد: استاندار همدان در مراسم تجلیل از فعالان ستاد مردمی دکتر روحانی دراین استان گفت: قدرت فراملی و پیدا و پنهان موجود دراستان مانع برگزاری جشن بزرگ مردمی پیروزی دکترروحانی در همدان شد. محمدناصر نیکبخت افزود: قبل از جشن،نیروی انتظامی اعلام کرد نیرو‌ها‌ی ماخسته هستند ودر حین جلسه‌ای که در این زمینه بارئیس ستاد مردمی دکترروحانی و عوامل ذیربط استانداری وفرماندار همدان داشتیم نامه دادگستری آمد که به این دلیل و آن دلیل مراسم نگیرید و اگر بگیرید ما برخورد می‌کنیم. استاندار همدان از پرونده سازی در جریان انتخابات برای خودش و فرماندارانش خبرداد و با اشاره به موج احضار و دستگیری چندین نماینده فرماندار در جریان انتخابات گفت: تا وقتی این عملکرد بعضی ارگانها در همدان است استان با شرایط اینچنینی مواجه خواهد بود.
وزیر اطلاع رسانی بحرین جامعه جهانی را به توقف دخالت‌های  ایران فرا خواند.
وزیر اطلاع رسانی رژیم بحرین ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران بدون اشاره به سرکوب شدید مردم بحرین، جامعه جهانی را به توقف آنچه دخالت‌های ایران نامید، فرا خواند. به گزارش ایلاف، علی بن محمد الرمیحی وزیر اطلاع رسانی بحرین ضمن تمجید از حمایت‌های بی‌دریغ آل سعود از آل خلیفه گفت: بحرین اجازه نخواهد داد که گروههای افراطی امنیت و ثبات آن را بر هم بزنند و بحرین برخورد آهنین با کسانی که به دنبال برهم زدن امنیت کشور باشند خواهد کرد. وی خواستار تلاش جامعه بین‌المللی برای مقابله با آنچه وی تروریسم ایرانی خواند، شد. طارق الحسن رئیس اداره امنیت عمومی آل خلیفه نیز مدعی شد که بمب‌هایی در اختیار افرادی که در الدراز بودند، قرار داشت که پس از بررسی آنها مشخص شد که ساخت ایران است.
وزارت خارجه آمریکا امسال قصد ندارد برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت ماه رمضان برگزار کند.
با اینکه از سال 1378 تاکنون به جز چند مورد استثنایی، همه وزیران خارجه آمریکا، چه از حزب دموکرات و چه جمهوری‌خواه، میزبان یک افطار در روزهای عادی ماه رمضان یا مراسم عید فطر بوده اند، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه دولت ترامپ با شکستن این سنت، درخواست اداره امور مذهبی و جهانی این وزارتخانه را برای میزبانی مراسم روز عید فطر رد کرده است. تیلرسون در توجیه رد پیشنهاد این اداره گفته است وزارت خارجه آمریکا امسال قصد ندارد برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت ماه رمضان برگزار کند. یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا در توضیح این اقدام تیلرسون به رویترز گفت: ما همچنان در حال یافتن راهی برای گرامیداشت روز عید فطر هستیم. وی افزود: سفیران آمریکا علاقه‌مند هستند که به طریقی گرامیداشتی برای ماه رمضان در سفارت خانه‌های آمریکا در سراسر جهان برگزار کنند.
 ترامپ  به همه مسلمان جهان، فرا رسیدن این ماه را از طرف مردم آمریکا به آنان تبریک گفت
رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که در تارنمای رسمی کاخ سفید منتشر شد: خطاب به همه مسلمان جهان، فرا رسیدن این ماه را از طرف مردم آمریکا به آنان تبریک گفت. ترامپ که خواستار منع ورود مسلمانان به آمریکا شده است، گفت: در این ماه مسلمانان آمریکا و سراسر جهان از سنت‌های نیکوکاری و مراقبه الهام می‌گیرند که این مساله سبب تقویت جامعه‌های ماست. وی که پیش از این مسلمانان را «اسب تروآیی» معرفی کرده بود که پر از پناهجویانی است که می‌خواهند به آمریکا بیایند و آمریکایی‌های بی‌گناه را بکشند، افزود: نفی خشونت، پیگیری صلح و کمک به نیازمندانی که از فقر و جنگ رنج می‌برند وظیفه مشترک ماست و ماه رمضان آگاهی از این وظیفه را تقویت می‌کند.