حالا نوبت مسئولان است كه به وعده هاي خود عمل كنند!

حالا نوبت مسئولان است كه به وعده هاي خود عمل كنند!   11 خرداد -96
وعده های سرخرمنی موقعب رگزاری نمایش انتخابات دادن و مردم را دنبال نخود سیاه فرستان تاریخچه 38 ساله دارد ومختص قول های نمایش انتخاباتی روحانی نمی شود که اوین نامه کیهان از موضع مچ گیری انتقادی و فشاربرروی دولت روحانی گرترش  کرده حالا نوبت مسئولان است كه به وعده هاي خود عمل كنند!
برگرفته از: بصيرت

انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري با همه فراز و نشيب ها به پايان رسيد. در اين دوره نيز مردم با شور و شعور برخاسته از هويت و سرنوشت انقلابي به آوردگاه مهم سال 96 آمدند و دلدادگي و همبستگي خود را با نظام اسلامي به منصه ظهور رساندند.
    
از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه اي، حضور حداکثري مردم در پاي صندوق هاي راي يک اصل اساسي و ضرورت حياتي براي حفظ و بقاي انقلاب اسلامي شمرده مي شود. آن جايي که معظم له از همه مردم، حتي کساني که نظام اسلامي را قبول ندارند، براي شرکت در انتخابات دعوت مي کنند، نشان مي دهد که اهميت موضوع از نظر ايشان بسيار فراتر از نگاه حزبي و جناحي است و موضوعي است که دقيقاً معطوف به منافع ملي و حفظ نظام و انقلاب اسلامي است.
    
    
اصل انتخابات مايه عزت و حيثيت ملي
    
واقعيت آن است که انتخابات در جمهوري اسلامي، يکي از ارکان اساسي حفظ و بقاي انقلاب به حساب مي آيد. در اين راستا، آن هنگامي که انتخابات با حضور حداکثري مردم برگزار شده است، اقتدار و عزت بالايي را براي کشور توليد کرده است.
    
همچنين به فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي انتخابات مايه آبرو و حيثيت ملي است. از اين رو در همه شرايط و در هر گونه تحليل و در مواجهه با وضعيت هاي مختلف نبايد از اين نکته مهم که انتخابات با حضور حداکثري مطالبه نخست و جدي امام خامنه اي است، غفلت کرد و حتماً نبايد نااميدي و ياس را در خود ايجاد کنيم و به ديگران همين روحيه را انتقال دهيم.
    
    
آمادگي و حفظ روحيه انقلابي براي مواجهه با شرايط جديد
    
نکته دوم اين است که نيروهاي انقلاب اسلامي بايد ضمن حفظ مواضع اصولي، انقلابي و پاي فشردن بر آرمان هاي والاي امام و رهبري، خود را براي مواجهه با رويدادهاي گوناگون مهيا سازند. 
    
نکته مهم اين است که در شرايط فعلي اتخاذ مواضع اصولي و حفظ روحيه انقلابي و در عين حال اجتناب از افتادن در فضاي انفعال، ياس و هيجاني عمل کردن و شتابزدگي، نيازي حتمي و فوري است.
    
درست است که حاکميت تفکري که با مواضع اساسي انقلاب فاصله دارد، چالش ها و هزينه هايي را براي انقلاب و نظام توليد خواهد کرد، اما بايد يادمان باشد که منفعلانه عمل کردن نيروهاي انقلاب و بي توجهي به رويکردهاي صحيح و مدبرانه کار را براي انقلاب و نظام سخت تر نيز خواهد کرد. 
    
آنچه که در اين بخش مي توان به خلاصه و اجمال گفت اين است که بايد با هوشياري و حفظ روحيه و نشاط انقلابي، وسط ميدان پاسداري از انقلاب بود.
    
خيلي روشن است که جريانات معاند و مغرض مي خواهند، نيروها و عناصر انقلابي، در فضاي بعد از انتخابات دچار ياس، انزوا، انفعال و بي تفاوتي شوند و صد البته بايد در برابر اين دسيسه ها قاطعانه ايستاد و ذره اي دچار غفلت از تکاليف انقلابي نشد.
    
    
آرامش سياسي و انسجام ملي بعد از انتخابات
    
به طور طبيعي نياز اصلي و فوري کشور بعد از هر انتخابات آرامش در بخش سياسي و پرهيز از التهابات و تنش آفريني هاي سياسي است. معمولاً از رهگذر انتخابات و در ايام انتخابات و رقابت هاي انتخاباتي برخي شکاف ها در حوزه سياسي و ملي بوجود مي آيد. نکته مهم و قابل تامل اين است که کشور و نظام اسلامي ما در برخي دوره هاي انتخاباتي و ايام و ماه هاي بعد از آن، لطمات سخت و سنگيني ديده است، وقتي در سال88 فتنه گران به فرمايش رهبر معظم انقلاب کشور را به لبه پرتگاه بردند. از اين رو، خيلي اهميت دارد که جريان ها و عناصر انقلابي با سعه صدر و مدبرانه شکاف ها و خلاهاي بوجود آمده در بخش ملي را ترميم کنند. البته تجربه انتخابات هاي گذشته نشان مي دهد که جريان انقلابي و ارزش مدار هر زمان که موفق به کسب آراء مورد نياز نشده، نجابت و متانت ويژه از خود نشان داده است و بدون ترديد حالا نيز بايد همانگونه باشد. البته نقطه مقابل اين وضع، منفعل شدن و فاصله گرفتن از روحيه نقادي و انقلابي است که بايد به شدت از آن اجتناب نمود.
    
    
پرداختن به مطالبات معيشتي مردم و وعده هاي انتخاباتي
    
تجربه تاريخي نشان داده است که هر وقت جريان اصلاح طلبي بر سر کار بوده است، منازعات سياسي و فرهنگي در سطح بين گروه ها و احزاب و حتي در بين بخش هايي از طبقات اجتماعي شدت گرفته است. پديد آمدن اين وضع از يک سو، تعرضات به ساحت ايران، انقلاب و ارزش ها را در پي داشته است و از ديگر سو، وقت و انرژي کشور که بايد صرف حل مسائل حقيقي مردم و نظام شود، به امور غيرضروري اختصاص پيدا کرده است. ضمن اينکه اين وضعيت در شکاف هاي اجتماعي و دو قطبي کردن بدنه جامعه نيز تاثير منفي ايجاد کرده است.
    
در اين شرايط آنچه که رسالت نيروهاي مومن و انقلابي تلقي مي شود، اين است که بايد تلاش کنند فضاي حاکم بر کشور و به عبارتي گفتمان غالب در سطوح مختلف جامعه در حوزه اقتصادي و معيشتي با تکيه بر شعار سال زنده باشد. بايد مطالبات و تنگناهاي معيشتي و اقتصادي که بر مردم عارض شده است را پيگيري کرد و نگذاشت که در مناقشات سياسي که مع الاسف جماعتي در دولت نيز بدنبال آن هستند، گم شود.
    
همچنين لازم است مرتب وعده هاي انتخاباتي که مسئولان به مردم داده و مجددا توانسته اند در پرتو آنها راي مردم را جذب نمايند، به يادشان آورد و گفتمان مطالبه گري عمومي را در جامعه ايجاد نمود. به عنوان مثال، آقاي روحاني در جريان مبارزات انتخاباتي اين دوره وعده ايجاد 955 هزار شغل در سال را به مردم داد. بايد در پايان هر فصل يا نيمه سال رسانه ها با درخواست ارائه گزارش از بخش هاي مختلف، نظارت کنند که چه مقدار از اين وعده دولت که مطالبه اصلي جوانان و مردم نيز هست جامه عمل پوشيده است.
    
خسارت منازعات سياسي و فرهنگي در حوزه ارزش هاي مسلم ديني و اسلامي و غفلت از موضوع کارآمدي اقتصادي نظام اسلامي حقيقتاً قابل اندازه گيري نيست و جريان وفادار به انقلاب هرگز نبايد اجازه تحميل چنين وضعي را به نظام و مردم بدهند.
    
    
تجربه انسجام جبهه انقلابي
    
هر چند کانديداي جبهه نيروهاي انقلاب اسلامي موفق به کسب آراء مورد نياز نشد، اما پيدا کردن يک ساز و کار که بر اساس آن نيروها و عناصر گروه هاي انقلابي توانستند مجتمع شوند از دستاوردهاي اين دوره اخير انتخابات بود. وحدت بين نيروهاي وفادار و معتقد به انقلاب اسلامي صرف نظر از اينکه در انتخابات ها چه وضعيتي در انتظار آن باشد، خود داراي موضوعيت و اهميت است.
    
تفرقه بين مجموعه وسيع نيروها و عناصر مومن انقلابي کار را بر انقلاب و نظام سخت تر مي کند و فرصت را براي برخي گروه ها و افراد معاند و مغرض فراهم مي کند تا در فضاي سياسي کشور جولان دهند.
    
انتخابات 96 مايه عزت و اقتدار نظام اسلامي شد و مردم به توصيه رهبر معظم انقلاب با حضور حداکثري خود توانستند تهديدات دشمنان انقلاب را خنثي نمايند و حال نوبت مسئولان و دولت دوازدهم است که با مسئوليت پذيري، به سرعت وارد برنامه ريزي شده و در راستاي تحقق وعده هاي داده شده، از مشکلات و مطالبات انباشته شده مردم گره گشايي نمايند.