70 زن و دختر درمعرض خشونت درخانه امن استان مرکزی نگهداری می شوند

 معاون بهزیستی
70 زن و دختر درمعرض خشونت درخانه امن استان مرکزی نگهداری می شوند 8 آبان – 96
اراک - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: 70 دختر و زن خشونت دیده و یا در معرض خشونت در خانه های امن، سلامت و مقیم این استان نگهداری می شوند.
عبدالکریم یادگاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این زنان و دختران از ابتدای امسال تاکنون در مراکز اقامتی نگهداری و از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.
وی اظهار کرد: 6 زن آسیب دیده در خانه مقیم، 8 دختردر معرض آسیب و فراری در خانه سلامت و 56 زن در معرض خشونت و خشونت دیده در خانه امن این استان نگهداری می شوند.
معاون امور اجتماعی ادراه کل بهزیستی استان مرکزی گفت: 204 نوع خدمات شامل مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی، درمانی، حقوقی و آموزش به زنان و دختران مقیم در این مراکزارایه شده است.
یادگاری افزود: پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن و تامین لوازم و مایحتاج ضروری از دیگر خدماتی است که بهزیستی هنگام ترخیص به دختران و زنان ارایه می دهد.
معاون امور اجتماعی ادراه کل بهزیستی استان مرکزی گفت: خانه سلامت دختران و خانه مقیم توسط بخش دولتی مدیریت می شود و خانه امن در اراک توسط بخش خصوصی راه اندازی ولی توسط بخش دولتی اداره می شود.
یادگاری درباره طول مدت زمان نگهداری زنان و دختران در مراکزتحت پوشش بهزیستی گفت: مراجعان به مراکز نگهداری توسط اورژانس اجتماعی معرفی و در نوبت اول 21 روز و در نوبت دوم 6 ماه و در نوبت سوم 8 ماه در مراکز اقامت دارند.
وی اظهار کرد: زنان و دختران پس از گذراندن مدت اقامت در مراکز نگهداری با انجام مشاوره به خانواده و یا بستگان دارای صلاحیت تحویل داده می شوند.
حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
6991/6013/
خبرنگار: معصومه ابراهیمی ***انتشاردهنده: مژگان حیدری