وقوع دو انفجار مرگبار جدید در پایتخت سومالی


نیروهای امنیتی سومالی کنترل هتل مورد حمله ستیزه‌جویان را بدست گرفتند  7آلان-96
انفجارهای جدید موگادیشو
 S
براساس گزارشهای رسیده از موگادیشو، پایتخت سومالی، نیروهای امنیتی این کشور پس از ۱۵ ساعت درنهایت موفق شدند تا کنترل هتلی را که مورد حمله ستیزه‌جویان قرار گرفته بود را به اختیار خود درآورند.
ستیزه‌جویان پس از انفجار دو بمب قوی در این هتل وارد آن شده و آن را به کنترل خود درآورده بودند.
بر اثر این حمله دستکم ۲۰ نفر کشته و عده‌ای نیز مجروح شده‌اند؛ اکنون و با پایان گرفتن و وروود نیروهای امنیتی به داخل هتل احتمال می‌رود که اجسا بیشتری پیدا شود.
این حمله دو هفته بعد از کشته شدن بیش از ۳۵۰ نفر در پی وقوع دو انفجار مرگبار در موگادیشو رخ داد.
حمله به هتلی در موگادیشو
 گروه الشباب مسئولیت انجام دو حمله امروز را به عهده گرفته است
دیروز شنبه ۲۸ اکتبر (۶ آبان)، ابتدا یک اتومبیل حامل مواد منفجره خود را به ساختمان هتلی در موگادیشو کوبید و سپس، مردان مسلح هتل را زیر آتش گرفتند. این هتل، محل رفت و آمد نمایندگان مجلس، نیروهای امنیتی و سایر شهروندان موگادیشو است.
انفجار دوم، در نزدیکی ساختمان قدیمی مجلس سومالی رخ داد که در نزدیکی همین هتل قرار دارد.
گروه الشباب، که به عنوان عامل حملات دو هفته پیش شناخته می شود، مسئولیت انجام دو حمله را به عهده گرفت. براساس گزارشها ستیزه‌جویان گفته‌اند این هتل را به آن دلیل که محل رفت و آمد شخصیتهای امنیتی و سیاسی است مورد حمله قرار داده‌اند.
بعد از سقوط دولت سومالی در سال ۱۹۹۱، این کشور دستخوش ناآرامی و درگیری‌های نظامی بوده و انفجارهای متعددی در موگادیشو صورت گرفته است.
دولت سومالی با کمک نیروهای اتحادیه آفریقا در چندین نقطه از سومالی با پیکارجویان الشباب در حال جنگ هستند.

الشباب، گروهی شبه‌نظامی و اسلام‌گرا در سومالی است که به شبکه القاعده پیوسته و به سازمان‌یافته‌ترین و بزرگ‌ترین متحد القاعده در شرق قاره آفریقا تبدیل شده است.