منابع محلی: ۱۳ سرباز پلیس در ولایت قندوز کشته شدند

منابع محلی: ۱۳ سرباز پلیس در ولایت قندوز کشته شدند 7آبان-96
افغانستان
لبان در بعضی از مناطق ولایت قندوز حضور گسترده دارند.
منابع محلی و نمایندگان مردم قندوز در مجلس نمایندگان افغانستان تایید کردند که افراد گروه طالبان شب گذشته، ششم عقرب/ آبان، ۱۳ سرباز پلیس را در روستای آدم خان در مسیر شاهراه قندوز-ولسوالی خان آباد این ولایت شمال شرقی کشته‌اند.
حیات الله امیری، ولسوال خان آباد که این پاسگاه در محل تحت کنترل او قرار دارد به بی‌بی‌سی گفت که در درگیری میان نیروهای شورشی و سربازان پلیس، ۱۳ سرباز پلیس کشته و یک نفر موفق شده که از محل فرار کند.
او گفت که حمله نیروهای شورشی از ساعت ۳ بامداد امروز آغاز و تا ساعت ۵ بامداد ادامه داشت که ساعت ۵ ارتباط مخابره‌ای این پاسگاه با مرکز قطع شد.
آقای امیری گفت که نیروهای پلیس متعلق به یک پاسگاه بودند، ولی به دو گروه تقسیم شده بودند.
او گفت که اکنون کنترل این منطقه در دست نیروهای امنیتی افغانستان است که تازه به محل اعزام شده‌اند.
عبدالودود پیمان، نماینده مردم قندوز در مجلس نمایندگان افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که در این پاسگاه ۱۴ سرباز پلیس حضور داشتند و ۴ ساعت با نیروهای شورشی درگیر شدند ولی با ادامه درگیری مهمات این نیروها تمام و به درخواست کمک آنها نیز فرماندهی پلیس قندوز و سایر نهادهای امنیتی به موقع جواب ندادند.
افغانستان
به گفته آقای پیمان بعد از اتمام مهمات این نیروها، شورشیان پاسگاه‌ آنها را تصرف و تمام ۱۴ سرباز را کشته‌اند.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله/ کشور افغانستان می‌گوید که در این درگیری ۵ سرباز پلیس کشته و ۲ سرباز دیگر مجروح شده‌اند.
او افزود که در این درگیری دو سرباز پلیس نیز ناپدید شده که جستجو برای پیدا کردن آنها ادامه دارد.
به گفته آقای دانش نیروهای کمکی ساعت ۷ صبح امروز به وقت محلی به این پاسگاه پلیس رسیده و اکنون نیروهای پلیس افغانستان آنجا مستقر هستند.
او گفت که در ولایت زابل در جنوب افغانستان نیز ۶ پلیس در حمله افراد گروه طالبان کشته و ۳ سرباز دیگر زخمی شده‌اند. اما او مدعی شد که تلفات سنگین به نیروهای شورشی وارد شده‌است.