سخنگوی ستاد بحران: تاکنون از زلزله تهران خسارتی گزارش نشده است/ مردم نگران نباشند

 سخنگوی ستاد بحران: تاکنون از زلزله تهران خسارتی گزارش نشده است/ مردم نگران نباشند   6دی-96
ستاد بحران جز صدور اطلاعیه و بیانیه واخطار کار دیگری نمی تواند بکند. هشدار مردم نگران نباشید ناشی از نگرانی خود ستاد بحران است چون رژیم غوطه ور درتضاد وبحران وجنگ قدرت وثروت باندی و جناحی است.
تهران – ایرنا - «بهنام سعیدی» سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور اعلام کرد: تاکنون از زمین لرزه 4.2 ریشتری بامداد چهارشنبه که در تهران و استان های مجاور احساس شد، خسارتی گزارش نشده است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: مردم نگران نباشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.
«
حسین الماسی» مدیرکل بحران استانداری تهران هم با اشاره به شدت پایین زلزله بامداد چهارشنبه، از آماده باش کامل تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی خبر داد.
نتیجه ارزیابی تیم‌های ارزیاب اورژانس کشوری موید این موضوع است که این زمین لرزه به احتمال زیاد خسارتی به همراه نداشته است.
«
محمد حسین مقیمی» استاندار تهران در همین رابطه اعلام کرد: شهروندان آرامش خود را حفظ کنند و به موارد ایمنی که در این موارد لازم به رعایت است، توجه داشته باشند و از شتابزدگی و حرکت خودروها در معابر خودداری کنند.
«
اسماعیل نجار» رئیس ستاد مدیریت بحران کشور هم با اطمینان خاطر به مردم گفت: اگر اهالی کرج و ملارد احساس ترس می کنند و با خودرو از خانه خارج می شوند، خودرو را در جای امن مستقر و از ایجاد ترافیک خودداری کنند.
وی ادامه داد: در جلسه کارشناسی عصر روز گذشته (سه شنبه) در مورد گسل اشتهارد ابراز نگرانی شده بود؛ اما هیچ خطری گسل های تهران را تهدید نکرده و در این زمینه نگرانی نداریم.
زمین لرزه مذکور ساعت 00:54:33 بامداد چهارشنبه به بزرگی 4.2 ریشتر در عمق 12 کیلومتری زمین روی داد و مرکز آن مرز استان‌های تهران و البرز در نزدیکی ملارد اعلام شد.
پس از این زلزله که در استان‌های البرز و قم هم احساس شد، برخی مردم در خیابان‌ها حضور یافتند.
این زمین لرزه یادآور زلزله مشابه چهارشنبه شب هفته گذشته بود که به بزرگی 5.2 ریشتر در 7 کیلومتری عمق زمین روی داد.
شبس ** 9386** خبرنگار: مهران معینی جم ** انتشاردهنده: عزیز موسوی