رئيس قوه قضائيه: امنيت، خط قرمز نظام است جاي مدارا نيست


 اوین نامه ی کیهان 8 اسفند -96
رئيس قوه قضائيه: امنيت، خط قرمز نظام است جاي مدارا نيست

وقتی رئیس قوه فاسد قضاییه  انتصابی و یک شیخ مترسک آلوده به فساد باشد . باید این نهاد وابسته و آلت دست وآلوده تبدیل به موضع گیری های مکملی امنیتی و اطلاعاتی علیه معترضان ناراضی  شود وموازی ومشابه نهادهای سرکوبگر موضع گیری تهدیدآمیز کند .چون در خدمت اهداف خامنه ای وپاسداران است .
رئيس قوه قضائيه امنيت را خط قرمز نظام جمهوري اسلامي و مردم دانست و بر اقدام قانوني، قاطع و فوري دستگاه قضايي در برخورد با حوادث اخير در تهران تاکيد کرد.
    
رئيس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالي قضايي، با تسليت شهادت سه تن از ماموران خدوم نيروي انتظامي و يکي از اعضاي بسيج در جريان حوادث خيابان پاسداران تهران، با ابراز تاسف از رفتار سبعانه شخصي که با وسيله نقليه به ماموران حمله ور شد، گفت: نيروي انتظامي در طول سال هاي پس از انقلاب همواره در راستاي حفظ امنيت کشور و مرزها تلاش کرده و بسيج نيز هر جا به حضورش نياز بوده با هماهنگي قانوني ورود يافته و جان بر کف از امنيت کشور دفاع کرده است که به اين خاطر بايد قدردان اين تلاش ها باشيم
    
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، آيت الله صادق آملي لاريجاني ضمن هشدار به برهم زنندگان نظم و امنيت کشور، اظهار داشت: آشوبگران بدانند که امنيت کشور به هيچ عنوان محل مدارا و تسامح نيست و امنيت، خط قرمز نظام جمهوري اسلامي، ارکان نظام و مردم است. اينکه عده اي گمان کنند مي توانند با برخي تلاش ها و تحريک عوامل دروني و بيروني خدشه اي به امنيت کشور وارد کنند تصور بسيار اشتباهي است. بي ترديد دستگاه قضايي با قاطعيت و سرعت به اين موضوع رسيدگي مي کند. به دادستان تهران و دادگستري نيز دستور داده شده است که به اين جرم و جرايم مشابه در اسرع وقت رسيدگي کنند و عاملين اين جنايت هر چه سريع تر مجازات شوند.
    
آملي لاريجاني با بيان اينکه قطعاً دستگاه قضايي در برخورد با عوامل اين حوادث هيچ گونه تعللي نخواهد کرد، افزود: ضدانقلاب خارج نشين هم که معمولا از اين حادثه و حوادث مشابه آن مشعوف مي شود بداند که هيچ طرفي از اين حوادث نخواهد بست و مردم و مسئولان در رويدادهايي که امنيت کشور را تهديد کند، متحد و منسجم در مقابل عوامل ناامني خواهند ايستاد.
    
    
مقوله اسلامي شدن علوم با اظهارات پوپوليستي و بدون تحقيق سازگار نيست
    
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخير برخي مسئولان درباره اسلامي شدن علوم تصريح کرد: گر چه معناي اسلامي شدن علوم نياز به دقت دارد ولي در هر حال اينکه بگوييم اين پروژه در جمهوري اسلامي شکست خورده کاملاً سخن نابه جايي است. اين مقوله يک بحث کاملاً فني و علمي است و با اظهارات پوپوليستي و بدون تحقيق سازگار نيست، لذا کساني که تخصصي در اين زمينه ندارند و نقطه نظرات انديشمندان داخلي و خارجي را مطالعه نکرده اند نبايد حرفي به زبان بياورند که دستمايه بيگانگان شود.
    
رئيس قوه قضائيه ادامه داد: از کساني که مي گويند پروژه اسلامي کردن علوم در کشور شکست خورده است بايد پرسيد که شما چقدر در اين زمينه تحقيق کرده ايد و از مباحث مربوط به اين حوزه چقدر اطلاع داريد؟ اينکه گفته مي شود اسلامي کردن علوم امر محالي است و علم و ارزش و ايدئولوژي ارتباطي با هم ندارند يک سخن قرن هجدهمي است. به ضرس قاطع مي گويم که از ميان صاحبنظران بنام در مغرب زمين در زمينه فلسفه علم، افراد بسياري اين سخن را قبول ندارند و ورود ارزش ها از نواحي مختلف به علوم، بحثي پذيرفته شده است.
    
آملي لاريجاني، تز بي طرفي علم را نظريه اي مربوط به 200 سال پيش عنوان کرد و گفت: اينکه يک مسئول بگويد پروژه اسلامي کردن علوم در کشور شکست خورده، حرف بي مبنايي است.
    
وي افزود: اينکه گفته مي شود رياضي، رياضي است و ما علم ديني نداريم استدلال سخيفي است، تاکيد کرد: همه مسئولان از جمله بنده که کارهاي اصلي ديگري داريم بايد توجه کنيم که وقتي مي خواهيم وارد يک مقوله شويم اگر زمان براي مطالعه کافي پيرامون آن مقوله نداريم ضرورتي ندارد حرف هايي بزنيم که مستند واقع شود و مورد انتقاد صاحب نظران قرار گيرد. اينکه گفته مي شود پول هاي زيادي دراين زمينه خرج کرده ايم بايد پرسيد که چه ميزان هزينه در اين عرصه صرف شده و جمهوري اسلامي براي چنين بحث مهمي چقدر سرمايه گذاشته است؟ براي نتيجه بخش بودن چنين کار عظيمي بايد صدها نفر بسيج شوند و نبايد توقع داشت که در کوتاه مدت نتيجه اي به دست آيد.
    
رئيس دستگاه قضا گفت: حيف است که مسائلي به اين اهميت به صورت غيرعلمي، غيرصحيح، غيرفني و کاملاً عاميانه مورد حمله قرار گيرد زيرا چنين رويکردي فضا را براي کار و تحقيق آزادانه تنگ مي کند. بنده بحث هاي مبسوطي در اين زمينه داشته ام و در جلسات مربوط به اين بحث نيز راه هاي متعددي نشان داده ام که با استفاده از آنها که مبتني بر نظريات خود فيلسوفان غربي هم هست مي توان قائل به ورود دين و ارزش ها به ساحت علم شد و اگر امروز سخن از شکست خوردن اين پروژه به ميان مي آيد بايد گفت که اسلامي کردن علوم به عنوان يک موضوع مهم فلسفي، کلامي و ديني شکست نخورده بلکه اين شکست خوردن توهم کساني است که بيشتر کار سياسي مي کنند تا کار دقيق علمي و فلسفي.