محکومیت یک نماینده زن مجلس ترکیه به 10 سال زندان

 محکومیت یک نماینده زن مجلس ترکیه به 10 سال زندان 9اسفند-96
آنکاراـ ایرناـ سلما ایرماک نماینده شهر حکاری در مجلس ملی ترکیه و عضو حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) به تحمل 10 سال مجازات زندان محکوم شد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روزنامه حریت، شعبه سوم دادگاه کیفری غازی آنتپ با صدور حکمی، سلما ایرماک را به اتهام 'عضویت در گروه مسلح تروریستی' و 'تبلیغ گروه های تروریستی' به تحمل 10 سال حبس محکوم کرد.
به نوشته این رسانه، دادگاه همچنین ایرماک را از اتهامات 'سازماندهی تجمعات غیر قانونی' و 'شرکت در تجمعات اعتراضی غیرقانونی علیه دولت' تبرئه کرده است.
حریت اضافه کرد: وکلای مدافع سلما ایرماک به دادگستری منطقه غازی آنتپ مراجعه کرده و خواستار لغو حکم صادره و برگزاری دادگاهی دیگر به منظور رسیدگی مجدد به اتهامات موکل خود شدند.
به گزارش ایرنا، ترکیه بعد از کودتای 25 تیرماه سال 2016، افراد بی شماری را به مراجع قضایی احضار کرد ولی اعضا و نمایندگان حزب کُردی دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند.
از آبان ماه سال گذشته رهبران و تعدادی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها به اتهام همکاری با گروه های تروریستی دستگیر و روانه زندان شدند و تعداد دیگری از نمایندگان این حزب از مجلس ترکیه اخراج شدند و حق عضویت آنها در پارلمان ترکیه سلب و لغو شد.
صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) به همراه 9 نفر از نمایندگان این حزب در پی لغو مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس و به اتهام همکاری با گروه های تروریستی از 14 آبان ماه سال 95 بازداشت شده و در زندان به سر می برند.
تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) به عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس ملی این کشور در پی لغو حق نمایندگی 9 نماینده از جمله یوکسک داغ، آیدوغان، ساری یلدیز، اوزتورک، زانا، انجو، یلدریم و آیهان به 50 نفر کاهش یافته است.