رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی ایران استعفا کرد


رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی ایران استعفا کرد  9 اسفند – 96
هرروزی که پاسداران وخامنه ای خائن و جنگ افروز وغارتگر درقدرت بمانند ضررهای جبران ناپذیر بیشتری به کشور وارد می کنند .برای اینکه سیاست تبلیغاتی ضد اسراییلی نخ نما شده شان خادم رئیس فدراسیون کشتی را وادار به استعفا کرد.
رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی ایران
حق نشر عکسMEHRImage captionآقای خادم گفته است "گذر زمان بسیاری از سوال‌ها را پاسخ خواهد داد"
رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی ایران چند روز پس از انتقاد شدید از سیاست پنهانکاری در رو در رو نشدن با ورزشکاران اسرائیلی از سمت خود کناره‌گیری کرده است.
هم‌زمان خبرگزارش ایسنا گزارش داده است که اعضای شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی ایران هم به صورت دسته جمعی استعفا کرده‌اند.
آقای خادم در متنی که در سایت فدراسیون کشتی ایران منتشر شده نوشته است در انتخابات برای تعیین رئیس فدراسیون شرکت کرده تا بتواند یک دوره دیگر برای کشتی کشورش کار کند، "اما گویا نمی‌شود."
رسول خادم در این متن دلیل اصلی کناره‌گیری خود را ذکر نکرده اما گفته است "افکار قناس من دارد برای کشتی پرهزینه می‌شود."
آقای خادم نوشته است "گذر زمان بسیاری از سوال‌ها را پاسخ خواهد داد."
رئیس فدراسیون کشتی در متن استعفای خود نوشته است "در مصاف با ناسازگاری‌های روزگار، اهل وادادن و قهر و آشتی" نیست ولی در عین حال افزوده "نمی‌توانم به کشتی دروغ بگویم."

شوک بزرگ برای کشتی و دستگاه ورزش ایران
پوریا ژافره، بی‌بی‌سیاستعفای رسول خادم را نباید با سیاست‌های حکومت در مورد روبرو شدن با حریفان اسرائیلی در میادین بین‌المللی نامربوط دانست. فراموش نکنیم که رسول خادم هم یکی از پرافتخارترین ورزشکارهای تاریخ ایران است و هم یکی از زبده‌ترین مربیان کشتی. رسول خادم بود که با آمدن به فدراسیون سر و سامانی به این نهاد داد که سال‌ها با مدیریت موقت اداره می‌شد. رسول خادم با درایت صندلی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی را دوباره ب هایران برگرداند. اما انتقادهایی هم متوجه او بود، شاید بزرگترین آنها این بود که گفته می‌شد خود تحمل انتقاد ندارد. در نهایت رفتن او از کشتی قطعا ورزش ایران را متضرر خواهد کرد و شاید زنگ خطری باشد که باعث تجدید نظر در سیاست‌های ورزشی جمهوری اسلامی در رقابت‌های جهانی شود. این روزها صداها بلندتر از هر زمان دیگری است، حتی در میان هواداران حکومت ایران.

آقای خادم اخیرا به تندی از سیاست روبرو نشدن با ورزشکاران اسرائیلی در میادین بین‌المللی ورزشی انتقاد کرده و درباره پیامدهای آن هشدار داده بود.
رئیس فدراسیون کشتی ایران گفته بود "اگر سیاست ایران به رسمیت نشناختن اسرائیل و روبرو نشدن با ورزشکاران آن است، "پس پنهانی به حریف پیشین باختن و برای تهیه گواهی بیماری یا ضرب‌خوردگی، به درمانگاه‌ها و پزشکان در خارج از کشور مراجعه کردن چه معنایی دارد؟"
این اظهارات با واکنش‌هایی مواجه شد و خبرگزاری ایسنا امروز به دنبال استعفای آقای خادم نوشت به دنبال آن اظهارات، "فشارهایی به فدراسیون کشتی و شخص رسول خادم وارد شد."
خبرگزاری ایلنا هم گفته است"چند روزی بود شایعاتی در این باره شنیده می‌شد و حالا همه چیز رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت."