روحانی: فرار از تحولات فناوری ارتباطات و اطلاعات شدنی نیست

 روحانی: فرار از تحولات فناوری ارتباطات و اطلاعات شدنی نیست 10اسفند-96
روحانی همچون  موضع علم وفیزیک وشیمی و ریاضی ربطی به پسوند اسلامی ندارد  بااذعان  فرار از تحولات فناوری ارتباطات و اطلاعات شدنی نیست بار  دیگر دستآویز تبلیغاتی- تهاجماتی  به متحجران حوزه ها وبیت خامنه ای وامام جمعه ها وپاسداران وپادوها وجارچی شان دررسانه های خبری ومطبوعاتی ومجلس ارتجاع داده تا علیه اش تیغ وعربده کشی کنند.
بندرعباس - ایرنا - رئیس جمهوری گفت: جدایی از تحولات دنیای امروز و فرار از تحولات فناوری ارتباطات و اطلاعات شدنی نیست.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در جمع برگزیدگان استان هرمزگان در فرهنگسرای شهید آوینی بندرعباس ابراز کرد: نمی توانیم جلوی پهنای باند را بگیریم و تنگنای باند بگذاریم و بگوییم این حلال و آن یکی حرام است، گرچه انقلاب فناوری ارتباطات و اطلاعات سبک زندگی را تغییر می دهد اما فایده هایی چون دسترسی به علم، ارتباطات نزدیک تر با دوستان، دوست یابی و آشنایی و هم کلامی با سایر افراد را دارد.
وی تاکید کرد: نمی توانیم بگوییم سبک زندگی ما تغییر پیدا نمی کند و بخواهیم یا نخواهیم سبک زندگی در دنیای امروز تغییر پیدا می کند.
روحانی افزود: نمی توانیم از انقلاب صنعتی فاصله گرفته و بگوییم صنعت نمی خواهیم و عنوان کنیم که چون صنعت مشکلاتی دارد می خواهیم کشوری منهای صنعت باشیم.
وی افزود: این که بگوییم صنعت با سنت های ما سازگار نیست خطا و اشتباه است و چه بخواهیم و نخواهیم صنعت خود را بر ما تحمیل کرده و نمی توانیم از صنعت جدا شویم و باید تلاش کنیم آثار بد صنعت برای جسم و روح مردم را با اصلاحات لازم بزداییم.
وی عنوان کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم تا از خوبی های صنعت استفاده کرده و از بدی های آن در امان باشیم.
رئیس جمهوری اظهار کرد: در دهه های اخیر انقلاب دومی در فناوری اطلاعات و ارتباطات بوجود آمده است و اطلاعات و علوم دنیای امروز و ارتباطات خاصی در دنیا برقرار شده است.
رئیس جمهوری گفت: نمی توانیم بگوییم اینترنت پرسرعت و تلفن همراه نسل سه و چهار نمی خواهیم که این مساله آثار سوئی دارد اما نمی توان از صنعت فرار کرد و زمانی که صنعت سبک زندگی را تغییر می دهد سبک زندگی انسان با گذشته تغییر کرده است.
وی اظهار داشت: زندگی صنعتی شرایط جدیدی برای ما بوجود آورده است که هم خوب و هم بد است و نمی توانیم از صنعت فرار کنیم چرا که وارد انقلاب صنعتی و انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات شده ایم.

**
دولت مصمم بر استفاده صحیح از انقلاب دنیای ارتباطات و فناوری های جدید است
رییس جمهوری با اشاره به مزایای بسیار بهره مندی از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا، گفت: دولت تدبیر و امید مصمم بر استفاده صحیح از انقلاب دنیای ارتباطات و فناوری های جدید است.
وی ادامه داد: ما نمی توانیم از دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات فاصله بگیریم ، بلکه باید سعی کنیم ضمن بهره مندی از مزایای بسیار این دنیای جدید، مراقبت های لازم را نیز داشته باشیم.
وی ادامه داد: در شرایط دنیای امروز، باید به فکر ویژگی های عصر و شرایط حاضر بوده و خود را حفاظت و حراست کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: امروز برای تبلیغ دین هم باید از فناوری های نوین و ارتباطات جدید استفاده کنیم و شاید همه ویژگی های عصر دیروز در خصوص تبلیغ دین در دنیای امروز پاسخگو نباشد.

**
زجر و سختی بسیاری برای حفظ شرایط فعلی کشور کشیدیم
رییس جمهوری در ادامه صحبت های خود با بیان این که نمی خواهیم برخی مسایل را باز کنیم، گفت: زجر و سختی بسیاری برای حفظ شرایط فعلی کشور کشیدیم.
وی ادامه داد: بسیاری به دولت در خصوص همین فناوری های نوین و شبکه های اطلاع رسانی نقدهایی وارد می کنند و معتقد هستند که ارتباط خوبی با این ابزار ندارند، که این افراد خودشان بیشترین بهره را از این ابزارهای ارتباطی می برند.
روحانی با تاکید بر این که مردم باید در جریان همه امور باشند، گفت: بسیاری از اینکه مردم در جریان تمام فصل ها و ردیف های بودجه قرار گرفتند و نقدهایی به این مساله وارد داشتند، معترض بودند.
رییس جمهوری بیان داشت: در حالی که این حق مردم است که در جریان باشند، زیرا این بودجه از مالیات و از پول نفت همین مردم تامین می شود ، پس باید در جریان باشند که به هر دستگاه و ارگانی چه میزان بودجه تخصیص می یابد.

**
راه آینده برای موفقیت و مبارزه با فساد، شفافیت است
روحانی در ادامه تاکید کرد: راه آینده و راه مبارزه با فساد و رانت در دنیای امروز ، شفافیت است.
وی بیان داشت: اگر خواهان رفاه مردم هستیم، راه آن دولت الکترونیک است که همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم به بهترین شکل این مهم را فراهم سازیم.
رییس جمهوری تصریح کرد: می دانم که در این شرایط ، اداره کشور دشوار تر می شود، اما این دشواری ها بسیار شیرین است و آینده روشنی را رقم می زند.

**
امروز بار مسئولیت حراست از دین و فرهنگ بر دوش همه است
حجت الاسلام والمسلمین روحانی هم چنین با بیان اینکه برخی نگران حفظ دین و ایمان افراد در دنیای امروز هستند، گفت: مگر ما در دوران انقلاب صنعتی نتوانستیم از دینمان حراست کنیم که امروز نگران این مقوله هستیم.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی دو راه داریم که یکی پیشگیری از ورود به دنیای جدید و فناوری های نوین است که به نظر من این مسیر موفق نیست ، زیرا شاید این امر را به تاخیر بیاندازیم ، اما در نهایت موفق نخواهیم بود.
رییس جمهوری گفت: یک راه هم بی تفاوتی نسبت به خطرات و مشکلات دنیای امروز است که این هم نمی شود زیرا ما ایمان ، هویت و دینی داریم که باید از آن پاسداری کنیم که در این شرایط باید برای موفقیت همه دست به دست همه دهیم و خطرات را بشناسیم و برای مقابله با آنها برنامه داشته باشیم ، نه اینکه از دنیای امروز و فناوری های نوین دور شویم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: اگر نتوانیم خود را با شرایط دنیای امروز منطبق کنیم و درست برنامه ریزی نکنیم نسل جوان ما از ما جدا خواهد شد .

**
برجام کلید است ، نه شاه کلید
حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: برخی ها به روند کند جذب سرمایه گذاری ها ایراد می گیرند و نقدهایی وارد می سازند، در حالی که یکی از مهمترین مولفه ها برای جذب سرمایه گذاری ها رفع موانع و بهبود زیرساخت های ارتباطی است.
وی ابراز داشت: آن ها می گویند که چرا با وجود برجام ، باز هم روند سرمایه گذاری کند است که باید به آنها بگوییم برجام کلید است، نه شاه کلید و باید یکسری زیرساخت ها را فراهم کنیم که آن دیگر ارتباطی به برجام ندارد.

**
تمرکز گرایی در دنیای امروز پاسخگو نیست
رییس جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر واگذاری امور براساس برنامه و قدم به قدم، گفت: تمرکز گرایی در دنیای امروز پاسخگو نیست.
وی بیان داشت: اگر خواهان رشد و توسعه هستیم باید ضمن حرکت با روند پرشتاب توسعه دنیای امروز و با تلاش در جهت حفظ و حراست از فرهنگ و هویتمان، امکانات و تسهیلات لازم ارتباطی را فراهم کنیم.
رییس جمهوری اظهار کرد: ما هم می توانیم از دینمان، هم از ایمانمان، هم از جوانمان، از فرهنگمان، از هویت ایرانیمان در دنیای امروز حراست و پاسداری کنیم و هم از مزایای این دنیا استفاده کنیم، به شرط آنکه همه به یاری همه بیاییم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: من امیدوارم در شرایط عصر امروز دانشگاه ها، مسئولان، علما، فرهنگیان، نخبگان، همه و همه زمینه را برای تعالی نسل امروز و رفاه مادی این نسل فراهم کنند.
رییس جمهوری در بخش پایانی صحبتهای خود با بیان اینکه مردم هرمزگان مشکلاتی دارند که باید برای حل انها تلاش و برنامه ریزی کنیم، افزود: باید این مشکلات را ببینیم و دست به دست هم بدهیم و شاهد هرمزگانی آبادتر بهتر و از گذشته باشیم.
کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان امروز چهارشنبه نهم اسفندماه میهمان مردم هرمزگان است.
در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح و عملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 2 هزار میلیارد تومان آغاز می شود.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رییس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.