پسر مسعود بارزانی: حملات داعش به کرکوک تا تغییر سیاست بغداد ادامه می یابد

 پسر مسعود بارزانی: حملات داعش به کرکوک تا تغییر سیاست بغداد ادامه می یابد 9اسفند-96
خطرناک تر از داعش حضور زائده سپاه قدس حشد شعبی یا بسیجی عراقی در موصل است . برای اینکه پس از برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق  پاسدار تروریست قاسم سلیمانی به اقلیم  کردستان عراق سفر کرد سپس رفت بغداد  تالشکر کشی مغول وار به مناطق کردستان عراق  برای اشغال چاه های نفت را سازماندهی کند . برای همین هنوز حشد شعبی این مناطق کردنشین را ترک نکرده است.
بغداد - ایرنا - مسرور بارزانی فرزند مسعود بارزانی که در آمریکا بسر می برد تصریح کرد حملات داعش به کرکوک تا زمانی که بغداد سیاست های خود را تغییر ندهد ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، مسرور بارزانی که مشاور ارشد امنیت قومی منطقه کردستان عراق نیز هست روز سه شنبه در جریان سفر به آمریکا گفت: داعش دوباره در مناطق کرکوک (شمال عراق ) ظاهر شده و توانسته است به نیروهای امنیتی حمله کند.
خبری که رسانه های کردستان منتشر کرده اند حاکی است، فرزند مسعود بارزانی تاکیدکرده است که این کار تا زمانی که بغداد سیاست های خود را تغییر دهدادامه خواهد داشت و این سازمانها به دلیل وجود عوامل مساعد دوباره ظهور خواهند کرد.
گزارش حاکی است هدف بارزانی از این سفر تقویت روابط اربیل و واشنگتن با توجه به حساسیت فوق العاده آن به دلیل شرایط حساس منطقه می باشد.
گفتنی است گروه تروریستی جدیدی با عنوان 'پرچم های سفید' که به باور ناظران مسائل امنیتی عراق متشکل از عناصری از داعش، بعثی ها و نیز کردهای جدایی طلب وابسته به برخی احزاب کردی هستند، طی ماههای اخیر چندین حمله تروریستی به نیروهای امنیتی در استان های کرکوک و صلاح الدین انجام داده اند.
از 16 اکتبر سال گذشته میلادی زمانی که نیروهای ارتش عراق کنترل شهر کرکوک را که قبلا تحت کنترل نیروهای پیشمرگه بود بدست گرفتند این منطقه شاهد حملات به نیروهای دولتی است.
برخی نمایندگان پارلمان عراق هدف از تنش آفرینی های جدید در استان نفت خیز و راهبردی کرکوک را تلاش برخی احزاب کردی برای اثبات عدم توانایی نیروهای فدرال در تامین امنیت منطقه و زمینه چینی برای بازگشت پیشمرگه های کرد عنوان می کنند.
مقامات عراقی هنوز به اظهارات جدید مسرور بارزانی در خصوص شرایط رفع تهدیدهای تروریستی در استان کرکوک واکنشی نشان نداده اند