جرم‌انگاری بی‌دینی در مصر قانون می‌شود

 جرم‌انگاری بی‌دینی در مصر قانون می‌شود 10اسفند-96
تاویروس حاکم 40 ساله درایران از بین نرود خطر رشد این ایپدمی درمنطقه هرروز بیشتر می شود
تهران-ایرنا- کمیسیون دینی پارلمان مصر در حال بررسی پیش نویس قانونی است که 'الحاد' و 'کُفر' را جرم محسوب می کند و از نظر قانونی مجازاتش زندان یا پرداخت جریمه نقدی خواهد بود.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه مصری 'الدستور'، با وجود اینکه نمایندگان مصر پشت درهای بسته درباره پیش نویس قانون جرم دانستن 'بی خدایی' و 'الحاد' بحث و رایزنی می کنند، به نظر می رسد که مردم مصر از این قانون استقبال کنند.
'
عمر حمروش' دبیر کل کمیسیون دینی پارلمان مصر در این باره گفت: 57 نماینده، قانون ویژه مبارزه با الحاد را امضا کردند و با امضای سه نماینده دیگر، پیش نویس این قانون به طور رسمی به هیات دفتر پارلمان به ریاست 'علی عبدالعال' تقدیم می شود تا آن را برای بررسی به کمیسیون های ویژه ارسال کند.
روزنامه الدستور نوشت: دین رسمی کشور اسلام است و بیش از 90 درصد شهروندان مصری، مسلمان هستند. دین مسیحیت و یهودیت نیز به لحاظ قانونی در مصر پذیرفته شده است.
پیشنهاد تصویب این قانون توسط عمرو حمروش داده شده است.
وی در این باره گفت: اعلام عدم اعتقاد به خداوند، توهینی به پیروان ادیان ابراهیمی، اسلام، مسیحیت و یهودیت محسوب می شود.
دولت مصر در همین راستا اعلام کرد:باید نام دیانت شهروندان بر روی کارت شناسایی آنها درج شود؛ این موضوع بحث و جدل های بسیار را در جامعه مصری ایجاد کرده است. برخی خواستار حذف مشخص کردن دیانت در کارت شناسایی هستند تا این مسئله هر گونه شبهه در خصوص تبعیض قائل شدن دولت درباره شهروندان را از بین ببرد.
یورونیوز نیز در این باره گزارش داد که دولت مصر در سال 2014 قهوه خانه ای به نام 'قهوه خانه ملحدین' را با اعلام اینکه 'در این قهوه خانه، اقدامات شیطانی انجام می دهد' بست که مورد اسقبال ساکنان اطراف آن قهوه خانه واقع شد.
گزارش ها حاکی از آن است این حرکت کمیسیون دینی پارلمان مصر، با پیشتیبانی دانشگاه الازهر، بزرگترین مرکز اسلامی در مصر انجام می گیرد.