گزیده ها قسمت چهارم

گزیده ها قسمت  چهارم 8 اسفند -96
محمدکشتی‌ آرای از کم شدن عرضه انواع سکه در بازار خبر داد و گفت: واحدهای فروش به دلیل نداشتن موجودی کافی، ترجیح می‌دهند از فروش خودداری کنند و ممکن است روی تابلوها یک قیمت ظاهری اعلام شود اما در نهایت خرید و فروش در بازار کم رخ می‌دهد.
محمدکشتی‌ آرای از کم شدن عرضه انواع سکه در بازار خبر داد و گفت: واحدهای فروش به دلیل نداشتن موجودی کافی، ترجیح می‌دهند از فروش خودداری کنند و ممکن است روی تابلوها یک قیمت ظاهری اعلام شود اما در نهایت خرید و فروش در بازار کم رخ می‌دهد.
این عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تقاضا بیش از عرضه بوده و برهمین اساس بازار سکه حالت حبابی پیدا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه این اتفاق به دلیل نبود تعادل میان عرضه و تقاضا رخ داده متذکر شد که با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال تقاضا بالاست و در عرضه ارز هم نوساناتی وجود دارد، شاهد چنین وضعیتی در بازار طلا هستیم.
کشتی‌آرای با تاکید بر این‌که در خرید و فروش طلای گرمی هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: بیشترین بحثی که اکنون وجود دارد، مربوط به سکه و ارز می‌شود، چرا که این اقلام معمولا حالت سرمایه‌ گذاری دارند اما طلای زینتی بیشتر حالت مصرفی دارد.
این عضو هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر گفت: اکنون عرضه سکه از طریق بانک مرکزی و در یک شعبه خاص صورت می‌گیرد اما زمانی که برای مردم این امکان وجود نداشته باشد که مسافت طولانی را برای رسیدن به بانک کارگشایی طی کنند، برای خرید سکه به سراغ واحدهای سطح شهر می‌آیند. اکنون طلافروشی‌ها در نهایت بسته‌های ۲۰، ۵۰ یا ۱۰۰ تایی سکه را تحویل می‌گیرند و طبیعی است که برای فروش آن با محدودیت‌هایی مواجه باشند.
برهمین اساس در فروش سکه موجودی کافی نداشته یا در صورت داشتن موجودی، ترجیح می‌دهند از فروش خودداری کنند تا در روزهای آتی عقب‌افتادگی کمتری داشته باشند. در این میان اگرچه ممکن است روی تابلوها یک قیمت ظاهری اعلام شود اما در نهایت خرید و فروش در این بازار کم رخ می‌دهد.
وی قیمت اعلام شده سکه در روز جاری را یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: تقاضا برای خرید ربع سکه و نیم سکه به مراتب بیشتر است و فروش این نوع سکه‌ها نیز به سختی صورت می‌گیرد.
کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت نیم سکه ۷۵۷ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۴۴۸ هزار تومان روی تابلوهای طلافروشی‌ها اعلام می‌شود اما همان‌طور که اشاره شد، فروش کمتر صورت می‌گیرد.
وی قیمت سکه‌های گرمی را نیز حدود ۳۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این نوع سکه در بازار موجود است.
علوی افزود: نمک 70 بیماری را از بین می برد مسهل سودا، بلغم و صفراست البته باید خاطرنشان کرد که نمک در غذاها کم باشد چرا که استفاده مداوم از غذاهای شور مضر بوده و سلامتی را به خطر می اندازد.
یک کارشناس طب سنتی گفت: کسانی که طبع معده شان سرد است و با مصرف کوچکترین ماده غذایی طبع سرد دچار مشکل می شوند می تواند سیب، انار و به مصرف کنند چرا که معده را تقویت می‌نکند.
به گزارش تسنیم، سید جواد علوی اظهار داشت: به طور کلی 4 نوع هضم در بدن وجود دارد که می توان به هضم معدی کخ نتیجه آن کلیوس معده و ماده دفعی آن مدفوع است، هضم دوم کبدی است که نتیجه آن تولید کیموس کبدی و ماده زاید آن ادرار است، هضم سوم و چهارم هضم عروقی و عضوی نام دارد که ماده دفعی آن عرق، ناخن، مو و چرک است، اشاره کرد.
به گفته وی اختلال در هریک از مراحل هضم غذا موجب اختلال در تولید اخلاط می شود؛ بنابراین برای تولید خلط خوب باید غذای مناسب یا ترکیب متعادل خورده شود تا کیلوس معدی طبیعی ایجاد شود و به دنبال آن اخلاط صالح در بدن تولید شود.
این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: کسانی در معده شان رطوب زیاد وجود دارد هضم غذا در معده به خوبی صورت نمی گیرد و به این افراد توصیه می کنیم که غذاهای لطیف و زودهضم مصرف کنند همچنین ابتدا و انتهای غذا کمی نمک بچشند.
مزه مزه کردن نمک قبل و بعد از غذا 70 بیماری را از بین می برد
علوی افزود: نمک 70 بیماری را از بین می برد مسهل سودا، بلغم و صفراست البته باید خاطرنشان کرد که نمک در غذاها کم باشد چرا که استفاده مداوم از غذاهای شور مضر بوده و سلامتی را به خطر می اندازد.
وی ادامه داد: مصرف بیش از حد غذاهای شور موجب فشار خون، پوکی استخوان و بیماری های دیگر می شود و مزه مزه کردن نمک قبل و بعد از غذا موجب گرم شدن طبع معده می شود که هضم غذا را بهبود می بخشد و معده را از اخلاط مضر پاکسازی می کند همچنین برای خوشمزه کردن غذا می توان به جای استفاده از نمک از چاشنی هایی مانند آب لیمو و آب نارنج استفاده کرد.
این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: کسانی که با مصرف غذاهایی مانند شیر، پنیر ، ماست دچار مشکل می شوند و غذا به خوبی هضم نمی شود و دچار چاقی شکمی هستند، طبع معده آنها سرد است.
علوی گفت: افرادی که طبع معده شان سرد است می توانند ماست را با آویشن، نعناع و پونه مصرف کنند یا شیر را با گلاب و عسل، پنیر را با مغز گردو مصرف کنند و غذاهای لطیف مانند سوپ آلو بخارا و هویج و گندم باشد یا تخم مرغ عسلی برایشان بسیار خوب است.
وی خاطرنشان کرد: کسانی که طبع معده‌شان سرد است و با مصرف کوچکترین ماده غذایی طبع سرد دچار مشکل می شوند می تواند سیب، انار و به مصرف کنند چرا که معده را تقویت کرده همچنین افراد مرکبات را با گلپر مصرف کرده تا سردی مرکبات از بین رود و دچار مشکل نشوند.
محمد جواد آذری جهرمی امروز در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان‌افزایی زنان، با تاکید بر اینکه نقش زنان در عرصه‌های اقتصادی باید واقعی و اثرگذار باشد گفت: در طول مدت فعالیتم تاکنون پرونده‌ای از زنانی که اختلاس کرده و درگیر فساد و تبانی شده باشند، مشاهده نکرده‌ام بنابراین باید به ویژه در حوزه‌های اداری و مالی از ظرفیت زنان استفاده کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز تلاش‌های زیادی وجود دارد تا زنان را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند، بر استفاده از ظرفیت زنان در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی امروز در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان‌افزایی زنان، با تاکید بر اینکه نقش زنان در عرصه‌های اقتصادی باید واقعی و اثرگذار باشد گفت: در طول مدت فعالیتم تاکنون پرونده‌ای از زنانی که اختلاس کرده و درگیر فساد و تبانی شده باشند، مشاهده نکرده‌ام بنابراین باید به ویژه در حوزه‌های اداری و مالی از ظرفیت زنان استفاده کرد.
وی در ادامه با اشاره به نزدیکی به ایام ولادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد: درحال حاضر در عصر انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم که ثمره آن اقتصاد دیجیتال است. مهمترین اصل در حوزه اقتصاد دیجیتال به نوآوری و خلاقیت برمیگردد.
آذری جهرمی بابیان اینکه اکوسیستم فعالیت کسب و کار نوپا بر این اساس هست که اولین گام باید بهتر کردن یک محصول باشد تصریح کرد: در عرصه خلاقیت و نوآوری با پدیده جنسیت مواجه نیستیم و تفاوتی بین زنان و مردان در این حوزه وجود ندارد، اگر به اقتضات توسعه دنیا نگاه کنیم، موضوع جنسیت در آنجا مطرح نیست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که نادیده‌گرفتن زنان در اقتصاد به این معناست که ظرفیت ۵۰ درصد از توسعه اقتصادی کشور را غیرفعال می‌کنیم، بنابراین حضور زنان یک الزام است که باید آن را به کار ببندیم.
وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی و با نگاه امروزی زنان در موقعیتی قرار دارند که در گذشته وجود نداشت ادامه داد: در حوزه آی تی سی زنان بسیاری مدیران عامل شرکت‌های موفق هستند. این حضور در اثر زمینه‌سازی دولت و سیر حرکت جهانی ایجاد شده است.
آذری جهرمی باتاکید بر اینکه موقعیت زنان فعالیت‌های اقتصادی اغلب در تضاد با نقش آنان در خانواده قرار می‌گیرد افزود: این در حالی است که فناوری اطلاعات می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا زنان به توسعه اقتصادی بپردازند و در کنار آن وظایف مادرانه خود را نیز انجام دهند.
وی با تاکید بر اهمیت افزایش اعتماد به نفس بانوان کشور گفت: تلاش می‌کنیم تا نگاه دین، مکتب و مذهبمان را وارد عرصه‌های اقتصادی کنیم و از ظرفیت زنان در این حوزه بهره بگیریم.
پروفسور"اسکات رایان" (Scott Ryan)متوجه شده است که "کاردیولیپین" (cardiolipin)که نوعی فسفولیپید و ملکولی است که درون سلول‌های عصبی قرار دارد، کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پروتئینی به نام "آلفا سینوکلین" (alpha-synuclein)به درستی تاشده است. تانشدگی این پروتئین منجر به رسوبات پروتئین می‌شود که این‌ها نشانه بیماری پارکینسون است.
محققان دانشگاه "گولف" یکی ازعوامل مرگ سلول‌های عصبی در بیماری پارکینسون را کشف کرده‌اند.
به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، پروفسور"اسکات رایان" (Scott Ryan)متوجه شده است که "کاردیولیپین" (cardiolipin)که نوعی فسفولیپید و ملکولی است که درون سلول‌های عصبی قرار دارد، کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پروتئینی به نام "آلفا سینوکلین" (alpha-synuclein)به درستی تاشده است. تانشدگی این پروتئین منجر به رسوبات پروتئین می‌شود که این‌ها نشانه بیماری پارکینسون است.
این رسوب‌ها برای سلول‌های عصبی که حرکت داوطلبانه را کنترل می‌کنند، سمی است. هنگامی که مقدار زیای از این رسوب‌ها انباشته می‌شوند، سلول‌های عصبی نابود می‌شوند.
رایان گفت: شناسایی نقش حیاتی کاردیولیپین در حفظ عملکرد این پروتئین‌ها به این معنی است که کاردیولیپین ممکن است یک هدف جدید برای توسعه درمان در برابر بیماری پارکینسون باشد. در حال حاضر هیچ درمانی که مانع مرگ سلول‌های عصبی شود، وجود ندارد.
بیماری پارکینسون یکی از شایع‌ترین اختلال حرکتی عصب زایی در کشور کانادا است که حدود 100هزار نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در این مطالعه از سلول‌های بنیادی جمع‌آوری شده از افراد مبتلا به پارکینسون استفاده شده است.
وی افزود: ما فکر کردیم اگر بتوانیم بهتر درک کنیم که چگونه سلول‌ها به طور معمول باعث تاشدن پروتئین آلفا سینوکلین می‌شوند، می‌توانیم از این فرآیند برای از بین بردن این ترکیبات و کاهش سرعت گسترش بیماری استفاده کنیم.
این مطالعه نشان داد که درون سلول‌ها پروتئین آلفا سینوکلین به میتوکندری که کاردیولیپین نیز در آن وجود دارد متصل می‌شود. سلول‌ها از میتوکندری برای تولید انرژی و سوخت و ساز بدن استفاده می‌کنند. به طور معمول، کاردیولیپین موجود در میتوکندری، سینوکولین را از رسوبات پروتئینی سمی تخلیه می‌کند و سپس دوباره آن را به فرم غیرسمی تبدیل می‌کند. محققان دریافتند که در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، این فرایند در طول زمان از بین می‌رود و نهایتا میتوکندری‌ها نابود می‌شوند.
وی در ادامه گفت: در نتیجه، سلول‌ها به آرامی می‌میرند. براساس این یافته‌ها، در حال حاضر ما درک بهتر از این داریم که چرا سلول‌های عصبی در بیماری پارکینسون می‌میرند و چگونه می‌توانیم در این فرایند مداخله کنیم