قیمت دلار در بازار آزاد به رکورد تاریخی ۱۰ هزار تومان رسید


قیمت دلار در بازار آزاد به رکورد تاریخی ۱۰ هزار تومان رسید  7مرداد-97
نتیجه  تغییررئیس بانک مرکزی و تهدید لمپنی دو پاسدار قاسم سلیمانی ومحمدعلی جعفری و شلیک موشک به سوی نفتکش عربستان از سوی حوثی های در خدمت پاسداران که اوین نامه کیهان سربازجو شریعت نداری ذوق کنان با تیتر خبری موشک حوثی صدور نفت عربستان را قطع کرد  وتهدید پایتخت کشورهای عربی با موشک های حوثی منجر به افزایش قیمت دلار به بیش از 10 هزار تومان یعنی 10700 شده است. بدون شک مسئول گرانی دلار خامنه ای و پاسداران اند چون هم مخالفت با برجام کرده وهم آمریکاو اسراییل و عربستان را تهدید کرده اند که افزایش تحریم ها و بحران اقتصادی و ارزی ودلار و سکه را به دنبال داشته است.
دلار

بر اساس گزارش‌ها از تهران، قیمت دلار در معاملات امروز (هفتم مرداد ماه) بازار آزاد به بالای ده هزار تومان رسیده است.
این بالاترین نرخ دلار در بازار ایران تا کنون بوده است.
سایر ارزهای عمده هم امروز شاهد افزایش قیمت بوده‌اند؛ بر همین اساس یورو به حدود ۱۲۱۰۰ تومان و پوند انگلیس به ۱۳۶۰۰ تومان رسیده است.
قیمت سکه در معاملات روز یکشنبه (هفتم مرداد) به حدود چهار میلیون تومان رسیده است
 قیمت سکه در معاملات روز یکشنبه (هفتم مرداد) به حدود چهار میلیون تومان رسیده است
این افزایش قیمت بازار سکه را هم بی نصیب نگذاشته است.
هر تمام سکه طلای طرح جدید (امامی) به حدود چهار میلیون تومان رسیده است.
محمد ولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر ایران گفته: "علت افزایش عجیب و غریب قیمت طلا و دلار به عوامل داخلی برمی‌گردد."
او همچنین گفته: "چند نرخی بودن بازار ارز هم باعث ایجاد اوضاع نابسامانی شده که اثرات منفی خود را بر تمام بازارها می‌گذارد."
قیمت سکه در معاملات روز یکشنبه هفتم مرداد
نیم سکه
یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان
ربع سکه
۹۲۰ هزار تومان
سکه گرمی
۴۸۰ هزار تومان
منبع: ایلنا
کامل تقوی نژاد، معاون وزیر اقتصاد گفته بالاترین خریدار سکه "پادوی یک شرکت بوده است."
اشاره او به طرح پیش فروش سکه است که مجری آن بانک مرکزی بوده.
به گزارش خبرگزاری مهر،آقای تقوی نژاد با اشاره به اینکه یکی از مقامات بانک مرکزی فهرست ۵۰ نفر اول خریدار سکه را به او اعلام کرده ​گفته: "همه اینها شناسایی شدند و بالاترین خریدار سکه به تعداد ۳۸ هزار و ۲۰۰ سکه، جوان متولد سال ۱۳۶۵ پادو و کارگر یک شرکت است که تنها اظهار نامه مالیاتی او بیمه نامه اتومبیل پراید بود."
قیمت دلار در معاملات امروز در حالی مرز ده هزار تومان رد کرده است که مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به خبرگزاری ایسنا گفته است که "از حدود یک ماه پیش تخصیص ارز به ایرلاین‌های ایرانی متوقف شده است."
علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اخیرا اعلام کرده که این سازمان در مذاکره با بانک مرکزی "تلاش می‌کند مشکل تخصیص ارز به ایرلاین‌های ایرانی را برطرف کند."
افزایش قیمت ارز در ایران در حالی است که دیروز (۶ مرداد) بانک مرکزی قیمت رسمی دلار آمریکا را با حدود دویست تومان افزایش به ۴ هزار و ۴۰۳ تومان رساند.
جهش قیمت ارز و سکه حدود چهار روز پس از آن اتفاق افتاد که عبدالناصر همتی جانشین ولی‌الله سیف به عنوان رئیس بانک مرکزی شد.
قیمت دلار در شهریور ماه پارسال (۱۳۹۶) ۳۸۰۰ تومان بود و با احتساب قیمت امروز، طی این مدت ارزش دلار آمریکا در برابر ریال ایران بیش از دو برابر و نیم شده است.
در اواخر فروردین ماه سال جاری، دولت ایران بطور دستوری قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد و هر نرخ دیگری را در بازار قاچاق خواند.
این سیاست بانک مرکزی با این که برای مدت کوتاهی توانست از التهاب بازار بکاهد ولی روند صعودی قیمت ارز در بازار آزاد ادامه یافت.
با افزایش تقاضا در ماههای اخیر و بخصوص پس از خروج آمریکا از برجام قیمت ارز و سکه بطور مستمر شاهد افزایش قیمت بوده است.
موضوعات مرتبط