گزیده خبرهای 12 تیر-94 .قسمت -4

 گزیده خبرهای 12 تیر-94 .قسمت -4
        صريح است علي مطهري خود را به خواب زده
علي مطهري با تحريف اظهارات رئيس قوه قضائيه خود را به خواب بودن زده است.    وي اخيراً در نامه اي خطاب به آيت الله آملي لاريجاني نوشت: در نطق اخيرتان در همايش بزرگداشت هفته قوه قضائيه نقاط مثبت، فراوان بود از جمله تاکيد بر اصالت فرهنگي انقلاب اسلامي و اقامه شريعت اسلام و احکام الهي در جامعه، اما آنچه که توجه اينجانب را به خود جلب کرد، تحليل منطقي تر جنابعالي درباره فتنه سال 88 بود که مي تواند فتح بابي براي حل و فصل اين معضل اجتماعي باشد. فرموده ايد«من نمي خواهم بگويم که آنها که اعتراض را شروع کردند قصد کودتا و براندازي داشتند، اما بستري را فراهم کردند تا افراد ضد انقلاب که عليه ولايت فقيه فرياد مي زدند بر اين بستر سوار شوند.» در جاي ديگر فرموده ايد: «من نمي خواهم اتهام کودتا را متوجه کساني کنم که اعتراض کردند يا مردم را به اعتراض دعوت کردند. آنها شايد دنبال اعتراض صرف بودند، اما داشتند مي ديدند که بر روي اين اعتراضات، يک جريان فاسد، کشور را به آشوب مي کشاند...».    علي مطهري، سخنان رئيس دستگاه قضا را با سخنان برخي که آنان را «دوستان نادان» ناميده مقايسه کرده و مي افزايد: «اگر اين سخنان جنابعالي را در کنار اظهارات برخي دوستان نادان انقلاب بگذاريم که اساساً هيچ گونه اعتراضي را در جمهوري اسلامي به رسميت نمي شناسند و هر اعتراضي را مخالفت با اصل نظام جمهوري اسلامي تلقي مي کنند و مي گويند اعتراضات سال 88 براي براندازي نظام بود و با آمريکا و انگليس هماهنگ شده بود، مي بينيم سخنان شما نوري است در ظلمت بي انصافي ها و کينه جويي. جنابعالي در واقع همسو با قانون اساسي حق اعتراض مدني را به رسميت شناخته ايد. 
    مطهري آنگاه خواستار اين شد که رئيس قوه قضائيه افتخار حل معضل 88 را به نام خود ثبت کند.

    مصادره به مطلوب اظهارات رئيس قوه قضائيه در حالي است که آيت الله آملي لاريجاني در همان همايش به صراحت اعلام کرد: «جريان فتنه يک شبه کودتا بود... و دشمنان داخلي و خارجي در جريان فتنه به دنبال کودتاي مخملي بودند. يک انتخاباتي در کشور برگزار شد و اعتراضاتي هم نسبت به نتايج آن انجام شد و حتي ادعاي تقلب هم مطرح شد ولي رسيدگي به اين ادعاها بايد در چارچوب هاي خاص خود و نهادهاي رسمي باشد و اينکه عده اي بخواهند فراتر از قانون و با زور حرف خود را به کرسي بنشانند واقعاً چيزي شبيه به کودتا است... چرا ما نبايد توجه کنيم به کساني که از بيرون و داخل به دنبال براندازي و پياده کردن مدل انقلاب مخملي بودند    
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه مسئولان کشور بايد نسبت به جريان فتنه تحليل دقيقي داشته باشد اظهار کرد: «اگر تحليل از فتنه اين باشد که بستري را براي سوار شدن ضد انقلاب فراهم کرد، بنابراين برخورد قوه قضائيه با جريان فتنه معقول و منطقي بوده است. ما نبايد اجازه ترويج فتنه را دهيم و حتماً اين چنين نخواهد شد. مسير و تحليل قوه قضائيه در برخورد با فتنه درست و دقيق بوده است برخي مي گويند قضيه فتنه تاريخي بوده و تمام شده و ما اين تحليل را قبول نداريم. فتنه يک جنبه سياسي مهم هم دارد و آن اين است که ما با آن کساني که اين جريان را راه انداختند و ادامه دادند بايد چه جهت گيري اي داشته باشيم؟ در بحث برخورد با فتنه جاي تعارف با کسي وجود ندارد و در اين زمينه بحث کيان جمهوري اسلامي مطرح است و نبايد اجازه داد اين مسائل در کشور تکرار شود و بعد هم با عاملين اين جريان خوش وبش کنيم
    آملي لاريجاني تصريح کرد: برخي همان موقع با توصيه مقام معظم رهبري کنار رفتند اما برخي ديگر روي موضع خود ماندند، جاي تعارف با کسي نيست و نبايد اجازه داد مجدداً اتفاق سال 88 تکرار شود. اينکه کساني راه بيافتند مردم را تحريک کنند و عده اي ضد انقلاب سوار جريان برانداز شوند و کشور را به آشوب بکشند بعد هم ما از کنارشان عبور کنيم و بگوييم که يک جرياني بود که تمام شد، هرگز چنين چيزي نيست. اگر تحليل دقيقي نسبت به جريان فتنه داشته باشيم متوجه مي شويم که آن جريان هنوز هم هست بايد با آن جريان جهت گيري روشني داشت خصوصاً در بحث انتخابات دستگاه هاي نظارتي بايد حواسشان جمع جمع باشد. در اين زمينه جاي تعارف با کسي نيست و هيچ نظامي با اغماض از مقابل کساني که براي براندازي اقدام کرده اند و يا بسترش را فراهم کردند نمي گذرد و قوه قضائيه به سهم خود حتماً به اين مسئله ورود پيدا خواهد کرد و وظيفه قانوني خود را انجام مي دهد.
    يادآور مي شود نامه مطهري به آيت الله آملي لاريجاني طبق معمول اين قبيل اقدامات بلافاصله با استقبال نشريات زنجيره اي و رسانه هاي بيگانه حامي فتنه قرار گرفت.
    انتصاب اعضاي ستاد انتخابات تهران
    اعضاي ستاد انتخابات حوزه انتخابيه تهران توسط عيسي فرهادي معاون استاندار و فرماندار تهران منصوب شدند. ايمان قرباني رئيس کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات تهران اظهار داشت: طي حکمي از سوي فرماندار تهران علي اکبر ناصربخت رئيس ستاد انتخابات، احمد اسماعيل وند رئيس کميته مالي و پشتيباني، محمود مصلحي به عنوان جانشين ستاد و رئيس کميته اقليت هاي ديني و امور شعب اخذ راي منصوب شدند. رئيس کميته اطلاع رساني ستاد انتخابات تهران تصريح کرد: بر اساس اين حکم رضا قاسمي به عنوان مسئول امور امنيتي و انتظامي، امير عباسي علاءالديني به عنوان مسئول کميته حقوقي، ايمان قرباني به عنوان مسئول کميته اطلاع رساني، علي وحيدهنري به عنوان مسئول کميته ساماندهي امور مناطق، حسين فيروزي به عنوان مسئول دفتر رئيس هيئت اجرايي و حميد صالح به عنوان دبير ستاد انتخابات منصوب شدند.        
    جبهه پيروان به سمت واگرايي با اصولگرايان نمي رود
    نايب رئيس جبهه پيروان همگرايي با محور روحانيت را استراتژي اصلي اين جبهه برشمرد و گفت: جبهه پيروان به سمت واگرايي با اصولگرايان نخواهد رفت. محسن کوهکن رئيس ستاد انتخابات جبهه پيروان در گفت وگو با فارس با اشاره به برنامه و نحوه فعاليت اين ستاد اظهار داشت: فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي با اشخاص داوطلب انتخابات فرق مي کند و احزاب استراتژي و برنامه زماني دارند.       
    پرونده «دکل نفتي» روي ميز کميسيون انرژي مجلس
    حبيب آقاجري نماينده بندر ماهشهر و عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به طرح موضوع دکل نفتي گمشده گفت: در اولين جلسه کميسيون انرژي پس از تعطيلات تابستاني مجلس شخصاً اين موضوع را مطرح خواهم کرد. وي خاطرنشان کرد: از آقاي مروي رئيس کميسيون انرژي خواهم خواست که بررسي موضوع را در دستور کار کميسيون قرار دهد.        
    برخورد با ۵۰ پيمانکار مقصر در هدر رفت آبياري فضاي سبز
    مديرعامل سازمان پارک ها و فضاي سبز شهر تهران از برخورد با ۵۰ پيمانکار مقصر در هدررفت آبياري فضاي سبز از ابتداي سال جاري تاکنون خبر داد و گفت: علاوه بر اين، 2 پيمانکار نيز در ليست سياه قرار گرفته اند.    علي محمد مختاري در گفت وگو با تسنيم،افزود: بخشنامه اي به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرده ايم که ادارات فضاي سبز براساس آن موظف هستند نهايت دقت را در اين زمينه داشته باشند. 
            گزارش تخلفات آشاميدني آرايشي و بهداشتي به سامانه ۱۴۹۰
    کارشناس ارشد بهداشت محيط مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت از تشديد بازرسي ها از مراکز تهيه و توزيع غذا در ماه رمضان خبر داد.    به گزارش تسنيم، ژانت فرساد افزود: مردم گزارش تخلفات آشاميدني، آرايشي و بهداشتي را به سامانه ۱۴۹۰ اطلاع دهند.