گشت آب» آغاز بکار کرد

گشت آب» آغاز بکار کرد 8 مرداد – 94
یکباره گشت نان هم راهی اندازی شود تاگشت های گوناگون سرکوبگر درهمه سطوح کامل شود . چون  آغاز شکل گیری مأموریت گشت ها از سال 58 گشت روسری یا توسری شروع شد .سپس گشت ها گسترش یافتند تا به گشت های قانونی امر به معروف ونهی از منکرر سید تا اسید پاشی بر سرو صورت زنان را انجام دهندولی مانع از پیگیری اسیدپاشان شوند .اکنون در شرایطی که تازگی  بارندگی ها در اغلب استان ها موجب سیلاب ها شده است که همراه با خسارات فراوان مالی وتلفات جانی بوده است .ولی وزارت نیروی دولت روحانی خبر از آغاز کار گشت آب داده است .

یک مقام مسئول در وزارت نیرو از آغاز به کار رسمی 6 اکیپ گشت و بازرسی آب در غرب کشور خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر، آرش آریانژاد از آغاز به کار 6 اکیپ جدید در محدوده شهرستان‌های سنندج، سروآباد، کامیاران و مریوان تحت عنوان گروه‌های گشت و بازرسی جهت حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی خبر داد و گفت: این گروه‌ها کار خود را شروع کرده‌اند.
این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه گشت و بازرسی آب به منظور حفاظت از منابع آب زیرزمینی کشور انجام می‌شود اظهارداشت: این گروه‌ها مطابق قرارداد طی مدت یکسال کار نظارت و بازرسی صحرایی بر منابع آبی را انجام داده و با متخلفین از طریق مراجع قضایی برخورد خواهند کرد.
آریانژاد بیان داشت: این گروه‌ها وظایف مختلفی از جمله جلوگیری از تخلفات منابع آبی اعم از اضافه برداشت و افزایش سطح زیر کشت مطابق با میزان مندرج در پروانه مصرف بهینه، شناسایی چاه‌های غیرمجاز، انسداد چاه‌های غیرمجاز، کنترل کف‌شکنی‌های غیرمجاز و پیگیری تخلفات بهره‌برداران در مراجع قضایی را بر عهده دارند.
پیش از این نیز جواد میبدی؛ مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌‌برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو از تعیین تکلیف چاه‌‌های کشاورزی غیرمجاز در دشت‌‌های ممنوعه کشور همزمان با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌‌های زیرزمینی خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌‌ها در طرح احیا و تعادل‌ بخشی آب‌‌های زیرزمینی موضوع تحویل آب حجمی و نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌‌های کشاورزی است.
این مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام تعیین تکلیف چاه‌های کشاورزی غیرمجاز در دشت‌های ممنوعه گفت: گروه‌های گشت و بازرسی وزارتخانه، پایش صحت اندازه‌ گیری کنتورهای هوشمند را بررسی می‌کنند.