نمايندگان مجلس در حساس ترين شرايط، نيامده به تعطيلات رفتند

اوین نامه ی کیهان 8 مرداد -94
بررسي برجام شايد وقتي ديگر!
نمايندگان مجلس در حساس ترين شرايط، نيامده به تعطيلات رفتند
ازهمان ابتدای شکل گیری رژیم نامشروع ولایت فقیه خمینی شیادشکل گرفت وپسونداسلامی جای ملی مجلس ارتجاع گردید تاخمینی شیاد بتواندمانع از ورود نیروهای ملی ومردمی به مجلس ارتجاع شود وزیر چتر اسلام ابزاری اهداف پلیدش را دنبال کند . سپس ادعای مضحک وارونه عصاره ملت و دررأس همه امور برایش برگزید .همان موقع کرکره پیگیری مطالبات مردم ایران ودفاع از منافع ملی در بازارمکاره پایین کشیده شد. تا فقط تبدیل به بازارمکاره ی جنگ افروزی و درگیری باندهای جنگ قدرت وثروت شود وتصویب قوانین ارتجاعی علیه ی ملت تصویب کنند .بنابراین اکنون که اختلافات بین مخالفان وموافقان توافق هسته ای بالاگرفته است . طوریکه دامنه اش به بازار مکاره کشیده شده است .مشخص است پس ازدرگیری بین کوچک زاده و جلالی وا تراف پاسدار علی لاری جانی که به وی گفته شده سگ احمدی نژاد و مشایی به وی شرف دارد .همچنین حامیان رفسنجانی وروحانی وی را رئیس بازارمکاره مجلس ارتجاع کردند تا حامی شان باشد . پس ازآن اعضای بازارمکاره به مرخصی رفته اند . برای همین سربازجو شریعت نداری  شاکی شده و تیتردرشت خبری برپیشانی اوین نامه اش حک کرده است  "نمایندگان بازارمکاره درحساس ترین شرایط، نیامده به تعطیلات رفتند تا توافق هسته ای برجام را بررسی نکند یا به وقتی دیگر موکول شود"
در حالي که بحث بر سر چگونگي «بررسي متن برجام» در مجلس شوراي اسلامي مطرح است نمايندگان مجلس بار ديگر به تعطيلات رفتند!
    سرويس سياسي - در جريان مذاکرات حساس وين که به تهيه برجام منتهي شد نمايندگان در تعطيلات تابستاني بودند و اين تعطيلات امکان تاثير گذاري را از مجلس به عنوان نهادي که قرار است در راس امور باشد گرفته بود، اين بار نيز در شرايطي که مجلس شوراي اسلامي بايد متن برجام را بررسي کند نمايندگان به تعطيلات رفتند تا اين شائبه که قرار نيست مجلس «برجام» را بررسي کند، تقويت شود. 

    نمايندگان مجلس هفته آينده براي سرکشي به حوزه هاي انتخابيه مي روند و نشست علني نخواهند داشت و جلسه بعدي خانه ملت 18 مرداد تشکيل مي شود. سرکشي به حوزه هاي انتخابيه با عنوان دليل تعطيلي 10 روزه مجلس در حالي است که مردم انتظار دارند مجلس به عنوان نمايندگان ملت به موضوع مهم و حساس توافق هسته اي ورود کرده و از منافع ملي در اين زمينه صيانت لازم را به عمل آورد.

    گفتني است نمايندگان 3 تير ماه سال جاري به تعطيلات تابستاني رفته و پس از حدود سه هفته اولين جلسه مجلس 21 تير برگزار شد. 

    در جلسه علني ديروز نيز اعلام شد نمايندگان هفته ديگر جلسه نخواهند داشت و به اين ترتيب مجلسي ها پس از دو هفته جلسه بيش از 10 روز به تعطيلات رفتند. 

        
بررسي برجام در شوراي عالي امنيت ملي
    به گزارش فارس نايب رئيس اول مجلس با تاکيد بر اينکه رسيدگي به توافق هسته اي جزء وظايف «مجلس» است، اعلام کرد شورايعالي امنيت ملي در جلسه چهارشنبه خود توافق نهايي هسته اي «برجام» را بررسي خواهد کرد.

    حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي پيش از پايان نشست علني ديروز در پاسخ به انتقادات تعدادي از وکلاي ملت نسبت به اظهارات اخير نوبخت سخنگوي دولت که گفته بود بررسي توافق هسته اي جزء وظايف شوراي عالي امنيت ملي است نه مجلس، اظهار داشت: مجلس براساس قانون اساسي اينگونه موافقتنامه ها را بايد مورد بررسي قرار دهد و رسيدگي به توافق نهايي هسته اي «برجام» در دستور کار مجلس قرار دارد.

    وي افزود: البته از روزهاي نخست اين پروژه بررسي فرآيند «برجام» در دستور کار شوراي عالي امنيت ملي کشورمان قرار داشته است.

    ابوترابي فرد همچنين اعلام کرد بررسي متن توافق نهايي هسته اي «برجام » در دستور کار جلسه چهارشنبه شوراي عالي امنيت ملي کشورمان که با حضور روساي سه قوه و مسئولان ارشد تعيين شده برگزار مي شود، قرار دارد و مجلس شوراي اسلامي هم درباره توافق نهايي هسته اي طبق وظيفه قانوني خودش عمل خواهد کرد.

        
نمايندگان: برجام بايد در مجلس بررسي شود 
    لاله افتخاري نماينده تهران در جلسه علني ديروز مجلس اظهار داشت: بديهي است که تصميمات مجلس تنها در چارچوب اختيارات او است و طبق قانون به آن عمل مي کند.

    وي همچنين در نطق ميان دستور خود تاکيد کرد: در روند اجراي توافقنامه از اقدامات شتاب زده و غيرکارشناسي پرهيز شود.

    بهرام بيرانوند نماينده بروجرد در مجلس نيز در تذکري شفاهي نسبت به اظهارات روز سه شنبه نوبخت سخنگوي دولت درباره توافقنامه نهايي هسته اي «برجام» انتقاد کرد و اظهار داشت: تفسير قانون اساسي جزء وظايف «سخنگوي دولت» نيست.

    وي گفت: توافق با 1+5 در صورتي معتبر است که برخي الزامات در آن به صورت شفاف رعايت شود.

    بيرانوند با بيان اينکه براساس اصول 77 و 125 قانون اساسي، نتيجه مذاکرات هسته اي بايد به مجلس شوراي اسلامي ارسال شود، افزود: در اصول 77 و 125 قانون اساسي تنها فعلي که به کار رفته و در ارتباط با مقاوله نامه ها و عهدنامه ها آمده بحث «تصويب» است.

    نماينده بروجرد در مجلس در پايان خاطرنشان کرد: ديروز آقاي نوبخت سخنگوي دولت درباره توافق نهايي هسته اي گفته بود که موضوع تصويب توافق هسته اي در مجلس که نمايندگان آن را مطرح مي کنند، مطلب جديدي است و ما تاکنون چنين مطلبي را نشنيده بوديم، در حالي که آقاي نوبخت بايد بداند مسئوليت تفسير قانون اساسي بر عهده وي نيست.

    جعفر قادري نائب رئيس کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس نيز در نطق ميان دستور خود گفت: کنار گذاشتن مجلس همچنين عدم تحويل لايحه در متن توافقنامه قابل دفاع نيست و هيئت رئيسه بايد پاسخگو باشد.

        
با تهديد کننده بايد مثل خودش برخورد کرد 
    قاسم جعفري نماينده مردم بجنورد در مجلس نيز با بيان اينکه منتقدان منصف تيم مذاکره کننده تنگه احدهاي قابل نفوذ دشمن را شناسايي کردند، گفت: نمايندگان مجلس معتقدند با تهديدکننده بايد مثل خودش صحبت کرد.

    جعفري ادامه داد: يکسري از سايت ها و خبرگزاري هايي که منتقد جناح خاصي هستند، بعد از توافق هسته اي، نام 80 نماينده مجلس را منتشر کردند و گفتند اين نمايندگان مخالف مذاکرات بودند و از مردم خواستند به اين نمايندگان راي ندهند.

    وي اضافه کرد: اين اقدام يک تخلف انتخاباتي است و وزارت کشور و ستاد انتخابات بايد با اين سايت ها و رسانه ها برخورد کند، آقاي وزير ارشاد و هيئت نظارت بر مطبوعات هم بايد به اين مسئله رسيدگي کنند و انتظار داريم کميسيون اصل 90 به اين مسئله ورود کند و حقيقت را به مردم بگويد.

    حميد رسايي نماينده تهران در مجلس نيز با بيان اينکه جرياني به دنبال حذف مجلس از رسيدگي به موضوع توافق هسته اي است، گفت: طبق آيين نامه دولت تمام توافقنامه ها بايد به صورت «لايحه» تقديم مجلس شود.

        
مصوبات نمايندگان
    نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز با تقاضاي بررسي خارج از نوبت و با اولويت ۵ لايحه موافقتنامه همکاري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و چند کشور ديگر در صحن علني موافقت کردند.

    مجلسي ها همچنين به تغيير دستور صحن علني جهت بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات با هدف تجميع هيات هاي اجرايي در انتخابات هم زمان آتي مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي راي مثبت دادند.

    خبر ديگر اينکه مجلس با بررسي خارج از نوبت لايحه الحاق ايران به پروتکل ريشه کني تجارت غيرقانوني محصولات دخاني در صحن علني خانه ملت موافقت کرد.

    نمايندگان از سوي ديگر با افزايش سرمايه جمهوري اسلامي ايران در دور پنجم بانک توسعه اسلامي موافقت کردند.

    بهارستان نشين ها همچنين بررسي طرح حمايت از صنعت برق کشور را آغاز و در اولين گام براي اجراي طرح هاي افزايش ظرفيت نيروگاه ها، احداث و توسعه نيروگاه حرارتي زغال سوز تدابير جديدي را اتخاذ کردند.

    طرح تشکيل سازمان قرآن کريم نيز در نشست علني ديروز پارلمان اعلام وصول شد.

    نمايندگان مجلس همچنين نحوه اختصاص 70درصد منابع حاصل از واگذاري هاي مرتبط با صنعت برق شامل بخش نقدي و اقساط آن به شرکت توانير را براي بررسي بيشتر مراعا گذاشتند.