گزیده خبرهای 7 مرداد 94 قسمت - 8

گزیده خبرهای 7 مرداد 94 قسمت - 8
 فرمانده انتظامی مشهد گفت: موسسه مالی و اعتباری افضل توس واقع در منطقه سیدی این شهر مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.سرهنگ حجت نیک مرام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دو جوان موتورسوار ظهر امروز با یک قبضه سلاح وارد این مکان شده و با سرقت مبلغ 81 میلیون و 30 هزار ریال متواری شدند.وی گفت: تلاش برای دستگیری سارقان مسلح در جریان است.
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان، فردی که یک میلیارد ریال در یکی از شرکت‌های خصوصی اختلاس کرده بود، در زاهدان دستگیر شد.به گزارش ایسنا، سرهنگ ابراهیم ملاشاهی در بیان جزییات این خبر افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در راستای مبارزه با جرایم اقتصادی و پس از اطلاع از وقوع یک فقره اختلاس در یکی از شرکت‌های خصوصی در شهر زاهدان، تحقیقات تخصصی خود را به طور گسترده شروع کردند.رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان افزود: کارآگاهان پس از بررسی‌ها، از وقوع اختلاس به مبلغ یک میلیارد ریال و دخالت یک فرد در این رابطه اطمینان پیدا کردند.ملاشاهی تصریح‌کرد: متهم طی یک عملیات سریع در شهر زاهدان دستگیر و جهت بررسی‌های دقیق به مقر پلیس منتقل شد.وی در ادامه بیان کرد: متهم در تحقیقات تخصصی پس از مواجهه با مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس، چاره‌ای جز بیان حقیقت پیدا نکرد و به انجام اختلاس به مبلغ یک میلیارد ریال اعتراف کرد که پس از تکمیل تحقیقات به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
    مذاکرات تنها بر روي کاغذ تمام شده
    حجت الاسلام سيدرضا اکرمي رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در گفت و گو با فارس اظهار داشت: مسئله مذاکرات تنها بر روي کاغذ تمام شده است اما بايد در ناحيه عمل منتظر زمان باشيم تا شرايط از دو طرف مجلس شوراي اسلامي و کنگره آمريکا معلوم شود و دو طرف اعلام کنند که اين امر را قبول دارند. وي با بيان اينکه ما با گروه 1+5 مذاکره کرده ايم خاطرنشان کرد: ايران با گروه 1+5 مذاکره کرده است و تنها با آمريکا مذاکره نکرده ايم که اکنون بخواهيم به رجزخواني آمريکا بها بدهيم يا خير و شاهديم که شوراي امنيت در اقدامي تمام قطعنامه هاي خود را لغو کرد و ماجرا را تمام کرد که در قدم اول با اتفاق آرا موفق بوده ايم.  
    محکوميت انفجار تروريستي در سومالي
    سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان انفجار تروريستي در هتلي در پايتخت سومالي را محکوم کرد. به گزارش مهر مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه ايران ضمن محکوم کردن اقدام تروريستي انفجار هتلي در موگاديشو که منجر به کشته و زخمي شدن ده ها نفر از مردم عادي سومالي شد، مراتب تسليت و همدردي جمهوري اسلامي ايران را با دولت، ملت و خانواده هاي قربانيان اين حادثه اعلام کرد.     
    خوش رقصي «فابيوس» براي صهيونيست ها
    عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اينکه تحويل گرفتن وزير خارجه فرانسه کار حساب شده اي نيست گفت: وزارت خارجه فراموش نکند که فابيوس براي صهيونيستها خوش رقصي مي کرد و اطلاعات مذاکرات را به اسرائيل مي برد. حجت الاسلام حسين ابراهيمي عضو جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با مهر با اشاره به نکاتي که وزارت خارجه در سفر وزير خارجه فرانسه به ايران بايد لحاظ مي کرد گفت: وزير امور خارجه فرانسه نبايد اول کسي باشد که به ايران سفر مي کند چرا که فرانسه بيشترين سنگ اندازي را در جريان مذاکرات داشته است.    
    فعاليت هاي زودرس انتخاباتي

    محمدحسين مقيمي معاون سياسي وزير کشور با تاکيد بر ممنوعيت تبليغات زودرس انتخاباتي گفت: هرگونه فعاليت زودرس انتخاباتي از جمله در فضاي مجازي خلاف قانون است. به گزارش مهر وي در خصوص فعاليت زودرس انتخابات گفت: اين اقدام خلاف قانون است و اگر هر کسي با چنين چيزي مواجه شد مي تواند آن را اطلاع دهد و در اين زمينه هر گونه فعاليت مجازي و واقعي فعاليت زودرس محسوب مي شود.