گزیده خبرهای 9 مرداد – 94 قسمت -2

گزیده خبرهای 9 مرداد – 94 قسمت -2
دستگیری پدر آرتورو ویدال هافبک جدید بایرن مونیخ، دردسر تازه‌ای را برای این بازیکن شیلیایی ایجاد کرده است.به گزارش خبرگزاری مهر، آرتورو ویدال که به تازگی از یوونتوس به بایرن مونیخ نقل مکان کرده است با دردسر جدیدی مواجه شد. پدر این بازیکن در شیلی به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شد تا بعد از تصادف این بازیکن در جریان رقابتهای کوپا آمه‌ریکا، بار دیگر رسانه‌ها روی او زوم کنند.بر اساس گزارش forzaitalianfootball پلیس محلی در سانتیاگو، اراسمو ویدال را به جرم حمل سه کیسه کوکائین و دو چاقوی بزرگ آشپزخانه بازداشت کردند. پلیس زمانی که به حرکات ویدال ۵۴ ساله مشکوک شده بود وی را متوقف کرد که پس از آن مشخص شد پدر ویدال مواد مخدر و سلاح سرد است.البته او پس از چهار سال بازداشت آزاد شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد میزان مواد مخدر تنها برای مصرف شخصی بوده است. البته وی در سال ۲۰۱۱ نیز به جرم فروش مواد مخدر نیز دستگیر شده بود.
یک شرکت نوبنیان در شیکاگو به نام Opternative تست چشم آنلاینی را ارائه داده که به کاربران امکان دریافت نسخه برای داشتن عینک یا لنز را در خانه یا دفتر کارشان فراهم می‌کند.به گزارش سرویس فناوری ایسنا هم‌اکنون با انجام آزمایش‌های بالینی این آزمون قرار است در اختیار عموم قرار گیرد.آزمون آنلاین چشم موسوم به Opternative مجانی بوده و کاربران فقط به گوشی هوشمند، وای‌فای و رایانه نیاز دارند.این آزمون از قواعد حکمفرما در مطب چشم‌پزشک پیروی می‌کند و به بیماران پس از پاسخ‌گفتن آن‌ها به تعدادی سوال، مجموعه‌ای از تصاویر بر روی صفحه رایانه نشان داده می‌شود. این افراد با استفاده از گوشی هوشمند نشان می‌دهند تا چه وضوحی می‌توانند این تصاویر را ببینند.تمامی این فرآیند بین 20 تا 25 دقیقه زمان می‌برد و نتایج سپس برای بازبینی به یک چشم‌پزشک باصلاحیت ارسال می‌شود.تا پیش از این مرحله چنین خدماتی رایگان است با این حال، از این مرحله به بعد بیماران می‌توانند 40 دلار برای عینک و لنز یا 60 دلار برای هر دوی آن‌ها بپردازند. آن‌ها می‌توانند ظرف 24 ساعت یک نسخه امضاشده در اختیار داشته باشند.یک آزمایش بالینی نشان داده آزمون آنلاین در مقایسه با آزمون‌های سنتی به همان اندازه دقیق است.قرار است این آزمون برای افراد 18 و 40 ساله و دارای سلامتی کامل استفاده شود. در حال حاضر این خدمات در 25 ایالت امریکا در دسترس است و قرار است در آینده به کشورهای دیگر نیز بسط یابد.
درآمد نیمه 6 ماهه سال 2015 رنو در مقایسه با رقیب فرانسوی‌اش پژو سیتروئن کمتر و حاشیه سود این شرکت مایوس کننده شد و بزرگترین سقوط ارزش سهام این شرکت در چهار سال گذشته را بدنبال داشت.به گزارش ایسنا، سود عملیاتی رنو در نیمه اول سال 2015 به میزان 47 درصد رشد کرد و به 1.07 میلیارد یورو (1.17 میلیارد دلار) رسید که اندکی کمتر از 1.08 میلیارد یوروی مورد پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ بود. در مقابل درآمدی که پژو برای نیمه اول امسال گزارش کرد بیش از سه برابر افزایش داشت و به 1.42 میلیارد یورو رسید.با اینکه سهم بازار رنو در اروپا به کمک مدلهای جدیدی مانند شاسی بلند قاجار رشد کرده اما سودآوری این شرکت چندان که انتظار می‌رفت، بهبود نیافته است. حاشیه عملیاتی در بخش خودروی رنو در نیمه اول به 3.1 درصد رسید که کمتر از 3.4 درصد مورد پیش بینی جی پی مورگان و حاشیه عملیاتی پنج درصد پژو بود.ارزش سهام رنو در پی انتشار نتایج مالی این شرکت در پاریس حداکثر 8.3 درصد سقوط کرد و به 82.87 یورو رسید که بزرگترین کاهش از اول نوامبر سال 2011 به این سو بود. کاهش مذکور رشد ارزش سهام رنو در سال جاری را به 38 درصد محدود کرد و ارزش بازار این شرکت را به 24.6 میلیارد یورو رساند.این خودروساز فرانسوی در تلاش برای بالا بردن سود از طریق حضور بیشتر در بازارهای نوظهور است اما استراتژی کارلوس قصن، مدیرعامل رنو به موانعی از جمله مشکلات اقتصادی در برزیل، آرژانتین و روسیه برخورد کرده است.نیسان که 43 درصد آن متعلق به رنو است، در سه ماهه منتهی به ژوئن عملکرد بهتری نسبت به این شرکت داشت. درآمد خالص این خودروساز ژاپنی به کمک فروش در آمریکا، 36 درصد رشد کرد.رنو و نیسان پس از اینکه دولت فرانسه به افزایش حق رای در این خودروساز فرانسوی اقدام کرد، ساختار اتحادشان را بازبینی کرده اند. نیسان که 15 درصد سهم در رنو دارد و سودآورتر است در حال حاضر در شریک خود حق رای ندارد.رنو که با دایملر هم همکاری دارد، اوایل ماه جاری نرخ رشد مورد پیش بینی برای فروش جهانی خودرو را یک تا دو درصد کاهش داد اما همچنان اهداف مالی کل سال را تغییر نداده و حاشیه عملیاتی بالاتر از 3.9 درصد سال 2014 را هدف گرفته است.بهبود تقاضا در اروپا تا اندازه ای کاهش فروش رنو در روسیه و آمریکای لاتین را جبران کرد و به این شرکت کمک کرد رشد 0.7 درصدی فروش در نیمه اول امسال را تجربه کند و 1.38 میلیون خودروی سواری و کامیون تجاری فروخت. اروپا 62 درصد از فروش رنو را تشکیل داد که بالاتر از 57 درصد در سال گذشته بود.
معاون و دبیر کمیته امنیت فناوری هسته‌ای سازمان انرژی اتمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: تفاهم هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موجب افزایش سطح عزت و اقتدار ملی شد.به گزارش ایسنا، اصغر زارعان با بیان اینکه با تفاهم هسته‌ای توطئه بیگانگان در موضوع ایران هراسی با تمرکز بر ایمن نبودن نیروگاه اتمی بوشهر در منطقه خلیج فارس، شکست خورد، تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر یکی از ایمن و امن ترین نیروگاه های هسته ای جهان است.وی تاکیدکرد: باید توجه نماییم که همچنان بیگانگان خصوصا رژیم صهیونیستی درصدد اختلال و خرابکاری به شیوه های گوناگون می‌باشند که باید با هوشمندی و هوشیاری توام با انسجام و همدلی توطئه های دشمن را در همه زمینه ها خنثی و روز به روز درحوزه فناوری هسته ای و سایر علوم جدید برگ های زرین دیگری به افتخارات جمهوری اسلامی ایران بیافزاییم.معاون سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: این تفاهم باعث عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها شد، فلذا باید شکرگزار خداوند و ائمه اطهار و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مردم فهیم ایران باشیم که با ایستادگی و حمایت همیشگی از دست اندرکاران و مذاکره کننده گان این افتخار را رقم زدند.زارعان با اشاره به قطعنامه 2231 شورای امنیت، تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل با این قطعنامه حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخت و برای اولین بار غنی سازی یک کشور در حال توسعه مورد پذیرش قرار گرفت و ایران از بند 7 منشور سازمان ملل خارج و باعث برانگیخته شدن خشم دشمنان جمهوری اسلامی ایران و در راس آن رژیم صهیونیستی شد که نشانه اقتدار ما در دنیاست.وی افزود: با این تفاهم ایران هراسی رنگ باخت و ما در اجرای برجام پایبند خواهیم بود، انتظار می رود طرف مقابل نیز به تعهدات خود پایبند باشد.معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به دستاوردهای تفاهم اخیر، گفت: یکی دیگر از دستاوردهای تفاهم وین موضوع PIE بوده است. PIE یکی از ارکان اصلی تست مجتمع های سوخت هسته ای است که با دستیابی ایران به این فناوری استانداردهای بین المللی در راستای تولید سوخت تکمیل می گردد.زارعان در ادامه با بیان دلایل ایجاد سایت فردو تصریح کرد : فردو ضامن و پشتیبان سایت نطنز بوده و همچنان خواهد بود. وی افزود : در برنامه‌های جدید سایت فردو از ۱۰۰۰ ماشین سانتریفوژ در این محل بهره برداری خواهد شد.زارعان اظهار داشت: از مجموع ۱۰۰۰ ماشین دو زنجیره آن به تولید ایزوتوپ های پایدار اختصاص خواهد داشت و مابقی نیز حفظ زیرساخت های فردو را برقرار و تامین می کنند.معاون و دبیر کمیته امنیت فناوری هسته ای سازمان انرژی اتمی پیرامون آخرین وضعیت فعالیت های صلح آمیز صنعت هسته ای از اکتشافات، استخراج، غنی سازی و سایر برنامه های هسته ای سازمان انرژی اتمی سخن گفت.
رئیس اتاق اصناف ایران عنوان کرد: مک‌دونالد برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده ولی هنوز نه اقدامی انجام شده و نه طرف ایرانی برای دادن مجوز تصمیم گرفته و برای این کار نیاز به اخذ مجوزهایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و البته وزارت بهداشت استبه گزارش اقتصاد نیوز، به دنبال اعلام آمادگی فروشگاه مک‌دونالد برای حضور در ایران بحث‌های گسترده‌ای صورت گرفته مبنی بر اینکه چقدر فروشگاه‌ها و رستوران‌های بزرگ دنیا، امکان حضور در ایران را دارنددر همین مورد علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در زمینه حضور رستوران‌های خارجی در ایران منع قانونی وجود ندارد و احتمالا از این پس شرایط برای رقابتی شدن بازار بیش‌تر فراهم می‌شود ولی برای اینکه این نوع رستوران‌ها در ایران بتوانند حضور داشته باشند، نیاز به اخذ مجوزهایی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و البته وزارت بهداشت استوی اضافه کرد: با این همه هنوز اقدامی جدی هم از طرف مک‌دونالد صورت نگرفته است؛ فقط اعلام آمادگی کرده که می‌تواند در ایران هم به عده‌ای نمایندگی دهد. به نظر می‌رسد که این قیبل اقدامات بیشتر برای سنجیدن واکنش ایران انجام شده و می‌خواهند بررسی کنند که در چه زمینه‌هایی می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند. در مقابل در ایران هم هنوز تصمیمی هم گرفته نشده است. باید اقدامات لازم صورت بگیرد تا در ایران هم بررسی انجام و مشخص شود امکان دادن مجوز برای فعالیت این شرکت‌ها وجود دارد یا نه؟
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف مرگبار میان سه خودرو در اتوبان قم تهران خبر دادبه گزارش ایسنا، سید جلال ملکی در این باره گفت: در ساعت 1:27 بامداد امروز یک مورد حادثه رانندگی به سامانه 125 اعلام شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 50 را به همراه تجهیزات و امکانات مربوطه به محل حادثه واقع در مسیر جنوب به شمال اتوبان قم تهران محدوده تیر برق اعزام کردملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که تصادف میان یک دستگاه خودروی فولکس واگن، سواری ال 90 و وانت نیسان رخ داه و شدت حادثه به حدی بوده که راننده فولکس واگن از پنجره به بیرون پرتاب شده بودسخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه هرکدام از خودروها تنها یک راننده داشتند افزود: آتش‌نشانان همزمان با ایمن سازی خودروها راننده ال 90 و نیسان را که یک زن جوان و مرد بودند از درون کابین خارج کرده و به همراه راننده فولکس واگن به عوامل اورژانس تحویل دادند اما در بررسی علایم حیاتی مشخص شد که راننده فولکس واگن به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده استملکی با بیان اینکه دو مصدوم دیگر نیز توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند گفت: پس از آن آتش‌نشانان خودروها را به محلی امن انتقال داده و پس از ایمن سازی محل در ساعت 2:14 بامداد به عملیات خود خاتمه دادندبه گفته وی، علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی و اعلام خواهد شد.