گزیده خبرهای 8 مرداد-94 قسمت-4

گزیده خبرهای 8 مرداد-94 قسمت-4
پرونده مردی معتاد که پدرش را به قتل رسانده، با اعترافات این جوان به جریان افتاده است.کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان خراسان‌رضوی چند روز قبل از طریق تماس‌های مردمی در جریان قتل مردی مسن قرار گرفتند و به محل حادثه رفتند. آنها پیکر خون‌آلود پیرمرد را درحالی‌که در راهرو افتاده بود، مشاهده کردند. غیر از این مرد شخص دیگری در خانه حضور نداشت و از پسر او که در همان ساختمان اقامت داشت نیز خبری نبودتمامی شواهد و مدارک برجای‌مانده حکایت از آن داشت که قتل در جریان کشمکش به وقوع پیوسته و قاتل یا قاتلان پیرمرد را از پیش می‌شناختند. پس از انتقال جنازه به پزشکی قانونی، وقتی اهالی محل تحت‌بازجویی قرار گرفتند، خبر دادند مقتول با پسری که صمد نام دارد اختلافات شدیدی داشت. اعتیاد صمد به ماده مخدر شیشه، اختلافات او با پدرش و همچنین غیبت وی باعث شد این جوان موردسوء‌ظن قرار بگیرد، تا اینکه بالاخره اعضای خانواده مقتول تأیید کردند تورج عامل این جنایت است و بعد از اطلاع‌دادن مرگ پدرشان به محلی نامعلوم گریخته است.مأموران تحقیقات وسیعی را برای یافتن این جوان و بازداشت او آغاز کردند اما پیش از آنکه تجسس‌ها به نتیجه برسد، متهم خودش را به پلیس معرفی و به ارتکاب قتل اقرار کرد. تورج گفت: «من به شیشه اعتیاد دارم و همین هم باعث اختلاف من و پدرم شده بود. پدرم از وقتی مادرم فوت شد در طبقه اول خانه‌مان تنها زندگی می‌کرد و من هم در طبقه بالا می‌ماندم البته همیشه درِ حیاط را پدرم برایم باز می‌کرد. او برای اینکه وارد خانه‌اش نشوم، همیشه پشت در واحد خودش آجر می‌چید و پول‌هایش را نیز از من مخفی می‌کرد».متهم به قتل ادامه داد: «من معمولا شب‌ها دیر به خانه می‌رفتم. شب حادثه حدود ساعت یک بود که زنگ حیاط را زدم اما پدرم در را باز نکرد. بعد از چند دقیقه مطمئن شدم چون از دستم ناراحت است نمی‌خواهد مرا راه بدهد، به همین دلیل با سنگ یکی از شیشه‌ها را شکستم و همسایه‌ها را بیدار کردم و پدرم وقتی این وضع را دید در را باز کرد اما در پاگرد با هم جروبحث کردیم. من شیشه کشیده بودم و در آن لحظات بسیارعصبانی بودم. در آن شرایط با میله‌ای فلزی ضربه‌ای به پدرم زدم و او نقش بر زمین شد.
 
من هنوز متوجه اعمالم نبود و در همان حالت با آجرهایی که پدرم معمولا پشت در می‌گذاشت چند ضربه دیگر به او وارد کردم و بعد بدون اینکه وارد واحد خودم شوم، همان‌جا خوابیدم. صبح که بیدار شدم فهمیدم پدرم نفس نمی‌کشد و فوت شده است».صمد در ادامه اعترافاتش گفت: «از اتفاقی که افتاده بسیارناراحت بودم و نمی‌دانستم باید چه کنم. در حالت پریشانی و با همان لباس‌های خون‌آلود از خانه بیرون رفتم. تصمیم گرفتم برادرم را از موضوع مطلع کنم، به همین سبب به منزل او رفتم و ماجرا را برای همسر برادرم تعریف کردم. او بعد از شنیدن حرف‌هایم از حال رفت. بعد از آن از خانه برادرم فرار کردم. مدتی در خیابان‌ها سرگردان بودم تا اینکه بالاخره به این نتیجه رسیدم ادامه زندگی به این شیوه ممکن نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم. من قبلا هم چند بار به‌خاطر جرایمی که انجام داده، به زندان رفته بودم و یکی از دلایل اختلاف من و پدرم هم خلاف‌هایی بود که انجام می‌دادم».متهم بعد از اعتراف به جرم خود، به محل قتل بازگردانده شد و صحنه جنایت را بازسازی کرد.بنا به این گزارش صمد درحال‌حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد 
رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران می‌گوید: رشد منفی ارزش افزوده ساختمان ناشی از نبود تقاضا در بخش مسکن است.سعید غفرانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رشد منفی ارزش افزوده ساختمان در سال‌های 1392 و 1393 ناشی از رکود و عدم تقاضاست؛ چرا که رونق و رکود بخش مسکن مثل تمام کالاهای اقتصادی از عرضه و تقاضا تبعیت می‌کند.وی افزود: بخش مسکن از یک سو با مشکل تولید زیاد و از سوی دیگر با مشکل عدم قدرت خرید خانواده‌ها مواجه است که به رکود در این بخش منجر شده و تولیدات روی دست سازندگان مانده است. البته کشور هنوز از تولید مسکن اشباع نشده اما در شرایطی که قدرت اقتصادی با قیمت‌ها در حالت نامتعادل قرار دارد، مسکن کماکان رشد منفی خواهد داشت.رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان این‌که اگر امکان خرید برای متقاضیان فراهم شود بخشی از مشکل مسکن مرتفع می‌شود، گفت: وام‌های 40، 60 و 80 میلیون تومانی مسکن شاید نتواند مشکل تامین مسکن خانواده‌های تهرانی را حل کند اما برای شهرستان‌های کوچک مناسب است و قطعا تاثیرگذار خواهد بود.غفرانی، افزایش قیمت مسکن در زمان سررسید وام‌ها طی یک سال آینده را بعید دانست و افزود: افزایش قیمت بستگی به حجم و قدرت تاثیرگذاری وام‌های بانکی دارد. اگر وام‌ها بتوانند تاثیر مهمی در بخش مسکن ایجاد کنند ممکن است قیمت‌ها کمی افزایش یابد اما به اعتقاد من وام‌ها از چنین قدرتی برخوردار نیستند، لذا افزایش قیمت طی یک سال آینده دور از ذهن است.بر اساس آمار وزارت راه وشهرسازی، بررسی میزان رشد اجزاء تولید ناخالص داخلی نشان می‌دهد که با وجود بهبود نرخ رشد اقتصادی از 6.8- درصد در سال 1391 به 1.9- درصد در سال 1392 و حدود 3 درصد در سال 1393، نرخ رشد ارزش افزوده ساختمان توسط بخش خصوصی در سال‌های 1392 و 1393 به ترتیب 7.5- و 2.1- و نرخ رشد ارزش افزوده خدمات مستغلات، خدمات حرفه ای و تخصصی نیز در دو سال مذکور به ترتیب 0.3- و 0.4- بوده است.
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه به مصاف ژاپن می‌رود.به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران در نظر دارد دیداری دوستانه با ژاپن برگزار کند.این دیدار دوستانه ساعت 17 روز سه شنبه بیست و یکم مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: هم اکنون هیاتی از عمان برای نهایی کردن مراحل صادرات گاز به این کشور در تهران حضور دارد.به گزارش ایرنا، علیرضا کاملی با بیان اینکه انتخاب مشاور ایرانی برای مطالعه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان نهایی شده و هم اکنون کارهای قانونی آن برای سپردن این پروژه در حال انجام است، تصریح کرد: هم اکنون مشاور ایرانی مطالعه برای احداث خط لوله ٢٠٠ کیلومتری از کوه مبارک به بندر صحار عمان انتخاب شده و کارهای قانونی آن برای سپردن این پروژه در حال انجام است.وی با بیان اینکه این پروژه در دو بخش زمینی و دریایی تعریف شده است، گفت: بخش زمینی این پروژه از رودان به کوه مبارک به طول تقریبی ٢٠٠ کیلومتر و بخش دریایی از کوه مبارک به بندر صحار نیز ٢٠٠ کیلومتر است.وی افزود: طبق برنامه قرار است مطالعات مهندسی دو بخش دریایی و زمینی به صورت همزمان انجام شود تا خللی در اجرای این دو خط به وجود نیاید.براساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است برای ١٥ سال روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که ارزش بسیار بالایی دارد و سبب تحکیم روابط دو کشور می شود.ارزش این قرارداد حدود ٦٠ میلیارد دلار برآورده شده است.
رییس هلال احمر شهرستان تفت در استان یزد از کشته شدن 6 نفر و مصدومیت چهار نفر دیگر در تصادف زنجیره ای سه دستگاه تریلی، یک دستگاه بنز و یک دستگاه مزدا در جاده تفت به دهستان دهشیر خبر داد.به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان یزد، جلیل کهدویی اظهارکرد: این حادثه ساعت 22 سه شنبه در کیلومتر 45 جاده تفت به دهشیر رخ داد که نجاتگران پست امداد و نجات جاده ای تفت به محل حادثه اعزام شدند.وی افزود: پس از حضور نجاتگران در ساعت 23 و 54 دقیقه اعلام شد حادثه سنگین و نیاز به گروه های امدادی بیشتری است که دو گروه دیگر از شهرستان های تفت و ابرکوه به محل اعزام شدند.رییس جمعیت هلال احمر تفت ادامه داد: نجاتگران در عملیات امدادرسانی و رهاسازی که چهار ساعت به طول انجامید مصدومان را به بیمارستان اعزام کردند.تفت در 20 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
انتخابات هیات رییسه شورای نگهبان صبح چهارشنبه برگزار شد که طی آن، دبیری آیت الله احمد جنتی بر این شورا تمدید شد.به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، همچنین در این جلسه محمد رضا علیزاده به عنوان قائم مقام دبیر ونجات الله ابراهیمیان به عنوان سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.علیزاده و ابراهیمیان پیش از این نیز قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان بودند.