از توهين به ملت ايران تا اظهار نگراني براي تيتر اوین نامه ی كيهان!

از توهين به ملت ايران تا اظهار نگراني براي تيتر اوین نامه ی كيهان! 22 تیر-94
سربازجو حسین شریعت نداری از موضع توبره و  آخور خوری با سیایت خبرآنلاین برخورد کرده است .چون هم در ستون فحش نامه گفت وشنود وهم در بخش خبری با شیوه ی بازجویی با آنلاین برخورد کرده و پته اش را روی آب ریخته است که چرا از خط قرمز عبور کرده وانتقاد به تیتر خبر اوین نامه ی کیهان درروز گذشته کرده بود؟

سايت خبر آن لاين مدعي تحريف سخنان رهبر انقلاب شد. گاف اين سايت بلافاصله با دنباله روي و تکرار از سوي ده ها سايت زنجيره اي- و از جمله آفتاب، فرارو، انتخاب، جماران، نوانديش، فردانيوز، اقتصاد آن لاين، جهان صنعت، شفقنا و...-مواجه شد.
    خبر آن لاين که توسط دو مدير دولتي (انتظامي- معزي) اداره مي شود، مدعي «تحريف سخنان رهبر انقلاب در کيهان» شد و نوشت: اين روزنامه در حالي به نقل از معظم له تيتر زده است «مبارزه با آمريکا تعطيلي ندارد آماده باشيد»، که ايشان در سخنانشان فرموده بودند: «مبارزه با استکبار، تعطيلي بردار نيست». کيهان اين مطلب را به نقل از خبرگزاري تسنيم منتشر کرده اما اين خبرگزاري هم در متن گزارش خود به مبارزه با «استکبار» اشاره کرده است که کيهان آن را به «مبارزه با آمريکا» تغيير داده است.

    اين سايت مي افزايد: اين نخستين باري نيست که اين اتفاق در روزنامه کيهان رخ مي دهد، چه آنکه مهرماه سال 92 نيز چنين شد. در حالي که رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسري شهيد ستاري فرموده بودند؛ «برخي از آنچه در سفر نيويورک پيش آمد، به نظر ما به جا نبود»، که روزنامه کيهان در تيتر نخست خود به نقل از رهبر معظم انقلاب، نوشته بود «برخي کارها در نيويورک نابجا بود». برخي رسانه ها در تحليل خود از اين رفتار کيهان نوشتند؛ کيهان با تغيير جمله «به جا نبود» به «نابه جا بود»، قصد دارد تفسير غلط خود را از سخنان رهبري به مخاطب القاء کند.

    و اما جهت اطلاع دست اندرکاران پرمشغله سايت ياد شده بايد گفت، در خبر مربوط به اظهارات رهبر معظم انقلاب که اتفاقا در خبر آن لاين نيز آمده، تصريح شده است؛ «رهبرمعظم انقلاب در پاسخ به سوال يک دانشجو درباره تکليف استکبارستيزي بعد از مذاکرات فرمودند: مگر مبارزه با استکبار تعطيل بردار است؟ اين از مباني انقلاب است. اگر مبارزه با استکبار نباشد، ما تابع قرآن نيستيم. آمريکا اَتمّ مصاديق استکبار است. خودتان را آماده کنيد براي ادامه مبارزه با استکبار».

    ظاهرا گردانندگان خبر آنلاين اين عبارت را ديده و با توجه به مذاکرات هسته اي فکر کرده اند صحبت از «اتم» بوده نه مصداق «اَتمّ»!

    بايد از آنها پرسيد اصلامتوجه معناي کلمه «اَتمّ» مي شويد!؟ براي فهم معني اين واژه توصيه مي شود با مراجعه به فرهنگ واژگان فارسي، مدخل «تمام» را ملاحظه کنند تا بدانند وقتي گفته مي شود «آمريکا اَتمّ مصاديق استکبار است» منظور چيست؟! ظاهرا مسئولين خبر آنلاين از اينکه مبارزه با استکبار در فرمايش حضرت آقا ذکر شده، ذوق زده شده اند و اينگونه تصور کرده اند که با گفتن اين عبارت، آمريکا حذف شده و فرصتي پيدا کرده اند که به بزک چهره شيطان بزرگ بپردازند! و مثلابايد استکبار را در کره مريخ جستجو کرد! و يا براي يافتن مصداق استکبار بايد به سراغ بورکينافاسو و مولداوي و... رفت؟!

    البته کيهان دلايل عميق تري براي گاف خبر آن لاين سراغ دارد از جمله اينکه به برخي عملکردهاي خيانت آلود سايت مذکور پرداخته است. اواخر بهمن ماه 1392 که دولت با توزيع نابسامان سبد کالااسباب نارضايتي مردم را فراهم کرد، خبر آن لاين در تحليلي از تعمدي بودن اين ايجاد نارضايتي خبر داده و نوشت: روحاني تقريبا نه يک رئيس جمهور فرهنگي است و نه دغدغه بسياري از مسائل ديگر را دارد. او رئيس جمهوري ديپلمات است که بايد اجازه داد مهمترين دغدغه دولت خود را به انجام برساند. توزيع سبد کالاهاي اساسي به مردم- با شيوه اي که انجام شد- نه يک اتفاق بود و نه عملي که تبعات آن براي روحاني و مردانش غيرقابل پيش بيني باشد. او دقيقا همين اتفاق- ازدحام، دعوا و مرافعه و احيانا له شدن در زير دست و پا- را پيش بيني مي کرد و اصلاآن را براي پيشبرد استراتژي خارجي خود لازم داشت]!![ به عبارت ديگر روحاني به يک نمايش داخلي براي ارائه در جشنواره هاي سياسي خارجي نيازمند بود. نگاه کنيم به اظهارات اخير وندي شرمن که گفته است، «شما در اخبار ديديد که ايران اخيرا به طور قابل مشاهده اي غذا بين مردم فقير جامعه اش توزيع کرده تا نشان دهد کاهش هدفمند و محدود تحريم ها تاثير مستقيم بر مردم اين کشور داشته است. همان طور که روحاني قول داده بود، اين پول قرار است در جهات ديگري مصرف نشود.» به هر حال اين دقيقا همان نتيجه اي بوده که روحاني از توزيع سبد کالادر ميان مردم داشته است، اين که تحريم ها بر روي مردم ايران تاثير مستقيم و انکارناپذير داشته. اين که اوضاع اقتصادي مردم ايران نه تنها روبه راه نيست بلکه حاضرند براي چند عدد مرغ و چند کيلو برنج با يکديگر درگير شوند و اين که از اين به بعد و با گشايش هر چه بيشتر در مذاکرات هسته اي تمرکز نظام بر معيشت مردم خواهد بود. ]!![ 

    اين نوشته ماليخوليايي اضافه مي کند: «پيام روحاني از خلال پرفورمنسي که کارگرداني و اجرا کرد، پيامي کاملاشفاف بود که راه را براي مذاکرات مثبت بعدي، بيش از پيش مي گشايد... درست است که روش توزيع کالاهاي اساسي چندان مناسب نبود؛ اما اگر با اين نمايش بتوان جايزه اول بهترين اثر را در فستيوال سياست جهاني به خود اختصاص داد، به تحقير چند روزه اي که بازيگران آن شدند مي ارزيد».!!

    آيا عوامل انتشار چنين تحليلي مي توانند کمترين نسبتي با ملت ايران يا مبارزه با استکبار داشته باشند؟ اين سايت دي ماه 93 نيز به سلمان و ابوذرهاي انقلاب در سپاه حمله کرده و آنها را متهم به فساد کرده بود. با اين وصف مي توان پرسيد عوامل اين اهانت ها واقعا حامي اعتدالند، اصلاح طلبند يا کاسبي ديگري دارند و برنامه ديگري را دنبال مي کنند؟!