گزیده ها 21 آذر -95

گزیده ها 21 آذر -95
خبر ويژه 
بفرماييد درباره چه موضوعاتي نبايد عذرخواهي كند؟!
«روحاني بايد در چه حوزه هايي از مردم عذرخواهي کند؟» وبسايت فردا اين پرسش را با مردم در ميان گذاشت و از مخاطبان نظرخواهي کرده رئيس جمهور اخيراً در دانشگاه تهران گزارش عجيب و غريبي درباره کارنامه دولت داده بود.
    
مخاطبان پاسخ هاي قابل تاملي به اين پرسش داده اند: 
    -
آقاي روحاني صنعت هسته اي را تعطيل کرد تا چرخ هاي صنعت را بگرداند لطفاً گزارشي از شهرک هاي صنعتي و هزاران کارخانه و کارگاه تعطيل و نيمه تعطيل آن ها تهيه کنيد.
    -
مگه با عذرخواهي صنعت هسته اي مون بر ميگرده؟ مشکل ازدواج حل ميشه؟ کار ايجاد ميشه؟ چه حرفا!
    -
از حقوق هاي نجومي بايد عذرخواهي مي کرد.
    -
روحاني و ظريف بايد بابت تحميل خسارت محض برجام به کشور و بتن ريزي تاسيسات هسته اي و لغو نشدن تحريم هاي ظالمانه از مردم عذرخواهي نمايند.
    -
ملاک تورم جيب مردم است که فعلاً خالي شده و قدرت خريد ندارند.
    -
کاهش تورم به قيمت رکود مطلق اقتصادي و تعطيلي کارخانجات و افزايش نرخ بيکاري!
    -
از اينکه رئيس جمهور شد
    -
بيگ لايک
    -
برجام خسارت محض، تحول اقتصادي در 100 روز، رکود و بيکاري، فساد 8000 ميلياردي 1200 ميلياردي و تعطيلي70 درصدي کارخانجات اعم از صنعتي، توليدي و...، ايشون يکي از سه دستاوردهاشون توي صنعت ريليه که ديديم اين دستاورد رو، حادثه قطار، چند برابر شدن حامل هاي انرژي، چند برابر شدن مايحتاج ضروري مردم، افزايش بيش از اندازه دهک اول جامعه با دهک آخر جامعه از لحاظ درآمدي، 8 برابر سفره مردم کوچيکتر شد،...هاي نجومي، و... زيادن خسته شدم.
    -
بهتر بود مي پرسيدين در چه حوزه هايي نبايد عذرخواهي کند!!!! چار سال با برجام مردمو بازي دادن اخرشم هيچي متاسفم
    -
روحاني برا چي عذرخواهي کنه
    -
در دولت روحاني رکورد فساد با 8000 ميليارد تومان و رکورد واردات کالاهاي بنجل چيني (سنگ پا و سنگ قبر) با 35 ميليارد دلار شکسته شد.
    -
حقوق هاي ميليوني دهن کجي به مردم بود.
    -
جز بي مديريتي چيزي نديديم.
    -
تمام بدي ها و زشتي ها در خانه اي نهفته شده است که کليدش با دروغ است!
    
امام حسن ابن علي العسگري عليه السلام
    -
به نظر بنده آقاي روحاني بايد به خاطر همه چيز و از جمله شعار «دولت تدبير و اميد» که هيچگاه از نظر بنده به عنوان يک شهروند تحقق نيافت، عذرخواهي کند ولي عذرخواهي چه نتيجه اي براي مردم دارد؟
    -
آقاي روحاني به سفارش هاي رهبر در انعقاد برجام توجه نکرد. مفاد 9 ماده اي رهبري را رعايت نکرد. با ايجاد جنجال و هياهو حتي هتاکي و ناسزا به منتقدين اجازه بررسي شايسته به نمايندگان مردم نداد اما با چه بهايي؟ او اينک بايد روشن کند از چه کسي قول گرفته بود سند گرفته بود يا شنيده بود که به محض امضاء برجام همه تحريم ها برداشته خواهد شد؟ رابط يا رابطين داخلي و خارجي خود را معرفي کند. آن همه قول هاي اطمينان بخش را آيا با مشورت چه کساني به مردم مي داد؟ و اينک که برجام به بن بست رسيده است چرا هنوز به حرفهاي غير واقع ادامه مي دهد؟ آيا اين همه خسارت براي مردم کافي نيست؟ اقتصاد را به گل نشانده است، گراني و فساد بيداد مي کند. هيچ طرحي از گذشته ادامه نيافت و متوقف شد تنها دلالان دولتي و غير دولتي سود کردند.
    -
آقاي روحاني سه سال با کلمه برجام، جوان هايي بيکار شدند، کارخانه هايي تعطيل شدند، بانک ها گردن کلفت تر شدند، قشر ضعيف جامعه روز به روز زير چرخ تورم و رکود له مي شوند.
    -
بايد بابت کليدي که فقط تونست گاو صندوق بيت المال را باز کنه... عذرخواهي کنن.
    -
تعطيلي 12000 واحد صنعتي در 3 سال گذشته از جمله کارخانجات ارج و پارس الکتريک و آزمايش و قند ورامين و غيره و افزايش نرخ بيکاري و افزايش واردات نتيجه عملکرد ضعيف دولت يازدهم است.
    -
با جيب کارگر بدبخت تورم بالاي 80 درصد است چشمتون روشن.
    -
چندين دوره رياست جمهوري را در طول زندگيم ديدم ولي تو هيچ دوره اي مثل اين دولت احساس تحقير از سمت آمريکا و نااميدي از داخل کشور نديدم.
خبر ويژه 
وقاحت وزارت خارجه آمريكا/ترامپ مي تواند برجام را زير پا بگذارد!
وزارت خارجه آمريکا با وقاحت تمام اعلام کرد ترامپ حق دارد توافق هسته اي با ايران را ترک کند و زير پا بگذارد.
    
پايگاه اينترنتي صداي آمريکا در گزارشي نوشت: مارک تونر، سخنگوي وزارت خارجه آمريکا، در پاسخ به خبرنگاران گفت: «برجام يک معاهده رسمي است و هيچ کس نمي تواند مانع اين شود که يک طرف توافق آن را ترک کند
    
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا مي گويد: «استدلال مقابل اين نکته اين است که چرا کسي بايد بخواهد آن را ترک کند؟ چون توافقي موثر است.» حسن روحاني، رئيس جمهوري ايران، در سخنراني روز دانشجو درباره انتقادهاي دونالد ترامپ از توافق هسته اي گفت: «او خيلي چيزها دلش مي خواهد، ممکن است دلش بخواهد برجام را تضعيف کند، دلش بخواهد برجام را پاره کند مگر مي گذاريم که آمريکا برجام را پاره کند.» آيت الله خامنه اي، رهبر جمهوري اسلامي ايران، پيش تر گفته بود: «دولت کنوني آمريکا در قضيه توافق هسته اي تخلف هاي متعددي تا الان انجام داده است، تازه ترين آن تمديد تحريم ده ساله است، اگر اين تحريم بشود، نقض برجام است و بدانند قطعا جمهوري اسلامي در برابر آن واکنش نشان خواهد داد 
    
صداي آمريکا گفت: مارک تونر ضمن رد ادعاي مقامات جمهوري اسلامي در اين باره که تمديد «قانون تحريم ايران» نقض برجام است تاکيد مي کند که آمريکا در مذاکرات هسته اي تنها موافقت کرد که ايران را از تمام تحريم هاي هسته اي مستثني کند نه اين که قوانين تحريم آمريکا را لغو کند.
    
برخلاف ادعاي صداي آمريکا، قانون تحريم هاي ISA که به مدت 10 سال تمديد شد، به بهانه برنامه هسته اي ايران طراحي شده است.
خبر ويژه 
تعداد نجومي بگيران 4 برابر گزارش ديوان محاسبات
«تعداد واقعي نجومي بگيران «4 برابر» تعدادي است که در گزارش ديوان محاسبات آمده است. حداکثر حقوق در اين گزارش به جاي 12 ميليون، 20 ميليون درنظر گرفته شد
    
نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در خصوص گزارش ديوان محاسبات و تعيين سقف حقوق اظهار داشت: در حالي که در طرح جديد شفافيت دريافتي مديران حداکثر حقوق 10 الي 12 ميليون در نظر گرفته شده است، گزارش ديوان محاسبات بر مبناي حداقل حقوق 20 ميليون ارائه شد.
    
حجت الاسلام موسوي لارگاني، نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در خصوص آخرين وضعيت طرح جديد شفافيت دريافتي مديران اظهار داشت: اين طرح هفته آخر آبان ماه تهيه و تنظيم شد و در نهايت به هيئت رئيسه تحويل داده شد اما هنوز هيئت رئيسه اعلام وصول نکرده است.
    
وي در ادامه گفت: اگر هيئت رئيسه طرح شفافيت دريافتي مديران را اعلام وصول کرد ابتدا در کميته اي بررسي مي شود و در نهايت بايد يک فوريت آن تصويب شود و در نهايت به کميسيون ارجاع داده مي شود و در نهايت گزارش کميسيون است که به صحن علني خواهد آمد.
    
به گزارش راه دانا، نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در خصوص گزارش ديوان محاسبات و تعيين سقف حقوق 20 ميليون براي نجومي بگيران اظهار داشت: در حالي که در طرح جديد شفافيت دريافتي مديران حداکثر حقوق 10 الي 12 ميليون درنظر گرفته شده است، گزارش ديوان محاسبات بر مبناي حداقل حقوق 20 ميليون ارائه شد.
    
موسوي لارگاني در ادامه گفت: گزارشي که آقاي عادل آذر ارائه داد براي ما هم تعجب آور بود که چرا تنها به بازپس گيري حقوق هاي نجومي بسنده کرده اند در حالي که هيچ برخوردي به جز پس گرفتن حقوق با اين افراد نشد؛ تذکري که نمايندگان امروز متوجه گزارش حقوق هاي نجومي داشت هم اين بود که چرا ديوان محاسبات تنها به بازپس گيري حقوق هاي نجومي بسنده کرده و با نجومي بگيران برخوردي نکرده است.
    
وي ضمن بيان اينکه تنها بازگشت حقوق ها کفايت نمي کند اظهار داشت: قوه قضائيه بايد اسامي اين افراد را گرفته و با کساني که به ناحق اين حقوق ها را دريافت کرده اند برخورد قانوني کند؛ نمي شود که هر کسي هر کجا قرار گرفت براي خودش وام چندصد ميليوني بدون نرخ سود دريافت کند و هم حقوق هاي چند ده ميليوني بگيرد و در نهايت بخواهد آن را پس بدهد.
    
نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اين که تعداد واقعي نجومي بگيران 4 برابر تعدادي است که در گزارش ديوان محاسبات بررسي شده است گفت: زمان انتشار فيش هاي نجومي حدود 940 نجومي بگير معرفي شدند اما گزارش ديوان محاسبات تنها 350 نجومي بگير را شناسايي کرده است که دليل اين مسئله بايد روشن شود؛ حتي نمايندگان حامي دولت نيز از نتيجه گزارش ديوان محاسبات متعجب شدند.
    يك منبع در وزارت دفاع آمريكا: ترامپ پرونده ايران را به «مايكل فلين» سپرده است

يک منبع در وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) گفته است که دونالد ترامپ، پرونده ايران را به دو تن از استراتژيست هاي سابق پنتاگون که رياست آن ها را «مايکل فلين» مدير پيشين اداره اطلاعات وزارت دفاع، بر عهده دارد، سپرده است.
    
يک منبع در وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) به روزنامه الانباء کويت گفته است که «مايکل فلين» مدير پيشين اداره اطلاعات وزارت دفاع از سوي ترامپ مسئوليت پرونده ايران در شوراي امنيت ملي آمريکا را بر عهده گرفته است.
    
اين منبع که خواسته است نامش فاش نشود، به الانباء کويت، گفته است: دونالد ترامپ جهت برخورد با مسائل منطقه، دو تن از استراتژيست هاي آمريکايي که سابقا در پنتاگون کار مي کردند را تحت رياست «مايکل فلين» مسئول پرونده ايران در شوراي امنيت ملي آمريکا کرده است.
    
وي سخني از نام اين دو استراتژيست نياورده اما تاکيد کرده است که «مايکل فلين» شناخت وسيعي به روابط آمريکا و ايران و شرح مذاکرات هسته اي دارد.
    
پيش از اين منابع نزديک به رئيس جمهور منتخب آمريکا خبر داده بودند که او پست مشاور امنيت ملي کاخ سفيد را به «مايکل فلين» ژنرال بازنشسته و مدير پيشين آژانس اطلاعات دفاعي آمريکا پيشنهاد داده است.به گزارش فارس، پس از آن 53 نهاد و سازمان آمريکايي در نامه اي به دونالد ترامپ از او خواستند تا فلين را به اين سمت انتخاب نکند، آن ها در نامه خود «مايکل فلين» را داراي تفکرات به شدت ضد اسلامي دانستند که براي امنيت و جايگاه آمريکا يک تهديد است.