سومین روز فاجعه پلاسکو

هرروزی که  از فاجعه ساختمان پلاسکو بیشتر سپری  می شود پرونده مشترک جنایت خامنه ای و بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران سنگین و ننگین تر می شود. چون این ساختمان زیر کنترل کامل اینان بوده است وتلاش برای متهم کردن کسبه که نه مالک که دارای مغازه هاو تولیدی های پوشاک  اجاره ای  بودند که مسایلا یمنی رار عایت نکردند . پس اشتباهات شخصی موجب آتش سوزی ساختمان پلاسکو شد.
فاجعه پلاسکو در حالی وارد سومین روز خود شد که عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و سرعت بیشتری هم گرفته است. تاکنون پیکر تعدادی از شهدا از زیر آوار بیرون کشیده شده است اما آتش سر ناسازگاری دارد و هم چنان زبانه می کشد



 
۰۴:۰۸ زمزمه‌های امید برای زنده ماندن برخی از محبوس‌شدگان پلاسکو

لحظاتی پیش دستگاه‌های مکانیکی برای آواربرداری کار خود را متوقف کردند تا گروههای امدادی با استفاده از گوشی‌های زنده‌یاب نسبت به پیدا کردن احتمالی افراد زنده در زیر آوار اقدام کنند.

براساس گزارش خبرنگار ایسنا که در صحنه حادثه حضور دارد، در پارکینگ ساختمان پاساژ کویتی‌ها پیش از این تونلی زده شده بود که گفته می‌شود اکنون از آن صدایی به گوش رسیده است که این امر احتمال زنده ماندن فرد یا افرادی در زیر آوار را قوت بخشیده است.

۰۴:۰۶ سردار وحید حقانی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری هم‌اکنون بار دیگر با حضور در محل حادثه از نزدیک از روند عملیات نجات و امداد بازدید کرد.

۰۲:۴۴ استقرار ۴ اکیپ نقشه برداری جهت ارزیابی تغییرات سازه‌های مجاور پلاسکو

چهار اکیپ از مهندسان نقشه‌برداری با در اختیار داشتن تجهیزات لازم جهت ارزیابی تغییرات سازه‌های مجاور پلاسکو، در اطراف این ساختمان مخروبه مستقر شده‌اند.

در پی وقوع حادثه ریزش ساختمان تجاری پلاسکوی تهران، اکیپ‌های مختلفی از مهندسان نقشه‌برداری جهت محاسبه میزان لرزش و نشست این ساختمان در نقاط مختلفی از محل حادثه مستقر شده‌اند. مهندسان نقشه‌برداری توسط دوربین‌های خود، نوسانات سازه‌های مجاور ساختمان تخریب‌شده پلاسکو را لحظه به لحظه مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

02:12
یک آتش نشان دیگر برای مهار آتش در پارکینگ داوطلب شد/ این آتش نشان برای خاموش کردن آتش از پنجره وارد محوطه حریق شده است.

حیات پشتی پلاسکو که به عنوان پارکینگ از آن استفاده می شده است


1:52 بار دیگر با برداشتن آوار شعله‌ها بلند شد و آتش نشانان در حال مهار آتش ساختمان مجاوری پلاسکو هستند. نم نم باران در منطقه آغاز شده است. بارش باران ممکن است که در عملیات آوار برداری اختلال ایجاد کند.

01:48
استفاده از نردبان برای رسیدن به آتش گسترده در پارکینگ و مهار آن/ افزایش دود سیاه و غلیظ در پی آتش سوزی مجدد.

01:35
شعله مجدد آتش در ساختمان پلاسکو/ گویا این آتش مهار شدنی نیست.

01:28
برخی منابع حاضر در صحنه حادثه اعلام کرده‌اند که مسئولان سازمان امداد و نجات مجددا از وسایل زنده یاب استفاده کرده‌اند.

۰۱:۱۸ کشف دو پیکر جدید/ شمار قربانیان پلاسکو 5 تن شد

طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تایید پیداشدن پیکر دوم در زیر آوار ساختمان پلاسکو به ایسنا گفت: 2 نفر دیگر نیز پیدا شدند که مجموعا 4 پیکر در زیر آوار ساختمان پلاسکو پیدا شده است.

تاکنون چهار پیکر از زیر آوار پلاسکو کشف و خارج شده که با احتساب یک آتش‌نشانی که روز گذشته در بیمارستان درگذشت، می‌توان گفت که شمار قربانیان پلاسکو تا این لحظه 5 تن است.
سومین روز فاجعه پلاسکو
گزارش ایسنا از  ادامه روند آواربرداری و پیشرفت آتش‌نشانان در این باره حکایت دارد.

۰۰:۳۱ براساس مشاهدات خبرنگار ایسنا از شرایط خیابان‌های منتهی به برزخ پلاسکو ، جمعی از مردم در خیابان فردوسی توقف کرده و در حال تماشای عبور و مرور وسایل امدادی به محوطه پلاسکو هستند. ماموران سر خیابان نوفل‌لوشاتو منتهی به خیابان فردوسی را حصارکشی کرده‌اند و سربازان مانع تردد افراد می‌شوند. دود ساختمان سوخته پلاسکو همچنان از میدان فردوسی قابل دیدن است.

 
۰۰:۰۷ پیداشدن یک جسد از زیر آوار پلاسکو: بنابر آخرین اخبار اعلامی از سوی سخنگوی سازمان آتش نشانی، در دقایق آخرین روز جمعه پیکر بی جان یک نفر از آتش نشانان محبوس در ساختمان پلاسکو از زیر آوار بیرون آورده شد که با احتساب یک آتش‌نشانی که روز گذشته در بیمارستان به شهادت رسید، شمار قربانیان این حادثه تا این لحظه دو نفر اعلام شده است.

به روز می شود...