گزیده ها قسمت چهارم

گزیده ها قسمت چهارم  12 بهمن -95
بارش برف و باران از امروز در بیشتر مناطق کشور
هوا سردتر می‌شود 
سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده از امروز برف و باران نقاط زیادی از کشور را فرا خواهد گرفت، دمای هوا در اغلب نقاط کشور کاهش محسوس می‌یابد و این وضعیت تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از بعد ازظهر امروز به کشور، ابرناکی و بارش برف و باران در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های البرز مرکزی آغاز می‌شود.
احد وظیفه افزود: از بعداز ظهر چهارشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی از شمال غرب و دریای خزر و همچنین ورود جریانات جنوبی بر شدت بارش‌ها در مناطق ذکر شده افزوده می‌شود. پنجشنبه و جمعه نیز گستره فعالیت این سامانه بارشی اغلب مناطق کشور را در بر خواهد گرفت ضمن اینکه از بعد از ظهر جمعه بتدریج از میزان بارش در نوار غربی کشور کاسته خواهد شد.
به گفته وی، پیامد ورود این سامانه، بارش باران و بتدریج بارش برف، وزش باد و کاهش محسوس دما خواهد بود که در مناطق جنوبی کشور با رعدوبرق نیز همراه خواهد بود.
بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور امروز بارش باران و برف در گیلان و از بعدازظهر در چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و شرق لرستان آغاز خواهد شد. روز چهارشنبه بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و از بعد از ظهر در خراسان رضوی، بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان، مازندران و قزوین، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در فارس، شمال و شرق خوزستان، شمال کرمان، جنوب یزد، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت.
روز پنجشنبه شاهد بارش شدید باران و در ارتفاعات برف در گیلان و مازندران، بارش برف و باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، شمال اصفهان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، بارش باران گاهی با رعد و برق در فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق یزد و بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات برف در کرمان خواهیم بود.
روز جمعه نیز بارش باران گاهی با رعد و برق در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد و بارش باران و برف در اصفهان، کرمان، خراسان رضوی و غرب سمنان خواهیم بود.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، از بعد از ظهر امروز سرعت وزش بادر در شرق و جنوب شرق کشور افزایش خواهد یافت بطوریکه از چهارشنبه تا پایان هفته در برخی مناطق کرمان (به ویژه مناطق شرقی و جنوبی استان)، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و روز جمعه در خراسان جنوبی، یزد و شرق سمنان وزش باد شدید منجر به خیزش گرد و خاک و در برخی نقاط توفان گردوخاک نیز خواهد شد. همچنین طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب غرب کشور و همچنین جنوب عراق و شرق عربستان و تشکیل توده‌های گرد و خاک، آسمان استانهای خوزستان و بوشهر غبار آلود پیش‌بینی می‌شود.
"
وظیفه" تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سواحل مرکزی و غربی دریای خزر و پنجشنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و با توجه به پیش‌بینی شرایط جوی فوق توصیه می‌شود جهت پیشگیری از بروز خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.
*
تردد در استان‌های غربی کشور فقط با زنجیر چرخ
رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور با اشاره به اینکه تردد در محورهای غربی کشور فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است، گفت: بارش باران در محورهای گیلان و مازندران ادامه دارد.
سرهنگ "رحمانی" اظهار داشت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور، در باند جنوبی آزادراه کرج-قزوین از پل استاندارد تا پل فردیس و باند جنوبی آزادراه تهران-کرج از پل فردیس تا پل کلاک، ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است.
وی افزود: بر همین اساس در استان گیلان در اکثر محورها و مازندران محور کیاسر بارش باران و همچنین در استان گیلان محورهای اسالم – خلخال و دیلمان، کولاک شدید گزارش شده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور گفت: سایر راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار است.
*24
استان گرفتار برف و کولاک
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت: 24 استان کشور تحت تاثیر برف و کولاک روزهای اخیر قرار گرفته‌اند.
"
مرتضی سلیمی" در گفتگو با مهر، به تشریح عملیات امداد رسانی به هموطنان درگیر برف و کولاک اشاره کرد و افزود: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، ایلام، البرز، اردبیل، تهران، چهارمحال، خراسان شمالی و رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قم، قزوین، گلستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه، مازندران، مرکزی و همدان، تحت تاثیر برف و کولاک بوده‌اند.
وی با اعلام اینکه 221 شهر و روستا در این 24 استان امدادرسانی شده اند، گفت: تا صبح دوشنبه 11 بهمن 95، 28 هزار و 990 نفر از هموطنان در این مناطق امدادرسانی شده‌اند.
وی، از اسکان اضطراری 1970 نفر گرفتار برف و کولاک خبر داد و افزود: 12 نفر در ریزش بهمن در سردشت، نجات یافته‌اند.
وی از انتقال 49 نفر به مراکز درمانی خبر داد و گفت: 18 نفر آنان، مادران باردار بوده‌اند.
رئیس سازمان امداد و نجات به ارائه خدمات سرپایی به 83 نفر اشاره کرد و افزود: 6 نفر از هموطنان نیز در اثر سقوط بهمن در بانه و سردشت، فوت شده‌اند.
"
سلیمی" از رهاسازی 7 هزار و 253 دستگاه خودرو از برف و کولاک خبر داد و گفت: تاکنون 2170 تخته پتو، 600 بسته غذایی، 330 کیلوگرم خرما، 6 هزار و 900 قوطی کنسروجات، 13100 قرص نان، 2600 بطری آب معدنی، 1800 بسته بیسکوییت و 46 کیلوگرم کشمش، در بین افراد گرفتار برف و کولاک توزیع شده است.
وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق برفی کشور ادامه دارد.
کشف محموله میلیاردی کالای قاچاق در پوشش بار لواشک 
فرمانده انتظامی استان از کشف یک محموله قاچاق در پوشش بار لواشک به ارزش هفت میلیارد و 600 میلیون ریال خبر داد.سردار «بخشعلی کامرانی صالح» گفت: در خصوص مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق و در راستای اهداف قرارگاه استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی استان البرز از حمل یک محموله کالای قاچاق به وسیله یک دستگاه کامیون از یکی از شهرهای غربی کشور به تهران مطلع شدند.وی گفت: بلافاصله اکیپی از ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در محور‌های مواصلاتی استان مستقر شده و پس از چندین ساعت کنترل خودروهای عبوری، خودرو مذکور را شناسایی و با احتیاط کامل، خودرو را متوقف کردندکامرانی صالح» افزود: در بازرسی اولیه از کامیون که ظاهرا اقدام به حمل لواشک می‌کرد مقادیر زیادی لواشک میوه‌ای کشف شد که پس از انتقال خودرو به پلیس آگاهی و در بازرسی‌های تکمیلی از آن تعداد دو هزار و 720 عدد اقلام غیر مجاز، 56 هزار و 460 پاکت انواع سیگار خارجی قاچاق (معادل یک میلیون و 129 هزار نخ سیگار) فاقد هالوگرام و پیام بهداشتی و تعداد دو هزار و 152 ثوب پیراهن زنانه خارجی فاقد اسناد ومدارک گمرکی که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار لواشک‌ها جاسازی شده بود به ارزش هفت میلیارد و 600 میلیون ریال کشف شد.
رمال و فالگیر اینستاگرام دستگیر شد 
فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به فالگیری و رمالی می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا قروه شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ «حسین رضا رشیدی» فرمانده انتظامی شهرستان قروه در تشریح این خبر گفت: در پی رصد کارشناسان پلیس فتا از شبکه‌های اجتماعی، فردی را که با ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فالگیری و رمالی می‌کرد را شناسایی و دستگیری متهم را در دستورکار خود قرار دادند.وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات پلیسی، متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی آن را دستگیر کردند.سرهنگ «رشیدی» بیان داشت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار پلیس، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.فرمانده انتظامی شهرستان قروه در خاتمه با بیان اینکه متهم به دادسرا معرفی شد خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که افراد رمال و فالگیر هیچ کمکی برای رفع مشکلات، بیماری‌ها و گرفتاری‌های خانواده‌ها نکرده و هدف آنها کسب درآمد از طریق فریب شهروندان است.