گزیده خبرهای 11 بهمن – 95 قسمت - 5

گزیده خبرهای 11 بهمن – 95 قسمت - 5
 
اعدام ۲ قاچاقچي مواد مخدر در رشت
دو متهم قاچاقچي مواد مخدر در زندان مرکزي شهرستان رشت به دار مجازات آويخته شدند.    رشت - خبرنگار کيهان: يکي از افراد مذکور 39 ساله به نام م-الف اهل و ساکن رشت داراي سوابق کيفري متعدد متهم به خريد و ارسال سه کيلوگرم هروئين بود.فرد دوم 26 ساله به نام ر-ض اهل و ساکن مشهد و متهم به حمل يک کيلوگرم مواد مخدر صنعتي از نوع شيشه بوده است.تقاضاي عفو متهمان مذکور در دو مرحله مطرح شده بود که اين تقاضا پس از انجام بررسي هاي لازم و عدم احراز شرايط توسط کميسيون مرکزي عفو و بخشودگي مورد پذيرش واقع نشد و دو متهم مذکور در زندان مرکزي شهر رشت اعدام شدند.حکم اعدام متهمان با تاييد دادستان کل کشور و رئيس قوه قضاييه سير تشريفات و مراحل قانوني خود را گذراند و حکم مذکور با حضور مقامات رسمي و با رعايت موازين شرعي و قانوني در زندان مرکزي رشت اجرا شد.

تصادف جان ۷ عضو يك خانواده را گرفت
رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي خوزستان گفت: بر اثر تصادف بين دو خودروي پژو 206 و کمپرسي و وقوع آتش سوزي در بامداد ديروز هفت نفر کشته شدند.    شهيار ميرخشتي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: اين تصادف در ساعت 11: دقيقه بامداد در محل بين دزآب و شهر انقلاب از توابع دزفول رخ داد.    وي افزود: فوتي ها شامل 6 نفر زن شامل دو دختر سه و پنج ساله، و چهار زن 16، 26، 28 و 50 ساله و يک مرد 22 ساله بودند. اين افراد همه از يک خانواده با فاميلي کعبي بودند.ميرخشتي ادامه داد: سه نفر از حادثه ديدگان در صحنه و 2 نفر در بيمارستان فوت کردند و 2 نفر نيز در خودرو محبوس شده و سوختند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفیر سوئیس در تهران بعنوان حافظ منافع دولت ایالات متحده آمریکا بعدازظهر امروز توسط محمد کشاورززاده مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراضی جمهوری اسلامی ایران در خصوص صدور فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور آمریکا و اعمال محدودیت و برخورد تبعیض آمیز علیه شهروندان ایرانی برای سفر به آمریکا به وی تحویل داده شد.به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی افزود: در این دیدار صدور فرمان اجرایی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به منظور اعمال محدودیت برای سفر شهروندان ایرانی به آمریکا به بهانه های واهی و تبعیض آمیز، غیر قابل قبول و مغایر با کنوانسیونهای حقوق بشری و مفاد قرارداد ۱۵ اوت ۱۹۵۵ حقوقی و کنسولی بین دو کشور اعلام و بر حفظ و صیانت از حقوق شهروندانن ایرانی تاکید شد.وی خاطر نشان کرد: در این جلسه به سفیر سوئیس یادآوری شد که مردم ایران خود طی دهه های گذشته مظلومانه قربانی گروههای تروریستی مورد حمایت آمریکا بوده و نه تنها در هیچیک از عملیات گروههای افراطی تروریستی حضور نداشته اند، بلکه در همه جوامعی که در آن اقامت نموده اند، بعنوان یکی از قانون مدارترین شهروندان و ساکنان قلمداد شده اند.وی در پایان اظهار داشت: سفیر سوییس با اعلام این مطلب که از بازتاب فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور آمریکا در ایران مطلع است اعلام داشت مراتب را سریعا به وزارت خارجه آمریکا منعکس خواهد کرد.

آتش به جان کارگاه افتاد
    تبريز - خبرنگار کيهان: آتش سوزي در يک پاساژ در تبريز آتش نشانان اين شهر را به طبقه پنجم پاساژ مزبور کشاند. يک کارگاه طلاسازي به دليل نشت گاز و اتصالات برق در دستگاه «پک» دچار حريق شده بود. در اثر اين آتش سوزي 3 نفر مصدوم شدند که به مراکز درماني انتقال يافتند.
تصادف در تونل
    تبريز - خبرنگار کيهان: مرکز فوريت هاي پزشکي آذربايجان شرقي اعلام کرد: به دنبال کسب خبري مبني بر تصادف يک دستگاه تريلر با خودروي سواري پژو در تونل شيبلي امدادگران اين مرکز به محل حادثه اعزام شدند. در اين سانحه رانندگي 2 مرد 25 و 50 ساله جان خود را از دست دادند و 4 نفر ديگر مصدوم شدند و به بيمارستان امام رضا(ع) تبريز انتقال يافتند. گفتني است علت اين حادثه رانندگي توسط کارشناسان ذي صلاح در دست بررسي است.