سخنگوی کاخ سفید از دستور ترامپ برای جلوگیری از ورود پناه جویان سوری به آمریکا دفاع کرد

سخنگوی کاخ سفید از دستور ترامپ برای جلوگیری از ورود پناه جویان سوری به آمریکا دفاع کرد  12بهمن-95
شرایط سوریه و عراق و ایران و یمن و لبنان و ترکیه و.... طوری شده است که تر وخشک با هم می سوزند . برای همین اگر ازا ین کشور ها پناهجو به کشورهای اروپایی یاآمریکا و کانادا فرستاده شوند .به احتمال زیاد می تواند اعضای داعش و مأموران اطلاعاتی و امنیتی پاسداران و عوامل شان درا ین کشور هاو جودداشته باشد. بنابراین بهترین راه باید تلاش همه جانبه مبارزه با کانون های جنگ افروز وتروریست پرور زیرپوشش دین ابزاری شود که دررأس شان رژیم تروریست پرور و جنگ افروز ولایت فقیه است .
تهران – ایرنا – شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه از دستور اجرایی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از ورود پناه جویان به آمریکا دفاع کرده گفت: امروز باید دولت اقدام کند تا از خطر های آینده مصون بماند.
شان اسپایسر، در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ام.اس .ان بی سی تلویزیون آمریکایی گفت: مدت کوتاهی برای انجام کارها باقی مانده و ما باید به مردم آمریکا اطمینان خاطر بدهیم که از امنیت برخوردارند.
'
ما باید اینگونه فکر کنیم که چه چیزی در آینده اتفاق خواهد افتاد، اگر امروز امروز اقدام نکنیم.'
سخنگوی کاخ سفید گفت: درمورد دستور اجرایی رییس جمهوری با آنهایی که باید مشورت می کردیم این کار را انجام دادیم.
اسپایسر گفت: هرکسی می فهمد که رییس جمهوری چه کاری انجام می دهد و چرا این کار را انجام می دهد. همه کسانی که باید طرف مشورت قرار می گرفتند، با آنان مشورت شده است.
دستور اجرایی دونالد ترامپ که روز جمعه انجام شد از ورود پناه جویان سوری جلو گیری کرده و برنامه آمریکا برای پذیرفتن پناه جویان سوری برای مدت چهار ماه به حالت تعلیق در آورد.
طبق این دستور، اتباع هفت کشور که اکثریت مردم شان مسلمان هستند به مدت 90 روز از ورود به آمریکا منع شدند.
این کشور ها شامل ایران، عراق، یمن، سومالی، سودان، سوریه و لیبی هستند.
بلافاصله پس از صدور این دستور، گزارش هایی مبنی بر بازداشت پناه جویانی که وارد فرودگاه های آمریکا شده بودند در رسانه ها منعکس شد و اینکه هزاران مسافر در فرودگاه های سراسر دنیا تحت تاثیر قرار گرفتند.
تظاهرات گسترده ای در سراسر آمریکا در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد و نمایندگان مجلس نسبت به اجرای این دستور ابراز نگرانی کردند.
اروپام**1416**1908
مترجم: صفر سرابی ** شان اسپایسر،