برخورد دوگانه با وزیر راه و شهردار تهران در مجلس


برخورد دوگانه با وزیر راه و شهردار تهران در مجلس  12بهمن-95
سیاست دو گانه یا خودی و غیر خودی برخورد کردن فقط مختص برخورددوگانه با وزیرراه دولت روحانی با قالیباف شهردار تهران  یا حسین فریدون  برادر حسن روحانی با آقازاده مجتبی خامنه ای و حساب بانکی مسدود شده بیش از 2 میلیارد دلاری وی  در بانک لندن و.... نیست، بلکه تاریخچه 38 ساله دارد . چون دادگاه اختلاس بانکی مرتضی رفیقدوست که خداد فاضل کارمندبانک صادرات اعدام شد  و....   داستان شیخ علی تهرانی  و پرونده سعید مرتضوی قاتل و سعید طوسی قاری خان لواط گر .... و زمین خواری 200 هکتاری زمین های مرغوب وارمین سربازجو شریعت نداری و 23ه کتاری ممدجواد لاری جانی و  سو استفاده ازحساب های بانکی قوه فاسد قضاییه  از سوی شیخ مترسک ممدصادق لاری جانی که پیگیری نشده نمونه های دیگر است .
در حالی که شهردار تهران به بهانه تشییع پیکر آتش‌نشانان در روز دوشنبه، از حضور در جلسه یکشنبۀ مجلس سر باز زد، قرار است وزیر راه و شهرسازی بخاطر حادثه قطار سمنان - مشهد استیضاح شود.
به گزارش ایسنا، روزنامه «قانون» نوشته است: روز شنبه خبری مبنی بر حضور محمدباقر قالیباف و عبدالرضا رحمانی فضلی در مجلس، برای پاسخگویی به ابهامات موجود در پرونده ساختمان پلاسكو منتشر شد. خبر تا حدودی خوشحال كننده بود ولی اندكی بعد بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس، حضور این دو شخصیت را در بهارستان رد كرد. وی گفت که حضور وزیر کشور و شهردار تهران در جلسه علنی مجلس روز یك‌شنبه به آینده موکول شده است.
بهروز نعمتی از نامه‌ای سخن گفت كه قالیباف به مجلس نوشته و مدعی شده به دلیل تشییع پیكرهای آتش‌نشانان، یكشنبه در مجلس حاضر نخواهد شد. این در حالی است كه مسئولان برگزاری مراسم تشییع پیكر آتش‌نشانان، اعلام كرده بودند كه مراسم این عزیزان به روز دوشنبه موكول شده است ولی مشخص نیست قالیباف و رحمانی فضلی كه بدون شك در جریان این رویداد بودند، چرا به خانه ملت نرفتند!
تاوان قالیباف را آخوندی داد
اما دیروز اذهان و افكار عمومی درگیر فاجعه پلاسكو و قصور مسئولان مرتبط با آن بود كه ناگهان خبری دیگر جایگزین پاسخگویی شهردار تهران شد و آن استیضاح وزیر مسكن‌ و شهرسازی روحانی بود. اقدامی كه در میان اوج دلزدگی مردم از مدیریت شهری به نظر می‌رسد با اهداف سیاسی و برای دور كردن ذهن ملت از فاجعه پلاسكو صورت گرفت.
در همین راستا، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس اصولگرای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد: جلسه کمیسیون عمران با دستور کار بررسی درخواست استیضاح وزیر راه برگزار شد که متاسفانه آقای آخوندی در این نشست حضور نیافت و نمایندگان استیضاح کننده به دلیل عدم حضور وی، خواستار ارجاع استیضاح به صحن علنی شدند.
وی افزود: نمایندگان، عدم حضور وی برای پاسخگویی به سوالات پیرامون استیضاح را اهانت به ساحت مجلس می دانند و به همین دلیل خواستار ارجاع استیضاح به صحن علنی شده تا وزیر با حضور در صحن علنی به سؤالات آنان پاسخ دهد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر کمیسیون عمران، کمک به وزارت راه برای حل مشکلات بود و وزیر راه باید به احترام نماینده‌ها و خانواده‌های داغدار حادثه قطار سمنان - مشهد در کمیسیون عمران حضور می‌یافت.
بازی سیاست
اینكه در حادثه سمنان و فوت هم‌میهنانمان، مسئولان تقصیر داشته‌اند هیچ شكی نیست، ولی آیا در این بازه زمانی كه مردم منتظر آگاهی از دلایل شهادت آتش‌نشانان هستند باید این پرونده مجدد فضا را به خود اختصاص دهد؟ آیا باید با این‌گونه مسائل تبعیض آمیز برخورد شود؟ آیا این دلشوره رئیس كمیسیون عمران برای عدم حضور آخوندی در مجلس، آن هم در روزی كه قالیباف قرار بود به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد، جای تأمل ندارد؟ آیا این نمایندگان، عدم حضور قالیباف در مجلس را نیز توهین برداشت كردند؟ آیا این اصراری كه نمایندگان برای سؤال از وزیر دارند، در پرونده پلاسكو نیز از قالیباف خواهند داشت؟ چرا نباید این نوع نگاه‌های سیاسی كه جان ملت در آن به بازی گرفته می‌شود، پایان یابد تا به جای تسویه‌حساب‌های جناحی، گره‌ای از مشكلات مردم باز شود؟
لزوم حفظ جایگاه خانه ملت
از سوی دیگر موضوعی كه نباید نسبت به آن نیز بی‌توجه ماند، مسأله بی‌احترامی مقامات و مسئولان به خانه ملت است؛ موضوعی كه می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور معضلی مانند اتفاقاتی كه در مجلس نهم رخ می‌داد را به وجود آورد و جایگاه قوه مقننه را زیر سؤال ببرد.

به نظر می‌رسد بهتر است مسئولان و مقاماتی كه نمایندگان، حضور آن‌ها را برای توضیح در مجلس ضروری می‌دانند، با احترام به خانه ملت، برای پاسخگویی در بهارستان حاضر شوند و نگذارند تا مانند دوران دولت احمدی‌نژاد و نیز بازه مجالس هشتم و نهم، جایگاه این نهاد قانونگذاری تنزل پیدا كند.