درهای مساجد هلند از بیم حملات تروریستی در هنگام نماز بسته می شود

درهای مساجد هلند از بیم حملات تروریستی در هنگام نماز بسته می شود  12بهمن-95

ناامن شدن مساجد درا روپا وکانادا ناشی ازا بزار قدرت و جنگ وتروریسم کردن دین در کشورهای دیکتاتوری – مذهبی از جمله رژیم و ارونه ولایت فقیه است .زیرا 38 سال با پوشش دین جنایت و خیانت وغارتگری و جنگ افروزی و اقدامات تروریستی برون مرزی دنبال شده  و دستآوردش  موجب پیدایش طالبان والقاعده وداعش وبوکوحرام و .... وناامن شدنم نطقه واروپا شده است .

تهران - ایرنا - متولیان چهار مسجد بزرگ در هلند روز دوشنبه و پس از حمله تروریستی به مسجدی در کانادا اعلام کردند که درهای این مساجد به هنگام اقامه نماز بسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، متولیان چهار مسجد در شهرهای آمستردام، لاهه، روتردام و اوترخت بیانیه ای با این مضمون صادر کردند: ما برای بستن درهای مساجد در زمان برگزاری نماز، احساس نیاز و اجبار می کنیم.
در این بیانیه آمده که دوربین های امنیتی بیشتری در یکی از این مساجد نصب شده است.
چند هزار نفر به طور روزانه در مراسم عبادی این چهار مسجد شرکت می کنند.
در همین حال، یک عضو شورای مساجد مراکشی هلند به خبرگزاری فرانسه گفت: اقداماتی سنگ دلانه همچون آنچه در کبک روی داد، به عداوت رو به رشد با مسلمانان دامن می زند.
وی افزود: مسجد، مکانی باز است که باید در هر زمان از روز پذیرای افرادی که خواهان صلح و آرامش هستند، باشد. اما ما باید در مورد این حملات تروریستی هم گوش به زنگ باشیم.
وی یادآور شد که متولیان مساجد با هماهنگ کننده ملی امنیت و ضد تروریسم هلند برای بررسی این مساله در ارتباط مستقیم هستند.
براساس این گزارش، در جریان حمله افراد مسلح به مسجدی در شهر کبک کانادا که شامگاه یکشنبه روی داد، شش نفر کشته و هشت تن زخمی شدند. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا این حمله را تروریستی خواند.
قرار است در هلند به زودی انتخابات پارلمانی برگزار شود و گرت ویلدرز سیاستمدار ضد اسلام این کشور در نظرسنجی ها از رقبای خود پیش افتاده است.
ویلدرز گفته است که در صورت برعهده گرفتن منصب نخست وزیری هلند، همه مساجد و مدارس اسلامی را می بندد و استفاده از قرآن را در این کشور ممنوع می کند.
اروپام**9109**1908
مترجم: نیره مجیدی راد*انتشار دهنده : افشار دارابی