شهادت یک آتش‌نشان بر اثر شدت سوختگی

این خبر به روز رسانی می‌شود/

شهادت یک آتش‌نشان بر اثر شدت سوختگی/ احتمال ریزش ساختمان‌های اطراف پلاسکو/ در حال نزدیک شدن به محبوس‌شدگان هستیم    1 – بهمن- 95

اگر حکومت دمکراتیک بود یقه خامنه ای ر هبر ولی فقیه انتصابی همکاره گرفته می شد تا پاسخگوی باشد مقابل قدرت و اختیارات نامحدودی که دارد ودر همه موارد فراتر از قانون اقدام می کند چرا مقابل هیچ فاجعه وحادثه ای پاسخگوی نیست و فقط امر ونهی می کند البته آنگونه که خودش که می خواهد؟

سخنگوی اورژانس کشور گفت: ساختمان‌های اطراف پلاسکو تخلیه شده‌اند، اما احتمال ریزش آنها وجود دارد.
مجتبی خالدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به آتش‌نشانان محبوس شده در زیرآوار با بیان اینکه همچنان دودسیاه رنگی از ساختمان بلند می‌شود، گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی  سعی در جداسازی قسمت نمای ساختمان از میان آوار دارند.
وی با تاکید بر اینکه تعداد مصدومان از شب گذشته تاکنون تغییری نکرده و مصدوم جدیدی از زیرآوار بیرون نیامده است، ادامه داد: از 4 نفر از 33 مصدوم منتقل شده به بیمارستان‌ها همچنان در بیمارستان حضور دارند.
سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به تونل‌های ایجاد شده در محل حادثه برای دسترسی به طبقات زیرین و محبوسان اظهار کرد: تاکنون از این تونل‌ها به نتیجه ای نرسیده‌ایم و در حال بررسی هستیم تا ببینیم کدام تونل به نتیجه می‌رسد.
خالدی با بیان اینکه ساختمان های اطراف محل حادثه تخلیه شده  و از این بابت نگرانی نداریم، گفت: احتمال ریزش ساختمان‌های اطراف وجود دارد، اما خدمت رسانی به بهترین شکل در حال انجام است.
سخنگوی اورژانس کشور از شهادت آتش‌نشان بستری در بیمارستان مطهری خبر داد.
مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: «بهنام میزاخانی» آتش‌نشانی که روز گذشته به دلیل سوختگی 70 درصد در بیمارستان مطهری بستری شده بود؛ به شهادت رسید.
گفتنی است؛ این آتش‌نشان طی شب گذشته دوبار سی پی ار شده بود.
جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه هنوز به هیچ یک از محبوس شدگان دست نیافته‌ایم، گفت: با تلاش ماموران و کار مداوم جرثقیل‌های حاضر در محل دو ستون سنگین حدودا 60 تنی از روی آوارها برداشته شد.
وی ادامه داد: با برداشته شدن این دو ستون دسترسی به سایربخش‌ها راحت‌تر شده به نحوی که بیل مکانیکی و دستگاه لودر وارد آوار شدند تا آوار برداری فیزیکی انجام شود.
09:42/ طبقات منفی پلاسکو مملو از پارچه است/ شعله‌ها همچنان زبانه می‌کشد
به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید شریف‌زاده؛ مدیرعامل آتش‌نشانی تهران در خصوص آخرین اقدامات آواربرداری و نجات آتش‌نشانان گرفتار در زیر آوار گفت: آمار دقیقی از کسانی که زیر آوار هستند؛ وجود ندارد.
وی با بیان اینکه طبقات منفی یک و منفی دو مملو از پارچه است، ادامه داد: هر آواری که بر می‌داریم اکسیژن به کانون آتش می‌رسد و باعث شعله ور شدن آن می‌شود، لذا نمی‌توانیم بگوییم،  این دودها کی به پایان می‌رسد.
شریف‌زاده عنوان کرد: از شب گذشته دو تونل زده شده تا به طبقات منفی یک و منفی دو دسترسی پیدا کنیم، اما هنوز راهی پیدا نکرده‌ایم.
 وی با تاکید براینکه تلاش می‌کنیم زنده‌ها را سالم بیرون بیاوریم، عنوان کرد: برش آهن‌ها کار بسیار ظریفی است و هرگونه بی‌دقتی جان آتش‌نشانان را به خطر می‌اندازد.
مدیرعامل آتش‌نشانی تهران از مردم خواست از تجمع در محل حادثه جدا خودداری کنند.
52
11:13/ در حال نزدیک شدن به محبوس‌شدگان هستیم
اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت نجات آتش‌نشانان محبوس شده در زیر آوار ساختمان پلاسکو گفت: محبوسان در مرکز این ساختمان و در زیرآوار گرفتار شده‌اند. با توجه به بالارفتن سرعت آواربرداری در حال نزدیک شدن به محل محبوسان هستیم.
وی ادامه داد: درحال حاضر آواربرداری ادامه دارد اما هیچ ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست.
11:17/عیادت نماینده رهبر انقلاب از آتش‌نشانان مصدوم حادثه پلاسکو
حجت الاسلام و المسلمین تقوی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی از آتش‌نشانان مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو عیادت کرد.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین تقوی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در دو بیمارستان محل بستری آتش‌نشانان مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو، از آنان عیادت و سلام و دعای رهبر انقلاب اسلامی برای سلامتی و بهبود این نیروهای فداکار و متعهد را ابلاغ کرد.
11:34/فرمانده سپاه در محل حادثه پلاسکو حضور یافت
به گزارش ایلنا، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری؛ فرمانده سپاه دقایقی پیش به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت امدادرسانی و آواربرداری ساختمان پلاسکو در محل حادثه حضور یافت.
54