گزیده خبرهای 27 آبان - 93

گزیده خبرهای 27 آبان - 93
نکته اینجاست که سیستم سایت بهشت زهرا (س) هنگامی که جایگاه، قطعه و ردیف را برای فرد متوفی صادر می‌کند، به‌طور خودکار نام فرد و تاریخ دفن را تاریخ روز ثبت می‌کند و کمتر کسی است که بعد از ابطال شناسنامه و شست‌وشو و پرداخت‌های قانونی، فرد متوفی را در روزهای بعد به خاک بسپارداز روز گذشته، شایعه‌ای مبنی بر دفن پنهانی مرتضی پاشایی - خواننده‌ی موسیقی - قبل از برگزاری مراسم تشییع او منتشر و گفته شد، «آن مراسم صرفا نمادین بوده و روز قبل، خاکسپاری انجام شده است» در این‌باره کنسرت‌گزار پاشایی توضیح‌هایی داد.
 
محمدحسین توتونچیان - کنسرت‌گزار مرتضی پاشایی - در متنی که در اختیار ایسنا، قرار داده، نوشته است:
 به اطلاع می‌رساند، برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه و استفاده بهینه از وقت مردم عزیز و همچنین طبق تجربه‌ای که معاونت هنری وزارت ارشاد از اجرا و برگزاری چنین مراسمی داشت، پیکر مرتضی پاشایی در روز شنبه برای غسل و کفن و تطهیر و همچنین طی مراحل اداری و قانونی و حقوقی دفن از جمله ابطال شناسنامه و کارت ملی، مشخص شدن قطعه و ردیف و جایگاه، خالی کردن قبر، داربست زدن دور قبر و ... همچنین واریز وجوه قانونی و پرداخت هزینه‌های اداری به بهشت زهرا (س) منتقل شد که همه و همه برای به جلو انداختن مراحل خاکسپاری بودنکته اینجاست که سیستم سایت بهشت زهرا (س) هنگامی که جایگاه، قطعه و ردیف را برای فرد متوفی صادر می‌کند، به‌طور خودکار نام فرد و تاریخ دفن را تاریخ روز ثبت می‌کند و کمتر کسی است که بعد از ابطال شناسنامه و شست‌وشو و پرداخت‌های قانونی، فرد متوفی را در روزهای بعد به خاک بسپارد. مگر افراد مشهور و معروف که این مورد در مراسم استاد همایون خرم و استاد محمدرضا لطفی هم صادق استدر ضمن دیشب در برنامه «در شهر» مراسم به‌طور کامل از شبکه‌ی 5 سیما پخش شد و همه شاهد بودنداما در خاتمه سپاس بی‌کران از یکایک مردمی که با ما همدردی کردند و حضور داشتند، من حسین توتونچیان دست تک‌تک آن‌ها را می‌بوسم.» مرتضی پاشایی صبح روز 23 آبان‌ماه براثر سرطان معده درگذشت و غروب 25 آبان‌ماه در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت
این خبر از دیشب مدام دست به دست می شود که تشییع جنازه مرتضی پاشایی نمادین بوده، این شایعه ای است که خانواده این هنرمند را دلخور کرده است. مهرداد میناوند بازیکن اسبق تیم ملی به عنوان شاهد عینی مراسم تدفین شایعه را رد می کندمهرداد میناوند ساعت 8 شب یکشنبه در بهشت زهرای تهران بود. او به همراه روزبه نعمت اللهی و چند خواننده  دیگر کشورمان در کنار خانواده پاشایی سرانجام توانستند با خلوت شدن بهشت زهراء مراسم تدفین این هنرمند محبوب را برگزار کنندمیناوند در گفت و گو با خبرآنلاین، از این مراسم خاکسپاری می‌گوید: «راستش نمی دانم این چه شایعات زشتی است که درست می کنند. من دیشب آنجا بودم. صبح هم برای مراسم تشییع جنازه رفتم اما این قدر جمعیت زیاد بود که امکان جلو رفتن نبود و بعد هم شنیدم که جنازه دفن نشده اما غروب روزبه نعمت اللهی عزیز تماس گرفت و گفت دارند به بهشت زهراء می روند و قرار است به مراسم تدفین می روند. من که بالای سر قبر رسیدم تازه داشتند روی قبر خاک می ریختند. از آنجا به بعدش را دیگر شاهد بودم. اینکه خانواده اش مشغول عزاداری بودند و اشک می ریختند. راستش من که سر در نمی آورم این حرف های زشت و شایعات تلخ برای چه ساخته می شوند. احساسم این است که گروهی این وسط دارند از آب گل آلود ماهی می گیرند.» او ادامه می دهد: «من اشک های برادرش را سر خاک دیدم. همه چیز نشان می داد مراسم خاکسپاری همان لحظه دارد انجام می شود. اصلا چرا باید چنین کاری کنند؟ این عزیزانی که شایعه می سازند چرا خودشان را جای خانواده مرحوم پاشایی نمی گذارند؟ آنها داغ فرزند دیده اند. آن هم فرزندی که برای یک ملت دوست داشتنی بود. آن وقت یک عده برای شادی خودشان می ایند درد این خانواده را تشدید می کنند. من این را از زبان مادر مرحوم پاشایی شنیدم که گفت آنهایی را که شاعیه می سازند را حلال نمی کند؛ آنهایی که آن تصاویر دردناک لحظه جان سپردنش را در شبکه های اجتماعی گذاشتند. فقط دوست دارم بدانم با چه رویی این کار ها را می کنند؟ چطور دلشان می اید دل یک خانواده داغدیده خونتر کنند. این قدر شایعه ساختند تا پدرش مجبور شود مصاحبه کند دوباره تاکید کند این بچه عاشق امام حسین است. بیاید با آن حال زارش برای پسرش روزه علی اکبر بخواند. بابا آنهایی که این قدر دروغ می سازند یک مقدار هم خودشان را جای خانواده این عزیز بگذارند.» مهرداد در پایان از آرزویش گفت که متاسفانه اتفاق نیفتاد: «ده روز قبل به ملاقات مرتضی رفتم. او ان روزها ملاقات ممنوع بود و فقط می توانستیم از پشت شیشه او را ببینیم. آن روز رفتم پیراهن شماره 100 تیم ملی را گرفتم عکس او را رویش چاپ کرده بودم برای روحیه دادن به او می خواستم این لباس را تنم کنم اما تقدیر خدا این نبود که او تا روز بازی کره زنده باشد
دررژیم از صدر تاذیل آلوده به فساد چه آلوده نیست که قرارباشد روغن ها مضر نباشند؟
یک متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه اسیدهای چرب روغن جامد منجر به افزایش کلسترول خون و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود، گفت: با مصرف روغن مایع می‌توان از افزایش کلسترول خون جلوگیری کرد و به کاهش آن کمک کرد.دکتر علی‌اکبر سهیلی‌آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ترکیبات روغن‌ها، گفت: روغن‌ها به دو دسته گیاهی و حیوانی تقسیم می‌شوند.وی درباره عامل جامد یا مایع بودن روغن بیان کرد: هر چه طول زنجیره اسیدهای چرب به کار رفته در چربی بلندتر باشد، روغن جامد غلظت بیشتری دارد که از نظر تغذیه‌ای نیز مناسب نیست، اما اگر طول زنجیره اسیدهای چرب کوتاه باشد به شکل روغن مایع است.سهیلی آزاد با بیان این مطلب که روغن‌های گیاهی اغلب به صورت مایع مانند روغن زیتون و روغن کنجد است، گفت: هر چند این روغن‌های گیاهی برای سلامت افراد مناسب است، اما به دلیل وجود باندهای دوگانه در روغن‌های گیاهی و امکان تفکیک سریع این باندهای دوگانه با اکسیژن، این نوع روغن‌ها به سرعت فاسد می‌شوند.وی در خصوص راهکار افزایش طول نگهداری روغن‌های گیاهی اظهار کرد: روغن‌های گیاهی را برای افزایش طول نگهداری در کارخانه‌ها هیدروژنه می‌کنند. باید بعد از عمل هیدروژنه کردن روغن‌های گیاهی و مایع، نیکل را از آن حذف کرد زیرا در غیر این صورت می‌تواند منجر به سرطان کبد شود.
این متخصص تغذیه افزود: در اثر هیدروژنه کردن روغن اگر درجه حرارت یا طول زمان حرارت دادن به روغن تحت کنترل نباشد، می‌تواند منجر به تولید اسیدهای چرب ترانس شود که امکان افزایش بیماری‌های قلبی - عروقی را فراهم می‌کند.سهیلی آزاد با تاکید بر اینکه مصرف روغن‌های مایع به دلیل دارا بودن باندهای دوگانه زیاد، در کاهش کلسترول خون و بیماری‌های قلبی و عروقی حائز اهمیت است، بیان کرد: این روغن‌های گیاهی ممکن است حاوی اسیدهای چرب امگا 3 باشد که می‌تواند در بدن افراد تبدیل به موادی به نام پروستاگلاندین‌ها شوند که هر کدام اعمال حیاتی خاصی را در بدن انجام می‌دهند.وی یادآور شد: به دلیل اینکه برخی پروستاگلاندین‌ها منجر به کاهش فشار خون می‌شود، افرادی که بیماری‌های قلبی و عروقی دارند باید کمتر از روغن مصرف کنند و بهتر است از روغن کنجد، زیتون و ماهی که امگا 3 دارند و برای کاهش فشار خون مناسب است، استفاده کنند.این متخصص تغذیه در خصوص روغن‌های جامد بیان کرد: روغن‌های جامد اغلب در روده هضم و جذب نمی‌شوند، مانند روغن کرچک که از آن برای افرادی که دچار یبوست هستند، استفاده می‌شود و به دلیل عدم جذب در روده عمل تخلیه را آسان می‌کند، اما روغن‌های حیوانی از نوع اسیدهای چرب اشباع هستند.سهیلی آزاد در پایان خاطر نشان کرد: روغن‌های حیوانی یا باندهای دوگانه ندارند یا کم دارند، مانند چربی که در شیر، ماست، پنیر، کره و خامه می‌تواند وجود داشته باشد که از نوع چربی‌های جامد است و ماندگاری آنها از نظر طول زمان بیشتر از روغن مایع است.
نمودی دیگر از ادعای 35 ساله مبارزه با آمریکای شیطان بزرگ به نمایش گذاشته شده است.
بالگرد آمریکایی "آر44" که به تازگی از سوی شرکت هلی کوپتری ایران خریداری شده روز گذشته از تهران به سمت کیش پرواز کرد و با موفقیت در فرودگاه این جزیره به زمین نشست.به گزارش ایسنا، این هلی کوپتر 4نفره که به تازگی توسط شرکت هلی کوپتری ایران وارد کشور شده است صبح دیروز برای حضور در نمایشگاه صنایع هوایی کیش از پایگاه این شرکت از تهران به سمت کیش پرواز کرد.شرکت هلی کوپتری ایران 4 فروند از بالگرد های رابینسون " آر 44" را برای آموزش خلبانی غیرنظامی برای اولین بار در روزهای گذشته وارد کشور کرده و این بالگرد یکی از 4 فروند بالگرد جدید این شرکت است که برای بازدید عموم در نمایشگاه صنایع هوایی کیش حضور می یابد.با توجه به تحریم‌های وضع شده علیه صنعت هوایی ایران در سالهای گذشته، ورود بالگردهای جدید به کشور با مشکلات بسیاری مواجه بوده و از این رو ورود هلی کوپترهای آمریکایی اتفاقی منحصر به فرد به شمار می‌آید.این نمایشگاه از 27 تا 30 آبان با حضور فعالین صنعت حمل و نقل هوایی کشور در کیش برگزار می شود
جوان ۲۱ ساله اي که تنها ۵۰ روز پس از آغاز زندگي مشترک، همسرش را در پي اختلافات خانوادگي به قتل رسانده بود هنگام بازسازي صحنه جنايت گفت: «سوءظن» در حالي روزگارم را سياه کرد که فقط ۳ روز پس از آشنايي با هم ازدواج کرديم!به گزارش خراسان، «س-ح» متهم اين پرونده جنايي در حالي که توسط کارآگاهان پليس جنايي آگاهي خراسان رضوي هدايت مي شد وارد منزلي در بولوار عبدالمطلب (محل ارتکاب قتل) شد تا مقابل دوربين قوه قضاييه جزئيات جنايت خود را تشريح کند. دقايقي بعد قاضي سيدجواد حسيني با تفهيم موادي از قانون آيين دادرسي از وي خواست تا مواظب اظهارات خود باشد و حقيقت ماجرا را بيان کندمتهم ۲۱ ساله پس از معرفي کامل خود گفت: من با يک زن آرايشگر ارتباط داشتم ولي او مدتي بعد يکي از شاگردانش را به من معرفي کرد و ما براي آشنايي با يکديگر در شانديز قرار گذاشتيم. آن روز وقتي «ف» را ديدم تصميم گرفتم تا با او ازدواج کنم. او قبلا ازدواج ناموفق داشت و به همين خاطر ۳ روز بعد او را خواستگاري کردم که چند روز بعد هم زندگي مشترک ما آغاز شد. ولي نسبت به يکديگر سوءظن داشتيم او مدام با گوشي تلفن همراهش «پيامک بازي» مي کرد که همين امر موجب سوء ظن من شده بود و از سوي ديگر او هم فکر مي کرد من با زن ديگري ارتباط دارم. اختلافات ما از همان روزهاي اول زندگي شروع شده بود و مدام با هم درگير بوديم. آن شب هم حدود ساعت ۲۳ بود که از سر کار به منزلم بازگشتم ولي همسرم در خانه را باز نمي کرد و مي گفت: مي خواستي کليدهايت را بياوري! به ناچار با پدرزنم تماس گرفتم تا با دخترش صحبت کند که دقايقي بعد او در منزل را باز کرد و وقتي وارد خانه شدم مثل هر شب از غذا خبري نبود، او مي خواست مرا تحريک کند که او را کتک بزنم تا به اين طريق بتواند از من طلاق بگيرد! اين در حالي بود که خانواده او نيز مخالف جدايي ما بودند چون او ۲ ازدواج ناموفق داشت. حتي به من گفته بودند او براي اين که بتواند از همسر قبلي خود طلاق بگيرد مقداري قرص خورده بود که عوارض آن قرص ها هنوز مشهود بودمتهم جوان سپس ادامه داد: مي خواستم تخم مرغي درست کنم تا شام بخورم که ديدم ناني در سفره نيست به همين خاطر نيمه شب از منزل بيرون رفتم تا از فروشگاه نان بسته بندي بخرم. ولي همسرم پيامک داد که ... نگفتم به وسايل خانه من دست نزن! من هم توجهي نکردم و پس از خوردن تخم مرغ، ظرف ها را شستم و قصد داشتم بخوابم که ناگهان نور تلفن همراه همسرم که وارد اتاق شده بود توجهم را جلب کرد. در همين لحظه او صداي تلويزيون را هم بلند کرده بود که به او اعتراض کردم و گفتم همسايه ها اذيت مي شوند صدا را کم کن! اما او در حالي که فرياد مي کشيد، گفت: همسايه ها مي دانند که تو ديوانه اي! و سپس به مادرم توهين کرد!! با اين کارهاي او من مي خنديدم که او عصباني تر شد و فرياد کشيد. من هم دهانش را گرفتم! ديگر خسته شده بودم دستم روي گلويش سرخورد من هم گلويش را فشار دادم که چهره اش سياه شد
وي در پاسخ به سوال قاضي ويژه قتل عمد که آيا همسايه ها با پليس تماس گرفته بودند يا نه؟ نيز گفت: وقتي با هم مشاجره مي کرديم ماموران کلانتري با تماس همسرم به منزل آمدند. همسرم مدعي بود که مي خواهد مهريه اش را بگيرد و پس از آن هم قصد داشت به منزل پدرش برود که با راهنمايي هاي ماموران در منزل ماند! او مي گفت: تماس گرفته ام تا برادرم به دنبالم بيايد ولي مامور انتظامي گفت: وقتي برادرت آمد آن وقت با او برو!! پس از اعترافات صريح متهم، قاضي حسيني با صدور دستور بازداشت موقت، وي را روانه زندان کرد تا اين پرونده جنايي ديگر مراحل قانوني خود را طي کندگفتنی است، بيست و چهارم مرداد گذشته جوان ۲۱ ساله اي با مراجعه به کلانتري شفا از قتل همسرش خبر داد و گفت: همسرم را به دليل اختلافات خانوادگي کشته ام. با اظهارات اين جوان ماموران مراتب را به قاضي ويژه قتل عمد اطلاع دادند و بدين ترتيب تحقيقات قضايي در اين باره آغاز شد