گزیده خبرهای 5 آذر قسمت -5

گزیده خبرهای 5 آذر قسمت -5

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفت: متأسفانه براساس آمار، میزان مصرف موادمخدر صنعتی از ۳به ۲۶درصد افزایش یافته که این موضوع نگران‌کننده استعليرضا جزيني در گفت‌وگو با ايرنا، با بيان اينكه علت اين اتفاق به باورهاي غلط بين جوانان و زنان بازمي‌گردد كه معتقدند مصرف مواد‌مخدر صنعتي و نيز مواد آمفتامين‌دار اعتيادآور نيست، افزود: همچنين قرص‌هاي لاغري و قرص‌هايي كه برخي افراد شب امتحان مصرف مي‌كنند اعتيادآور است.
 
جزيني با بيان اينكه قرص‌هاي لاغري در لاغر‌سازي‌ زنان مؤثر نيست، توضيح داد: قرص‌هاي شب امتحان در افزايش توانمندي جوانان در شب امتحان نيز هيچ تأثيري ندارد و اين قرص‌ها فقط اعتيادآور است و باعث بروز مشكلات جدي براي جوانان و زنان مي‌شود. مصرف اين نوع داروها و مواد‌مخدر صنعتي در كشور رو به تزايد است كه به همين منظور بايد آگاه‌سازي‌ درباره اين موضوع بيشتر شود. در اين راستا رسانه‌ها بهتر مي‌توانند نوجوانان و جوانان را از مضرات داروهاي صنعتي مخدر آگاه كنند.
 
وي هوشياري خانواده‌ها براي توجه بيشتر به نوجوانان و جوانان را يكي ديگر از راهكارهاي كاهش ميزان گرايش اين قشر به سمت موادمخدر عنوان كرد و افزود: به والدين توصيه مي‌شود جوانان را نسبت به ميزان مضرات انواع موادمخدر آگاه كنند تا كمتر شاهد گرايش آنان به سمت اعتياد به مواد‌مخدر باشيم. به گفته وي، براساس آمار در 7‌ماه گذشته 304تن انواع موادمخدر در سطح كشور كشف و ضبط شده است.
 
همزمان معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد‌مخدر از تهيه بانك اطلاعاتي مراكز درمان و كاهش آسيب و صدور كارت شناسايي براي معتادان تحت پوشش خدمات درماني اعتياد خبر داد. بابك دين‌پرست با بيان اينكه در جلسه مشترك وزراي بهداشت و كشور، توافق شد كه بانك اطلاعات جامع معتادان و مراكز درمان و كاهش آسيب ايجاد شود، افزود: وزارت بهداشت تعهد كرده اين بانك را كه عدم‌وجود آن يك خلأ جدي تلقي مي‌شد را تا پايان سال اجرايي كند. اين سامانه براي نخستين بار است كه در كشور ايجاد مي‌شود. همچنين به موازات آن، كارت‌هاي شناسايي مشخصي براي همه معتادان تحت پوشش درمان صادر مي‌شود تا ضمن كنترل فرايند درمان، از توزيع خارج از شبكه قانوني داروهاي آگونيست ويژه اعتياد هم جلوگيري شود.
 
به گفته دين‌پرست براي جلوگيري از انتشار غيرقانوني متادون و ساير داروهاي درمان اعتياد كه مشكلات جدي را در فرايند امر درمان ايجاد كرده است، كميسيوني مركب از مديران و كارشناسان دستگاه‌هاي مرتبط با مديريت داروهاي اعتياد در دبيرخانه ستاد تشكيل شده تا نظارت فني و كارشناسي بر فرايند توليد، توزيع و مصرف داروهاي اعتياد داشته باشند و به موازات آن شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد‌مخدر استان‌ها هم موظف به برخورد قانوني با عطاري‌ها و مراكز متخلف شده‌اند.
بر اساس توافقات ژنو قرار بود که ایران در یکسال در دو مرحله 4.2 و 2.8 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده خود را دریافت کند که با واریز دو قسط آخر در روز گذشته، در مجموع 7 میلیارد دلار دریافت شده است.
 
به گزارش مهر، براساس دو توافق انجام شده میان ایران و گروه پنج به علاوه یک در ژنو در یکسال اخیر قرار  بود که طی دو مرحله مبالغی به میزان 4.2 و 2.8 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران دریافت شود که روز گذشته دو قسط آخر واریز شد و در مجموع 7 میلیارد دلار از دارایی ها توسط کشورمان دریافت شد.
 
تمام اقساط دور دوم توافقات به جز قسط های پنجم و ششم تا روز گذشته به حساب بانک مرکزی واریز شده بود و تنها 900میلیون دلار آن باقی مانده بود که این مقدار نیز دیشب به حساب بانک مرکزی واریز شد.
 
با انعقاد توافقنامه وین در سوم آذر ماه بین ایران و کشورهای غربی توافق شد که در چارچوب این تفاهم تا 10 اسفند امسال ( اول مارس 2015 ) و توافق نهایی تا 10 تیر سال آینده ( اول جولای 2015 ) ماهیانه 700 میلیون دلار از دارایی های مسدود شده ایران آزادسازی شود.
 
در دور دوم مذاکرات قرار بود 2.8 میلیارد دلار آزادسازی شود که به این ترتیب قسط اول به مبلغ 500 میلیون دلار (اول اوت2014)، قسط دوم 500 میلیون دلار (25 اوت 2014)، قسط سوم 400 میلیون دلار(17 سپتامبر 2014)، قسط چهارم 500 میلیون دلار(10 اکتبر 2014)، قسط پنجم 500 میلیون دلار (3 نوامبر 2014)و قسط ششم 400 میلیون دلار (23 نوامبر 2014) آزاد و در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد.
 
براساس توافقات به عمل آمده، قرار شده بود که در مرحله اول هم 4.2 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران در 8 قسط به مبلغ 550 میلیون دلار در اول فوریه، 450 میلیون دلار اول مارس، 550 میلیون دلار 7 مارس، 550 میلیون دلار 10 آوریل، 450 میلیون دلار 15 آوریل، 550 میلیون دلار 14 می، 550 میلیون دلار 17 ژوئن و 550 میلیون دلار در تاریخ 20 ژوییه آزاد شود. این منابع در پایان زمانبندی های اعلام شده آزاد و واریز گردید.
سه پسر جوان که درصدد بودند، دختر بیست و یک‌ساله‌ای را در یکی از محله‌های شرق تهران هدف اسیدپاشی قرار دهند، ناکام مانده و دستگیر شدند.
 
به گزارش جام جم، ساعت 17 دوشنبه مردی با پلیس تماس گرفت و از وقوع یک مورد اسیدپاشی در یکی از محله های نیروی هوایی در شرق تهران خبر داد.
 
ماموران با اعزام به محل حادثه و تحقیق از شاهدان متوجه شدند دختر و پسر جوانی در حال گفت وگو با یکدیگر بودند که دو راکب موتورسوار به آنها نزدیک شده و با بطری اسیدی که در دست داشتند، به سمت آنها حمله ور شده و درصدد بودند تا دختر بیست و یک ساله را هدف اسیدپاشی قرار دهند که مرد همراه وی مانع از این کار شده و اسید روی کمر او پاشیده شده و دو اسیدپاش هم توسط اهالی دستگیر شده اند.
 
ماموران با ثبت اظهارات شاهدان، دختر و پسر جوان را همراه مرد اسیدپاش برای تحقیقات به کلانتری 128 تهران نو منتقل کردند.
 
ابتدا دختر جوان به افسر بازجو گفت: مدتی پیش با سعید دوست و به هم علاقه مند شدیم، اما شرایط زندگی او به گونه ای نبود که بتوانیم با هم ازدواج کنیم؛ بنابراین به خواسته اش مبنی بر ازدواج پاسخ منفی دادم و از او خواستم دیگر مزاحم من نشود، اما بی فایده بود. روز حادثه دوباره با من تماس گرفت و خواست تا برای آخرین بار با هم حرف بزنیم، من هم قبول کردم و در محل ملاقات حاضر شدم تا به او بگویم بزودی ازدواج می کنم و برای همیشه مرا ترک کند.
 
وی اضافه کرد: هنگام گفت وگو با هم بودیم که راکبان یک موتورسیکلت به ما نزدیک شدند و با صدا زدن نامم با بطری ای که به دست داشتند و بعدا فهمیدم واقعا اسید درونش بوده به سمتم حمله ور شدند تا مرا بسوزانند که مرد مورد علاقه ام جانش را به خاطر من به خطر انداخت و از ناحیه کمر کمی مصدوم شد. نمی دانم متهم بازداشت شده و همدستش که متواری شد چه کسانی هستند و به چه انگیزه ای دست به این کار زده اند.
 
با ثبت اظهارات دختر جوان، مرد همراه وی نیز که هدف اسیدپاشی قرار گرفته بود بازجویی شد و گفته های دختر جوان راتائید کرد و گفت، نمی داند جوان اسیدپاش چه کسی بوده است. در مرحله بعدی مرد اسیدپاش که حسین نام دارد و نوزده ساله است، سرانجام اعتراف کرد و گفت: دختر جوان را نمی شناختم، اما مردی که همراهش به کلانتری آمده دوستم است. او خودش از من و دوست دیگرمان که اکنون فراری است، خواست تا این کار را برایش انجام دهیم. او نقشه اسیدپاشی را طراحی کرد و ما دو نفر درصدد اجرای آن بودیم. نمی دانستم این کار مرا به دردسر می اندازد.
 
با مشخص شدن این موضوع، ماموران متهم را در مواجهه حضوری با جوانی که قربانی اسیدپاشی شده بود، قرار دادند که وی بناچار اعتراف کرد.
 
این جوان در اظهاراتش به افسر بازجو گفت: سه سال پیش با دختر جوان آشنا شدم و در این مدت هر کاری انجام دادم تا او با من ازدواج کند، اما بی فایده بود و سرانجام از من جدا شد. همین موضوع باعث شد از او کینه به دل بگیرم و درصدد انتقامگیری باشم. بنابراین تصمیم گرفتم نقشه اسیدپاشی را طراحی کنم. این موضوع را با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم که قول همکاری به من دادند. چند روز پیش از حادثه بطری اسید را از مردی در جنوب تهران خریدیم و روز حادثه طبق نقشه من با دختر مورد علاقه ام قرار ملاقات گذاشتم تا با او حرف های آخرم را بزنم. بنابراین لباس ضخیمی پوشیدم تا آسیب کمتری به من برسد.
 
متهم یادآور شد: طبق نقشه قرار شد دوستانم در حالی که بطری اسید به دست دارند به بهانه این که می خواهند روی چهره دختر جوان اسید بپاشند به سمت مان حمله کنند. من در آن زمان برای نجات دختر مورد علاقه ام وارد عمل شوم تا با این ترفند خودم مورد هدف اسیدپاشی قرار بگیرم تا او با دیدن این کار و ازخودگذشتگی من به خواسته ام برای ازدواج پاسخ مثبت دهد. این ترفند هم به درستی عملی نشد و لو رفتیم.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره به جام جم گفت: در این حادثه به دختر جوان آسیبی نرسیده و او در سلامت کامل است و پسری که نقشه اسیدپاشی را طراحی کرده بود نیز در جریان حادثه آسیب جدی ندیده است. با توجه به اعترافات دو پسر متهم آنها برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.
 
سرهنگ عباسعلی محمدیان افزود: جستجوی پلیس برای دستگیری سومین متهم این پرونده که کامران نام دارد نیز ادامه پیدا کرد و بامداد دیروز مخفیگاه او را که خانه یکی از اقوامش بود، شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی ماموران به آنجا در یکی از محله های تهران اعزام شدند و او را پیش از فرار دستگیر کردند. این متهم نیز با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با دو همدست دیگرش گفته های آنها را تائید و اظهار کرد، فریب دوستش سعید را خورده و با او همراه شده است و گمان نمی برده این چنین دچار دردسر شود.
 
برای هر سه پسر جوان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد
فرمانده کل سپاه گفت: بسیج بیست میلیونی رمز بقا و موفقیت انقلاب اسلامی است.
به گزارش تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز چهارشنبه در اجتماع بزرگ "شکوه مقاومت" در کرمان حضور یافت.
 
مهمترین محورهای سخنان فرمانده سپاه به شرح ذیل است
بسیج بیست میلیونی رمز بقا و موفقیت انقلاب اسلامی است. بسیج در جنگ تحمیلی، محاسبه دشمن را بهم ریخت
اگر صدور تفکر مقاومت از انقلاب اسلامی به عراق، سوریه و لبنان صورت نمی‌گرفت امروز سرنوشت این کشورها معلوم نبود، چه می‌شد؛ اگر این تفکر نبود انقلاب یمن به پیروزی نمی‌رسید.
سوال بزرگ این است چرا برای حل مشکلات اقتصادی به توانمندی‌های داخلی و مشارکت دادن مردم که در جنگ هم تجربه شده، توجه نمی‌کنیم.
مردم ما می‌دانند علت فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهدید نظامی، شعار اصلی انقلاب که "زیر بار زور نمی‌‌رویم" است؛ این مقاومت برگرفته از عاشورا و مبانی اعتقادی ماست.
فتنه 88 به مراتب خطرناک‌تر از جنگ8 ساله بود؛ این فتنه بسیار خطرناک با حضور مردم خنثی شد. پیام 9 دی، اعتقاد به ولی فقیه بود.
دشمن، فتنه عراق و سوریه را می‌خواست در کشور ما هم پیاده کند و امروز هم می‌خواهند با مزدوانی از جنس داعش خود ناامنی ایجاد کنند اما مردم ما ایستاده‌اند. امروز 10 هزار بسیجی اهل سنت در دسته‌های رزمی بسیج شده و در مرزها از امنیت کشور دفاع می‌کنند. ما امنیت در شرق کشور را به قوم‌های محلی سپرده و به آنها اعتماد کردیم که موفق هم بوده‌اند.
ماهیانی که مصرف انسانی ندارند غذای کروکودیل‌ها هستند و هر قطعه کروکودیل بالغ روزانه سه کیلوگرم گوشت مصرف می‌کند که هزینه نگهداری روزانه آن حدود 5000 تومان است.
 
مژگان روستایی، اولین پرورش‌دهنده کروکودیل در کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به واردات کروکودیل‌های مولد از مالزی و تایلند طی سال‌های اخیر اظهار کرد: سال گذشته این کروکودیل‌ها به مرحله تخم‌گذاری رسیدند و 9 بچه کروکودیل تولید کردند.
 
وی با اشاره به این‌که 9 کروکودیل موجود یک ساله و ایرانی هستند، اظهار کرد: اکنون پوست بچه کروکودیل‌ها قابل بهره‌برداری است اما برای بهره‌وری بالاتر طی سه سال‌ آینده پوست آن‌ها بهره‌برداری می‌شود.
 
این کارآفرین نمونه استان هرمزگان نیز با اشاره به این که در حال حاضر شش کروکودیل مولد در ایران نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: کروکودیل‌های مولد باید 10 ساله باشند.
 
روستایی با بیان این‌که در حال حاضر 50 قطعه کروکودیل مولد در کشور وجود دارد، گفت: امسال نیز برای دومین بار تخم‌گذاری انجام و پیش بینی می شود بیش از 20 بچه کروکودیل تولید شود.
 
وی با اشاره به این‌که مزرعه پرورشی موجود در حال آماده سازی مولدها و استحصال بچه کروکودیل‌ها به منظور افزایش تولید است، اظهار کرد: هنوز این مزرعه به مرحله تولید اقتصادی نرسیده است.
 
به گفته او با توجه به این که واردات کروکودیل شرایط طولانی و پیچیده اداری دارد و هزینه‌هایش مقرون به صرفه نیست، دیگر واردات نخواهیم داشت و از مولدهای موجود تکثیر و پرورش انجام می‌شود
زن کولی که پس از شکنجه کودک خردسال او را به قتل رسانده و در خیابان رها کرده بود، در تحقیقات پلیس شناسایی و دستگیر شد.
 
به گزارش جام جم، دوازدهم آبان امسال، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از کشف جسد پسر بچه ای در کنار امامزاده ابراهیم شهرستان آمل خبر داد. با اعلام خبر، کارآگاهان جنایی پلیس راهی محل شدند و دیدند پسر دو ساله ای کنار سرویس بهداشتی امامزاده روی زمین افتاده است.
 
متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند آثار سوختگی با سیگار و جراحت روی بدن پسر بچه مشهود بوده و از زمان مرگ او کمتر از 24 ساعت می گذرد.
 
کارآگاهان جنایی با جسد پسر بچه ای مواجه بودند که هیچ مدرک هویتی همراه نداشت و از سویی اهالی محل او را تا به حال ندیده بودند.
 
باتوجه به ظاهر پسر بچه، این احتمال داده شد پسرک از کولی های دوره گردی باشد که در همان حوالی ساکن هستند. به این ترتیب کارآگاهان سراغ کولی ها رفتند و به تحقیق از آنها پرداختند.
 
کولی ها با دیدن عکس پسر بچه او را شناسایی کردند و یکی از ساکنان محل به پلیس گفت: «این عکس آرین است، مادرش را خوب می شناختم. پدرش قبل از تولد آرین فوت کرد. زن جوان هم مدتی بعد از آن که بچه اش را به دنیا آورد، جان خود را از دست داد. مادر آرین با زن جوانی به نام شهلا دوست بود، بعد از مرگ مادر، شهلا بچه را با خود برد تا از او نگهداری کند
 
با اطلاعات به دست آمده، بررسی ها برای یافتن زن جوان که تنها مظنون پرونده بود، ادامه یافت. با بررسی های صورت گرفته شهلا شناسایی و برای تحقیقات به اداره آگاهی انتقال داده شد.
 
زن جوان در ابتدا منکر اطلاع از قتل شد و ادعا کرد که آدم ربایان کودک را به قتل رسانده اند. ماموران که متوجه تناقض گویی های متهم شده بودند به بازجویی ها ادامه دادند که زن جوان بناچار به قتل اعتراف کرد و گفت: «مادر آرین دوست صمیمی ام بود و بعد از مرگش آرین را نزد خودم نگه داشتم. اما در اصل او را نزد خودم بردم تا بهتر بتوانم کسب درآمد کنم. مدت هاست که گدایی می کنم و وجود یک کودک در کنارم، باعث می شد مردم بیشتر به من کمک کنند
 
او ادامه داد: برای آن که مردم دلشان برای پسر بچه بسوزد، او را با سیگار می سوزاندم یا کتکش می زدم. تا کودک مظلوم تر به نظر برسد و کمتر شیطنت کند. اما یازدهم آبان زمانی که داشتم که او کتک می زدم، حال آرین بد شد و فوت کرد. من که از مرگ او ترسیده بودم و می دانستم در این مرگ مقصر هستم، بچه را درآغوش گرفتم و جنازه اش را کنار امامزاده رها کردم.
 
سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران گفت: «با اعترافات زن جوان به جنایت، او با قرار بازداشت روانه زندان شد.»