سفر هیات 100 نفره آلمانی به ایران با هدف تبادلات 11 میلیارد دلاری

سفر هیات 100 نفره آلمانی به ایران با هدف تبادلات 11 میلیارد دلاری  29 تیر -94
خوب قبل از اینکه نتیجه نهایی لغو تحریم ها و آزادی دلارهای بلوکه شده عملی شود .حداقل از این رقم مبلغ 11 میلیارددلار پیشکش شرکت های ا قتصادی و تجاری آلمانی شده است . سهم مردم پیوند شعار دروغین حکومت ا زآن مستضعفان و پابرهنگان خمینی شیاد می شود.
هیئت یکصد نفره سیاسی- اقتصادی آلمان به منظور گفتگو و ارزیابی بازارهای اقتصادی ایران به ریاست معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان، امروز وارد تهران می‌شود.
در این سفر یک روزه علاوه بر معاونان وزیر اقتصاد و انرژی آلمان و مسئولان سیاسی اقتصادی این کشور، روسا و اعضای هیئت مدیره 20 شرکت بزرگ آلمانی نیز به همراه خبرنگاران و سردبیران ارشد رسانه‌های بزرگ این کشور، زیگمار گابریل را همراهی خواهند کرد.
معاون شرکت دایملر و رئیس بخش تولید خودروهای سنگین و اتوبوس شرکت مرسدس بنز، مدیر روابط بین الملل شرکت فولکس واگن، مدیر عامل BASF بزرگ‌ترین شرکت صنایع شیمیایی جهان، رئیس اتحادیه تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی و تاسیسات آلمان، رئیس انجمن خاورمیانه و افریقا و مدیر عامل گروه بزرگ اقتصادی لینده، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت بزرگ GIZ، رئیس کنفدراسیون صنایع آلمان، مدیر عامل بزرگترین شرکت تونل سازی و تولید تجهیزات مربوطه آلمان، معاون اجرایی شرکت زیمنس، رئیس کنفدراسیون‌های صنایع و معادن آلمان، عضو هیئت مدیره شرکت بزرگ فولاد سازی Krupp، مدیر کل روابط بین الملل شرکت دایملر، رئیس شرکت حمل و نقل ریلی بمباردیر و معاون شرکت فولاد سازی Mannesmann از اعضای هیئت همراه وزیر اقتصاد آلمان هستند که قرار است با مسئولان اقتصادی کشورمان دیدار کنند.
انجمن صنعت آلمان پیش‌بینی کرده است که در میان مدت صادرات این کشور به ایران از 2.4 میلیارد یورو در سال 2014 به حدود 10 میلیارد یورو معادل 10.9 میلیارد دلار افزایش یابد. در دوران اعمال تحریم‌ها علیه کشور، صادرات آلمان به ایران از بیشینه 4.4 میلیارد یورو در سال 2005 به 1.8 میلیارد یورو در سال 2013 رسید. رئیس انجمن اتاق بازرگانی و صنعت آلمان طی روزهای گذشته به یکی از روزنامه‌های این کشور گفته است توافق صورت گرفته در حال حاضر یک نقطه بازگشت ارزیابی می‌شود.