(تصاویر) پادگان‌اشرف؛ مقرمجاهدین 21سال قبل

تصاویر پادگان‌اشرف؛ مقرمجاهدین  21سال قبل  5 مرداد -94
(تصاویر) پادگان اشرف

به دلیل توافق تحمیلی هسته ای  که زهرخوران  خامنه ای پس از زهرخوران خمینی است که سازمان مجاهدین  نقش کلیدی در هر دو مورد خوراندن زهر داشت .چون عملیات  پیروزمندانه ی نظامی ارتش آزادیبخش ملی در سال 67 خمینی را وادار به تن دادن به پذیرش آتش بس و ترجیح دادن سرکشی جام زهر نمود. سپس بعنوان پادزهر اقدام به جنایت علیه ی بشریت قتل عام زندانیان سیاسی درتابستان 67 کرد. همچنین جانشین وی خامنه ای هم به خاطر افشاگری های مداوم تأسیسات هسته ای از سوی مجاهدین مجبور به سرکشی جام زهر هسته ای شد وتن به پذیرش توافق تحمیلی هسته ای داد.
بنابراین برای اینکه انتقام مضاعف دو زهرخوری خمینی و خامنه ای گرفته شود. درآستانه ی سالگرد عملیات  فروغ جاویدان رسانه های خبری ومطبوعاتی رژیم بربرمنش وتاریک اندیس خلافت اسلامی خامنه ای اقدام به تبلیغات منفی  علیه ی ارتش آزادیبخش مجاهدین کرده اند .
البته قلم بردستان اجاره ای  رسانه ها ومطبوعات مجازنیستندتا بگویند .مردم ایران برای چه انقلاب کردند؟ نقش سازمان های انقلابی و سیاسی و به ویژه زنان  در پروسه انقلاب چه بود؟ اهداف و آرمان شان چه بود؟ پس از انقلاب چه نصیب شان شد؟ نیروهای سیاسی وانقلابی چگونه سرکوب شدند؟ رفتار زن ستیزانه حاکمان ارتجاعی به قدرت رسیده چگونه شروع شد؟ چگونه اقدام به بستر سازی تبلیغاتی جنگ باعراق آغاز شد؟ فضای خفقان  اجتماعی وعدم فعالیت مسالمت آمیز سیاسی پس ازجنگ خانمانسوز باعراق چگونه بود؟ برای چه مخالفان برای ادامه ی مبارزه مجبور شدند ابتدا تا به کردستان ایران بروند. چون کردستان زمینی وهوایی مورد تهاجم وحشیانه واقع شد. سپس نیروهای مخالف برای ادامه ی مبارزه شان وارد خاک عراق شدند. ازجمله نیروهای وابسته به مجاهدین که توانسته بودند وارد استان های نوارمرزی عراق با ایران شوند دست به تأسیس قرارگاه های نظامی زدندتا کانون مبارزه متشکل وهمآهنگ مسلحانه زنان ومردان مجاهدبا ارگان های سرکوبگر رژیم وارونه ی ولایت فقیه فراهم وهموار گردد.
لذاپس از تأسیس ارتش آزادیبخش ملی بخشی از زنان ودختران هوادارمجاهدین که از زندان ها جان به در برده  همراه با سایر  هواداران فعال دیگر که جان شان در خطربود همراه با مردان وجوانان مخالف و آزادیخواه مخالف ارتجاع جنگ افروز حاکم ازراه های بس پرمخاطره خودرا به عراق رساندند و به جمع رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی پیوستند.
بنابراین درشرایطی که سیاست ارتجاعی جنسیتی و زن ستیزانه در سراسر ایران با شدت اعمال می شد.چون با شعار رو سری یاتوسری شروع و درادامه  طرح های  مبارزه با بی حجابی وسنگسار زنان مکمل شد که همراه با ضرب و شتم وبازداشت و شکنجه و اعدام ها بود تا که حال پیگیری شده است. پس قابل فهم بود که ایستادن مقابل چنین سیاست بغایت زن ستیزانه  برای رژیم وارونه  و زن ستیزانه ولایت فقیه هرگز زنان مسلح  درارتش آزادیبخش ملی قابل قبول نبود. برای همین باهمه توش وتوان  وامکانات توطئه ها و تهدیدهای تروریستی و  تهاجم نظامی علیه ی رزمندگان ارتش آزادیبخش ملی  مستقر در عراق در دستور کار حاکمان ارتجاع در تهران قرارگرفت .
اما به دلیل ضربه سنگین نظامی که رژیم در عملیات فروغ جاویدان دریافت کرد .باجدیت مترصد فرصت برای ضربه زدن وانتقام گرفتن بود. تااینکه تهاجم نظامی بوش به عراق  موجب اشغال نظامی این کشور شد .به خصوص بمباران های هوایی قرارگاه های نظامی مجاهدین از جمله اشرف  وخلع سلاح کردن شان از سوی جنگنده و نظامیان آمریکایی درخدمت بوش با همکاری بلرنخست وزیر انگلیس ونقش محوری جک استراو وزیرامورخارجه ی وقت انگلیس، بهترین هدیه ای بود که بوش تقدیم خامنه ای وپاسداران نمود. زیراکه  این اقدام کمک بس شایان توجهی به ادامه ی بقای ننگین رژیم وارونه ی ولایت فقیه کرد .
بهرحال در شرایطی که مدتی است که بخشی از زنان کشورمان که به فقر ومحرومیت تحمیلی کشیده شده  مجبور به کلیه وتن فروشی شده اند. ولی در سالگرد عملیات فروغ جاویدان گزارشات وارونه ازاین عملیات از سوی رسانه های خبری ومطبوعاتی خلافت اسلامی داعشی خامنه ای بازتاب داده شده است . غافل از آنکه  حضور تصاویر نظامی زنان و رزم بی امان شان مقابل ارتجاع حاکمان برایران ستودنی وقابل تقدیر و فراموش ناشدنی است . زیراکه ازهرمنظر نگریسته شود بس انگیزانده برای زنان به خصوص جوانان است. چون بعینه اثبات می کند که باوجود سیاست شدید زنان ستیزانه ی خمینی وخامنه ای زنان کشورمان تسلیم شرایط تحمیلی نشده اند چون مبارزه آزادیخواهانه شان با شیوه های گوناگون ادامه دارد .
"آنتونیو ریبریو" عکاس آژانس عکس "گاما" 6 سال پس از شکست سخت مجاهدین خلق در عملیات مرصاد توانست به پادگان نظامی اشرف برود و از مانور نظامی نیروهای این سازمان با تجهیزات نظامی که صدام در اختیارشان قرار داده بود عکاسی کند؛ این عکس‌ها از معدود روایات مصور از داخل مقر منافقین به شمار می‌رود.به گزارش مجله تاریخ فرادید، رژیم بعث عراق در 4 مرداد 1367 و تنها شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران با زیر پا گذاشتن آن بار دیگر به جنوب و حوالی خرمشهر حمله و زمینه را برای عملیات سازمان مجاهدین خلق فراهم کرد. ارتش و سپاه به سرعت در مرزهای جنوبی مستقر و آماده دفاع در برابر نیروهای عراقی شدند اما در همین زمان سازمان مجاهدین عملیاتی با نام "فروغ جاویدان" را برای حمله به خاک ایران از غرب کشور به اجرا درآورد.صدام پیش تر و در تیرماه 1367 طی یک نطق تلویزیونی از عملیات آینده منافقین خبر داده و گفته بود: به زودی خواهید دید که چگونه مجاهدین خلق به اعماق خاک خودشان نفوذ خواهند کرد و پیوستن مردم ایران به صفوف آن‌ها را نیز خواهید دید.
عملیات سازمان مجاهدین خلق در 4 مرداد و همزمان با بمباران شیمیایی عراق علیه مردم بی دفاع در چند روستای کرمانشاه آغاز شد. نیروهای این سازمان توانستند در روز نخست عملیات فاصلهٔ تنگه "پاتاق" تا منطقه "چهارزبر" در ۳۴ کیلومتری کرمانشاه را طی کنند اما نیروهای ارتش و سپاه در عملیاتی متقابل که 5 مرداد آغاز شد توانستند متجاوزان را از خاک کشور بیرون کنند. در این عملیات که به نام "مرصاد" شناخته می‌شود شمار زیادی از نیروهای منافقین کشته و تجهیزات نظامی آنها نیز منهدم شد.نیروهای سازمان مجاهدین در آن زمان در پادگان "اشرف" در ۸۰ کیلومتری مرزهای ایران در استان دیاله عراق مستقر بودند. این پادگان نظامی که در سال 1365 و پس از انتقال اعضای این سازمان به عراق تاسیس شد تا دو سال قبل که به طور کامل تخلیه شد به عنوان مقر اصلی نیروهای این سازمان به شمار می رفت.در سالگرد عملیات مرصاد و حمله مجاهدین خلق به کشور مجموعه‌ای دیده نشده از عکس های پادگان اشرف که عکاس آژانس عکس گاما عکاسی کرده را از نظر می گذرانید. این عکس‌ها که در اول جولای 1994 توسط "آنتونیو ریبریو" عکاسی شده مربوط به مانور نظامی این گروه تروریستی با ادوات نظامی دولت بعث عراق است که با حضور مسعود رجوی سرکرده آنها برگزار شده است.

(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف
(تصاویر) پادگان اشرف