گزیده خبرهای 27 تیر- 94 قسمت-4

گزیده خبرهای 27 تیر- 94 قسمت-4
 
دختر جوانی در هنگام عمل جراحی زیبایی بینی در یکی از مراکز جراحی تهران، دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد. خانواده این دختر،‌ پزشک را مقصر می دانند.به گزارش خبرآنلاین؛ بامداد روز ۲۰ تیرماه سال ۹۴، خانواده آرمیتا، دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، برای جراحی زیبایی دخترشان عازم یکی از مراکز جراحی در مرکز تهران شدند. خانواده آرمیتا به پزشک معالج سفارش کردند مراقب فرزندشان باشد: «لاغر است و جثه کوچکی دارد، آقای دکتر مراقبش باشیدپزشک به خانواده اطمینان داد و وارد اتاق عمل شد. پیش از آن گفته بود که این عمل حدود ۵ یا ۶ ساعت به طول می انجامد. اما پنج ساعت بعد، خبر خوشی از اتاق عمل بیرون نیامد.یکی از اقوام آرمیتا به خبرآنلاین می گوید: «ما پزشکی را انتخاب کردیم که سابقه خوبی در خانواده و دوستان ما داشت. حتی جراحی بینی مادر آرمیتا را هم او انجام داده بود. البته ۱۵ سال پیش و در یک بیمارستان. او یک متخصص گوش و حلق و بینی بوداما عمل آرمیتا نه در یک بیمارستان، بلکه در یک مرکز جراحی در خیابان فتحی شقاقی انجام شد. پس از ۵ ساعت، خانواده این دختر جوان منتظر خبر سلامت فرزندشان پشت در اتاق عمل بودند. اما خبری نشد: «ما منتظر بودیم که دکتر بیرون بیاید و حال آرمیتا را بپرسیم. اما خبری نشد. در همان حین تکنسین برق را به اتاق عمل فراخواندند. او با کمی تاخیر رسید. پرستاران گفتند مشکلی نیست. پس از مدتی، مامور کلانتری هم به اتاق عمل آمد. ما نگران بودیم. دقایقی بعد، پزشک معالج بیرون آمد، ما خوشحال شدیم، اما لحظاتی نگذشت که خوشحالی ما برای همیشه تمام شدآرمیتا به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد. خانواده این دختر جوان وقتی پزشک را می بینند،‌ به سمت او می روند، اما آقای دکتر رویش را از آنها بر می گرداند و بدون هیچ توضیحی می رود. پرستاران به خانواده آرمیتا خبر درگذشت او را می دهند.علت مرگ آرمیتا ایست قلبی اعلام شده است. اما پیش از عمل آرمیتا مشاوره قلب شده بود؟ پاسخ منفی است. یکی از اقوام او می گوید: «دکتر قبل از عمل از مادر آرمیتا پرسید که دخترش مشکل قلبی ندارد؟ او هم پاسخ منفی داد «تا حالا هیچ مشکلی نداشته است، هیچخانواده آرمیتا می‌گویند پزشک بدون توجه به آزمایش های پیش از عمل، دست به عمل جراحی زیبایی او زده است. آنها همچنین خواستار بررسی امکانات این مرکز جراحی شده‌اند. امکاناتی مانند سیستم احیا در اتاق عمل و برنامه های مراقبتی هنگام عمل.
شبکه اجتماعی تلگرام در روزهای اخیر هدف حمله هکرها قرار گرفت تا کاربران این پیام رسان موبایلی با مشکلات متعددی مواجه شوند.به گزارش خبرگزاری مهر، پیام رسان موبایلی تلگرام هدف حمله «رد سرویس توزیع شده» DDoS با سرعتی در حدود ۲۰۰Gbps قرار گرفت تا این پیام رسان در انتقال اطلاعات یا پیام های کاربرانش با مشکلات متعددی مواجه شود. تلگرام با انتشار توئیتی رسمی، اختلالات و کندی های این برنامه که در روز جمعه صورت گرفته بود را به دلیل تهاجم هکرها برای خارج کردن این شبکه از دسترس کاربران اعلام کرده است.هکرها معمولا در حمله هایی که به این روش انجام می شود به دنبال تعلیق، قطع موقت یا دائمی یک میزبان متصل به اینترنت هستند. یکی از روش هایی که معمولا در این حمله ها مورد استفاده قرار می گیرد را می توان در اشباع کردن ماشین ها یا سرورهای هدف با حجمی از درخواست های ارتباط خارجی دانست که شبکه قادر به پاسخگویی ترافیک قانونی نبوده در نتیجه سرعت پیام رسان موبایلی کاهش یافته یا از دسترس خارج می شود.در حمله های DOS اگر هکرها از سیستم های متعددی برای هجوم به میزبان های از راه دور استفاده کنند در این صورت حمله  DDoS خواهد بود. با آغاز چنین حملاتی، تمامی رایانه ها همزمان با هم عمل می کنند به طوری که سرور قادر به پاسخگویی نبوده و می تواند خسارت های غیرقابل باوری را به همراه داشته باشد. مقامات تلگرام اعلام کرده اند که هکرها از صد سرور آلوده این حمله را به سوی تلگرام ترتیب داده بودند. هکرها علاوه بر ویروسی کردن سیستم ها، کنترل آنها را نیز به دست گرفته بودند.گزارشات و آمارهای منتشر شده نشان می دهد، حملات هکرها بر آسیا، استرالیا و اقیانوسیه متمرکز بوده و خدمات رسانی به کاربران را در این مناطق با مشکل مواجه کرده اند. بنا به گزارش Register در حدود ۵ درصد از ۶۰ میلیون کاربری که این کمپانی در ۱۸ ماه اخیر جذب کرده بود، مورد هجوم قرار گرفته اند. 
سیستم‌سوخت‌رسانی در جایگاه‌های سوخت از ساعات اولیه بامداد امروز دچار اختلال شد که این موضوع با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و در نتیجه آغاز سفرهای بین شهری، مشکلات بسیاری را برای مسافران به‌ویژه در جاده‌های سراسر کشور ایجاد کرد.در این باره رییس جایگاه‌داران سوخت در واکنش به خبر قطع بنزین بسیاری از جایگاه‌های سوخت از بامداد امروز به خبرنگار ایسنا گفت: مشکلی که به وجود آمده قطع بنزین نبوده است، بلکه سامانه پخش هوشمند با اختلالاتی در جایگاه‌ها مواجه شده و برخی جایگاه‌ها را در سطح کشور از مدار خارج کرده است.بیژن حاج محمدرضا اظهار کرد: با توجه به این‌که زمانی که این سیستم دچار اختلال می‌شود حافظه آن پاک شده و باید از ابتدا کد‌گذاری شود تا به مدار برگردد، این روند کمی زمان می‌برد.او همچنین از تلاش برای رفع این مشکل خبر داد و افزود: از ساعت 4 بامداد امروز تلاش برای رفع این مشکل آغاز شده و تاکنون 60 تا 70 درصد جایگاه‌ها به مدار برگشته‌اند.وی با اشاره به این‌که در طول چند سال اخیر چند بار این سامانه از سوی عوامل خارجی هک شده است، با رد هرگونه اعتصاب در جایگاه‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر بنزین در نفت‌کش‌ها و در مخازن موجود است و مشکل به وجود آمده هیچ ارتباطی به قطع بنزین جایگاه‌ها ندارد بلکه همانطور که گفتم تنها دلیل آن اختلال در سامانه پخش هوشمند بوده است.رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با اشاره به وجود 3450 جایگاه سوخت در سطح کشور اظهار کرد: مشکلی که به وجود آمده در همه جایگاه‌ها نبوده است اما به ویژه در شهر تهران برخی جایگاه‌ها از مدار خارج شده‌اند که با تلاش‌های انجام شده مشکل بخش قابل توجهی حل شده و 30 تا 40 درصد جایگاه‌های باقی‌مانده نیز تا ساعاتی دیگر به مدار باز خواهند کشت.حاج محمدرضا با تاکید بر این‌که ما چندین و چند بار از دولت تقاضا کرده‌ایم که این سامانه هوشمند جمع‌آوری شود، گفت: استدلال دولت قبل برای راه‌اندازی این سامانه این بود که دولت هیچ‌گونه آمار تفکیک‌شده‌ای از مصرف سوخت ندارد اما امروز پس از هفت سال دولت به خواسته خود رسیده است و تمام آمارها را در دست دارد. در حال حاضر نیز تمام جایگاه‌های ما مجهز به سیستم فیلمبرداری خودکار است که تمام عملکرد‌ها را لحظه به لحظه ثبت و ضبط می‌کند.وی به مشکلات این سامانه اشاره کرد و افزود: این یک سیستم بی‌نظیر نیست و عیوب خودش را دارد، ضمن این‌که دیگر یک سیستم قدیمی به حساب آمده و تاخیر در سوخت‌گیری را موجب می‌شود.سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در واکنش به خبر قطع بنزین جایگاه‌های سوخت به ایسنا گفت: مشکل به وجود آمده به دلیل روزآمد کردن نرم‌افزار جایگاه‌ها بوده که به تدریج در حال برطرف شدن است.عربعلی افزود: خوشبختانه تا ساعت 9:30 صبح امروز 80 درصد جایگاه‌ها فعال شده‌اند و مابقی نیز تا ساعات آینده به مدار باز خواهند گشت.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران امروز افتخار می‌کند که حق خودش را گرفته است.به گزارش فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه مراسم نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار صداوسیما مبنی بر اینکه اگر بخواهید یک جمله به عنوان عیدی خطاب به ملت ایران بگویید چیست، گفت: ملت ایران امروز افتخار می‌کند که حق خودش را گرفته است.هاشمی رفسنجانی افزود: ملت ایران ان‌شاءالله به جلو آمده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که اسرائیل به توافق ایران با قدرت های جهانی متعهد نیست.به گزارش فرارو، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که توافق قدرتهای جهانی با ایران به این معنی است که ایران برنامه اتمی خود را حفظ می کند و تحریم ها برداشته می شودبه گفته او، ایران بعد از ده سال (با پایان دوره محدودیت ها) قادر خواهد بود بمب های اتمی متعدد تولید کند.او گفت که اسرائیل به این توافق متعهد نیست و هر کاری برای دفاع از خود خواهد کرد.همچنین نتانیاهو  خواستار تشکیل جلسه فوری با چند تن از وزرایش شده است.
متن برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و 1+5 که به تازگی منتشر شده است، شامل اسامی تعداد بسیاری از افراد و شرکت‌هایی است که از تحریم درآمده‌اند.در این فایل منتشر شده از صفحه 73 تا صفحه 113 به اسامی افراد و شرکت‌هایی اشاره شده که براساس توافق جدید از تحریم بیرون می‌آیند.در پایان این لیست که به ترتیب حروف الفبای انگلیسی منتشر شده نام بابک مرتضی زنجانی به چشم می‌خورد.در این لیست همچنین نام افراد دیگری نظیر رضا آقازاده، علی اکبر صالحی، هاله بختیار، محمد قنادی، هوشنگ نوری، قاسم سلیمانی، کامران دانشجو، جواد درویش‌وند، علی فدویی، سید مهدی فرحی، پرویز فتاح، علی حسینی‌تاش، بیک محمدلو، محمد نادری، مصطفی محمدی نجار، محمدرضا نقدی، محمدصادق ناصری، محمد پاک‌پور، رستم قاسمی، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، حسین سلامی، علی شمشیری، احمد وحیدی، فریدون عباسی دوانی، احمد وحید دستجردی، محمد حجازی، مرتضی رضایی، یحیی رحیم صفوی، محمدرضا زاهدی، محمدباقر ذوالقدر، علی عزتی و سید جابر صفدری وجود دارد.