گزیده خبرهای 31 تیر- 94 قسمت -2

گزیده خبرهای 31 تیر- 94 قسمت -2
 كاهش 135 ميليارد توماني اعتبارات خوزستان
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان گفت: اعتبارات امسال استان 135ميليارد تومان کاهش يافت.    اهواز- خبرنگار کيهان: اميد حاجتي افزود: با توجه به حصول بيشترين اعتبارات استان از محل درآمدهاي نفتي، سهم اعتبارات خوزستان در سال جاري نسبت به کل کشور کاهش 1/4 دهم درصدي داشته است.    حاجتي عنوان کرد: بدون در نظر گرفتن درآمدهاي نفتي، وضعيت اعتبارات استان نسبت به متوسط کشور رشد بهتري دارد و رشد اعتبارات بدون نفت در سطح کشور 9/8 و در خوزستان 29/7 دهم درصد بوده است. وي اعتبار ابلاغي به پروژه هاي نيمه تمام استان را 497 ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: براي تکميل پروژ ه هاي نيمه تمام به دو هزار و 900 ميليارد تومان اعتبار نياز است.    حاجتي با بيان اينکه براي تکميل پروژ ه هاي با پيشرفت فيزيکي بالاي 60 درصد به 270 ميليارد تومان اعتبار نياز است، اظهار کرد: با نقدينگي کامل اين مبلغ 660 پروژه تا پايان سال جاري تکميل خواهد شد.
مرگ آبزيان با خشك شدن رودخانه كشكان پلدختر
خشک شدن رودخانه کشکان فاجعه اي زيست محيطي در شهرستان پلدختر ايجاد کرده است.    مديرکل حفاظت محيط زيست لرستان گفت: آب رودخانه کشکان در بخش هايي از شهرستان کوهدشت تا شهرستان پلدختر و در منطقه چم مهر و هلوش پلدختر خشک شده است و تمام آبزيان اين مسير يا از بين رفته اند يا در حال مرگ هستند.    فتحي بيرانوند با بحراني دانستن اين وضعيت خواستار اقدام ستاد بحران استان در اين زمينه شد و افزود: وضعيت رودخانه کشکان اسفبار است و اگر فورا چاره اي انديشيده نشود، اين بحران به تمام استان لرستان سرايت مي کند.    وي با انتقاد از وضعيت کاشت محصولات آب دوست و غيراستراتژيک و برداشت بي رويه آب از رودخانه کشکان گفت: جهاد کشاورزي لرستان و شرکت آب منطقه اي بايد به طور جدي به مسئله ورود کنند و با جلوگيري از کشت بي رويه و برداشت آب به احياي دوباره رودخانه کشکان کمک کنند.    فتحي بيرانوند افزود: در شهرستان پلدختر يک هزار و 270 تلمبه آب غيرمجاز وجود دارد که اگر جلوي برداشت آنها گرفته شود مي توان به احياي رودخانه کشکان اميدوار شد.
جوان ميبدي به 4 نفر زندگي دوباره بخشيد
هماهنگ کننده واحد فراهم آوري اعضاي پيوندي دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد گفت: اهداي اعضاي بدن جوان 17 ساله ميبدي به 4 نفر بيمار نيازمند زندگي دوباره بخشيد.    محمد حسين قاسمي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: مرحوم محمد رشيدي بفروئي بر اثر تصادف دچار مرگ مغزي شده بود. وي اظهار کرد: پس از تاييد مرگ مغزي بيمار از سوي تيم پزشکي و اعلام رضايت خانواده وي، نامبرده به بيمارستان تهران منتقل و اعضاي بدنش به بيماران نيازمند اهدا شد. قاسمي گفت: دو کليه، کبد و قلب اين بيمار به نيازمندان اهدا شد. سال گذشته 18 مورد اهدا عضو در استان اصفهان صورت گرفت که 11 مورد آن مربوط به پيوند کليه بود که 4 نفر از اهداکنندگان دچار مرگ مغزي شده بودند. اين دهمين اهداي عضو در سال جاري است. 
مذاکرات هيئت آلماني در غياب خبرنگاران ايراني
    هيئت بزرگ تجاري - اقتصادي آلمان در حالي پس از توافق وارد ايران شد که مذاکرات آنها با وزراي ايراني به دليل محروم کردن رسانه هاي مطرح کشور از حضور در حاشيه اين نشست ها محرمانه ماند. به گزارش تسنيم، نکته قابل توجه در اين ديدارهاي اقتصادي - تجاري، اين بود که وزراي اقتصادي کابينه تلاش کردند محورهاي مذاکرات خود را به صورت گزينشي از طريق رسانه هاي خاص اطلاع رساني کنند، اين نکته آنجا نمايان مي شود که اکثر مسئولان در پايان جلسات رسمي و بعضاً غيررسمي خود بدون آنکه خبرنگاران مکتوب حضور داشته باشند، ترجيح دادند جلوي دوربين هاي سيما رفته و از پتانسيل بالاي ايران در جذب سرمايه گذاري خارجي بگويند.     
    «خط حزب الله» منتشر شد
    نشريه «خط حزب الله» با هدف انتشار در محافل انقلابي، نمازهاي جمعه، هيات هاي مذهبي و پايگاه هاي بسيج منتشر شد. «خط حزب الله» تلاش دارد تا با بهره گيري بي واسطه از انديشه ها و بيانات حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، راهبردها، رويکردها و مواضع مناسب با رويدادهاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي کشور، منطقه و جهان را به جامعه انقلابي کشور پيشنهاد کند. اين نشريه با اتکا به شبکه گسترده جوانان مومن و انقلابي کشور و بر بستر انگيزه انقلابي، پيام رهبر انقلاب اسلامي را به مخاطبان مي رساند. اين نشريه در چهار صفحه به صورت دو رنگ بر روي سايت KHAMENEI.IR منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.    
    هنوز وارد مصاديق نشده ايم
    آيت الله محمدعلي موحدي کرماني دبيرکل جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش که آيا جامعه روحانيت مبارز براي انتخابات وارد مصاديق شده است يا خير، گفت: هنوز وارد مصاديق نشده ايم و فعلاً مذاکرات مقدماتي در حال صورت گرفتن است. در حال حاضر افراد شايسته را مورد ارزيابي و بررسي قرار مي دهيم که چه کساني مي توانند براي انتخابات ظرفيت بهتري داشته باشند.