گزیده خبرهای 6 مرداد -94 قسمت 8

گزیده خبرهای 6 مرداد -94  قسمت 8
 
پیمان قاسم‌خانی این روزها سرگرم فراهم ساختن مقدمات ساخت نخستین فیلم سینمایی‌اش در مقام کارگردان است.به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، خبر ساختش از زمان پخش سریال «پژمان» سر زبان‌ها افتاده بود. با این حال این نویسنده می‌گوید که داستان فیلمش هیچ ربطی به داستان سریال «پژمان» به کارگردانی سروش صحت ندارد.او به تماشاگران امروز گفته: «قصه این فیلم هیچ شباهتی به سریال پژمان ندارد و به همین دلیل و برای اینكه هیچ شائبه‌ای درباره شباهت آن با سریال پیش نیاید هیچ اسمی از پژمان در تیتراژ آن نیستداستان این فیلم به گفته قاسم‌خانی قصه فوتبالیستی است كه سریال را بازی كرده و معروف شده و الان چند سالی است كه از سریال می‌گذرد و از هنرپیشگی هم اوت شده؛«یعنی یك پژمان شكست خورده در دو جبههسریال پژمان با بازی پژمان جمشیدی بازیكن سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران از افول ستاره‌هایی حكایت داشت كه بعد از پایان دوران بازی، دیگر چهره شناخته شده‌ای محسوب نمی‌شوند و با مشكلاتی كه در زندگی شخصی و اجتماعی برایشان پیش می‌آید، دست‌وپنجه نرم می‌كنند.پیمان قاسمخانی از شروع كار پروژه سینمایی پژمان در نیمه شهریور امسال خبر داده و گفته که هنوز نامی برای این كار انتخاب نكرده‌ام و خیلی هم دوست دارم هرچه زودتر یك اسم خوب برای فیلم پیدا كنم.
مسواک کالایی به ظاهر ساده و معمولی است که نقش بسیار مهم اما بی سر و صدایی در زندگی آدمی پیدا کرده است.در این رابطه مهدی حسینیان کارشناس مدیریت گفت: این اهمیت آنجا خودنمایی می کند که بر اساس رتبه بندی بنیادLemelson-MIT مسواک به عنوان اولین اختراعی شناخته شده است که شهروندان آمریکایی بدون آن قادر به زندگی نخواهند بود! رتبه ای مهم تر از اتومبیل، کامپیوتر و موبایلحسینیان ادامه داد، مسواک تاریخچه 5500 ساله دارد. اجداد مسواک های اولیه بصورت قطعات چوبی گیاهان ساینده یا جویدنی در تمدن بابل در 3500 سال پیش از میلاد مسیح و در تمدن مصر و چین به ترتیب در 5000 و 3600 سال پیش وجود داشته است. رومیان باستان هم از خار های جوجه تیغی به عنوان خلال دندان استفاده می کرده اند. اما مسواک با ظاهر امروزی برای اولین بار در سال 1498 در چین برای امپراتور تانگ دیناستی تولید شد. این مسواک از موهای زبر و خشن یال نوعی گراز وحشی بر روی دسته ای از استخوان یا چوب خیزران ساخته می شد و مخصوص خانواده امپراتوری چین بودتولید تجاری مسواک در سال 1780 در انگلستان توسط William Addis صورت گرفت. او از این راه به ثروتی افسانه ای دست یافت. در سال 1887 در سوئیس هم شرکت دیگری با نام  تریزا شروع به تولید تجاری مسواک نمود.  در سال 1938 پس از پیشرفت های صنایع پتروشیمی، یک شرکت آمریکایی اولین مسواک با الیاف نایلونی را تولید و به بازار عرضه کردجالب اینجاست که یکی از طلایه داران تولید تجاری مسواک هنوز هم در این صنعت حضور دارد و تبدیل به یکی از قطب های جهانی صنعت بهداشت دهان و دندان شده است. شرکت سوئیسی تریزا TRISAاز سال 1887 فعالیت های خود را توسعه داد و تبدیل به یکی از بنیانگذاران پیشرو صنعت بهداشت دهان و دندان در جهان شدبه گفته مهندس مهدی حسینیان مدیر مارکتینگ شرکت تریزا در ایران، امروز گروه کارخانجات تریزا با 128 سال سابقه، به عنوان یکی از ریشه دار ترین و بزرگ ترین کارخانجات تولید محصولات بهداشت دهان و دندان در بازار های جهانی شناخته می شود. حسینیان افزود: امروزه عنوان Made in Switzerland(ساخت سوئیس) خود در جهان تبدیل به یک برند بسیار پرقدرت و معتبر شده که این اعتبار در سایه فعالیت شرکت هایی مثل تریزا که ریشه های عمیق تاریخی و کیفیتی برتر دارند ایجاد شده است. 
وزير بهداشت: بيمارستان ها با كمبود 70 هزار تخت روبه رو هستند
وزير بهداشت و درمان از کمبود 70 هزار تخت در بيمارستان هاي کشور خبر داد و گفت: مجلس و دولت بايد در اين رابطه فکري بکنند.    سيدحسن قاضي زاده هاشمي شامگاه يکشنبه در گفت وگو با ايرنا در ديواندره گفت: در راستاي ارتقاي سطح هتلينگ، بيمارستان هاي کشور و مراکز درماني با کمبود بيش از 70 هزار تخت بيمارستاني مواجه هستند که وزارت بهداشت با امکانات موجود تنها مي تواند 2 هزار تخت را به تعداد تخت هاي بيمارستاني کشور اضافه کند.    هاشمي افزود: لازم است براي جبران کمبود تخت هاي بيمارستاني، مجلس و دولت زمينه را براي حضور سرمايه گذاري بخش خصوصي فراهم سازند.    بنابراين گزارش، وي که به همراه رئيس جمهور در سفر استاني ميهمان مردم کردستان بود در سفر جداگانه به ديواندره و سقز به عنوان نماينده دولت ضمن شرکت در جلسات شوراي اداري اين دو شهر ساختمان جمعيت هلال احمر ديواندره را افتتاح و از بيمارستان نيمه کاره سقز بازديد کرد.     وزير بهداشت و درمان در اين بازديد از اختصاص 200 ميليارد ريال اعتبار براي اتمام ساختمان اين بيمارستان خبر داد.    وي در سقز در جمع خبرنگاران تاکيد کرد: بهره برداري از بيمارستان 540 تختخوابي سنندج در سال جاري محقق خواهد شد.    وزير بهداشت و درمان تاکيد کرد: استان کردستان از لحاظ زيرساخت هاي بهداشت و درمان بسيار محروم است و ارتقاي شاخص هاي بهداشتي آن در اولويت برنامه هاي اين وزارتخانه قرار دارد.
دانشجويان بورسيه: اجازه ندهيد قانون شكنان جري شوند
با ارسال نامه خطاب به نمايندگان مجلس
جمعي از دانشجويان بورسيه در نامه اي به نمايندگان مجلس از بي توجهي به حقوقشان توسط مجلس انتقاد کردند؛ در بخشي از اين نامه آمده است: ۱۵ ماه گذشت؛ اما هيچ قدمي براي دانشجويان بورسيه بر نداشتيد.    دانشجويان بورسيه در اين نامه آورده اند: نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي مسئوليتي را بر دوش شخص نماينده خواهد گذاشت که در صورت سستي در استيفاي حقوق موکلان در دنيا و آخرت اين حق بر ذمه نمايندگان سنگيني خواهد کرد. بيش از ۱۵ ماه از اجراي پروژه و توطئه حذف اساتيد و نخبگان ارزشي از دانشگاه ها با کليد واژه بورسيه هاي غيرقانوني گذشته است و اين ظلم آشکار در بيانات رهبر معظم انقلاب به غيرقانوني و غيراخلاقي بودن تعبير شد. بعد از بيانات رهبر معظم انقلاب، مصاحبه ها و اظهاراتي از طرف نمايندگان مجلس شنيده و متاسفانه پس از گذشت مدتي کوتاه از ذهن ها دور شد و هيچ عکس العملي نيز از طرف نمايندگان در خصوص مطالبه جدي استيفاي حقوق از دست رفته دانشجويان بورسيه مشاهده نشد.     در بخش ديگري از اين نامه آمده است: بي احترامي عناصر فتنه گر در وزارت علوم به آرا و نظرات مجلس، عليرغم پذيرش تصميمات شوراي مرکزي بورس دولت دهم توسط وزيرعلوم در کميسيون اصل ۹۰ و در ادامه طرح ادعاي دروغ مبني بر دخالت ديوان محاسبات و سازمان بازرسي در ماجراي بورسيه ها از طرف وزارت علوم و تکذيب سازمانهاي ذيربط و استنکاف وزارت علوم از اجراي راي قانوني کميسيون اصل 90 همگي مايه وهن مجلسي است که بايد در راس امور باشد.    به گزارش جهان، در پايان اين نامه تاکيد شده است: با اين شرايط ضرورت دارد رئيس مجلس شوراي اسلامي، روساي کميسيون هاي آموزش و اصل 90 و ساير نمايندگان با اقدامي عاجل و قاطع به اين توهين هاي مکرر وزارت علوم به شان و جايگاه قانوني مجلس شوراي اسلامي پاسخ دهند. کوتاهي در اين پاسخگويي مطمئناَ عناصر قانون گريز و فتنه گر را جري تر مي کند و در امور ديگر نيز مطمئناً در راس بودن مجلس را زير سوال خواهند برد.
انقلابي بودن، ولايتمداري و دينداري مشخصه هاي ارتش
فرمانده کل ارتش با حضور در تيپ مستقل 388 پياده مکانيزه شهيد سرلشکر حيدر شهرکي ايرانشهر، ارتش جمهوري اسلامي ايران را ارتشي انقلابي، ديندار و ولايتمدار خواند. امير سرلشکر عطاءالله صالحي فرمانده کل ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان اين يگان، ارتش جمهوري اسلامي ايران را ارتشي انقلابي، ديندار و ولايتمدار خواند. وي همچنين ارتش جمهوري اسلامي ايران را از ساير ارتش هاي جهان متمايز دانست و گفت: وجه تمايز ارتش ما با ساير ارتش هاي جهان، انقلابي بودن، ولايتمداري و دينداري است. 
    دولت عليه آمريکا در مجامع بين المللي شکايت کند
    نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: طبق منشور سازمان ملل متحد هيچ کشوري حق اجازه حمله، تهديد به حمله و استفاده از زور را به هيچ کشوري ندارد، بنابراين جمهوري اسلامي ايران مي تواند به سازمان ملل و مجامع بين المللي به خاطر تهديدات نظامي آمريکا شکايت کند. منصور حقيقت پور در گفت و گو با فارس با اشاره به تهديد ايران به حمله نظامي توسط آمريکا پس از توافق وين، اظهار داشت: دولت مردان آمريکايي براي مسائل داخلي خودشان اين گونه صحبت ها را مطرح مي کنند البته ما هم آنان را درک مي کنيم.