ظریف "برجام" را تقدیم مجلس کرد


گذشته از اینکه گزارشگردستپاچه شده چون  از علی اکبر صالحی عراقی علی اصغر نام برده است . از سوی دیگر یقه گیری دلواپسان توافق هسته ای در بارارمکاره ی مجلس ارتجاع ازاین دو نفر به خصوص محمدجواد ظریف شروع می شود که ادامه ی آین یقه گیری حداقل تا اسفندماه ادامه دارد چون موقع برگزاری نمایش انتخابات دوره ی دهم مجلس ارتجاع می باشد.
فرارومحمد جواد ظریف وزیر امورخارجه و علی اصغر صالحی ریس سازمان انرژی اتمی به منظور ارائه گزارش ازبرنامه جامع اقدام مشترک هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در جلسه علنی امروز  (سه شنبه) حضور یافتند
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز افزود: امروز در خدمت محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و هیات مذاکره کننده هسته ای هستیم که طبق قرار قبلی بنا بود گزارشی از تلاش های خود به مجلس ارائه کنند و اسناد مربوطه را نیز به مجلس تقدیم کنند.
وی ادامه داد: امروز فرصت کافی در اختیار دکتر ظریف و دکتر صالحی قرار می دهیم تا مطالب خود را بیان کنند.
پس از آن ظریف متن "برنامه اقدام مشترک را تقدیم هیات رئیسه کرد. هنگام تقدیم متن توافق جامع به هیات رییسه مجلس برخی از نمایندگان، احسنت می گفتند.
 
وزیر امور خارجه پس از تقدیم متن برجام به مجلس با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت که جهانیان از این توافق به عنوان پیروزی عقلانیت و منطق بر جنگ طلبی استقبال کردند.
گزیده سخنان ظریف را در ادامه می خوانید
در این مذاکرات طولانی و نفس گیر با توکل بر خدا و پشتیبانی مردم، جمهوری اسلامی ایران نشان داد که با شش کشور به ظاهر قدرتمند دنیا مذاکره می‌کند اما باج نمی‌دهد.
بر اساس مصوبه مجلس متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک را تقدیم مجلس می‌کنم.
در این مذاکرات طولانی و نفس گیر با توکل بر خدا و پشتیبانی مردم، جمهوری اسلامی ایران نشان داد که با شش کشور به ظاهر قدرتمند دنیا مذاکره می‌کند اما باج نمی‌دهد.
بر اساس مصوبه مجلس متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک را تقدیم مجلس می‌کنم.
یک هفته پیش در چنین روزی توافقی تاریخی بین ایران و شش کشور به ظاهر قدرتمند دنیا به سرانجام رسید؛ توافقی که مورد توجه گسترده جهانیان قرار گرفت. طرح صهیونیستی امنیتی‌سازی ایران فرو پاشید و جهانیان از این توافق به عنوان پیروزی عقلانیت و منطق بر جنگ‌طلبی استقبال کرده و آن را نقطه عطفی در تاریخ روابط بین‌الملل در دهه‌های معاصر شناختند.
ثابت شد جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط تحریم و فشار حاضر است سال‌ها مقاومت و دو سال مذاکره را ادامه دهد ولی در برابر فشار مقاومت کند و از خطوط اصلی خود عدول نکند و بالأخره یک بار دیگر بر آمریکا ثابت شد که به تعبیر مقام معظم رهبری باید تسلیم ایران را به خواب ببینند.
به اعتراف دوست و دشمن آنچه در این میان به اثبات رسید عزت، خودباوری، اقتدار و سربلندی توأم با حکمت مردم ایران و رهبر فرزانه ماست. در این مذاکرات طولانی و نفس‌گیر با توکل به خدا و با پشتوانه مردم بر همگان ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران با شش کشور به ظاهر قدرتمند دنیا مذاکره می‌کند اما باج نمی‌دهد. ثابت شد جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط تحریم و فشار حاضر است سال‌ها مقاومت و دو سال مذاکره را ادامه دهد ولی در برابر فشار مقاومت کند و از خطوط اصلی خود عدول نکند و بالأخره یک بار دیگر بر آمریکا ثابت شد که به تعبیر مقام معظم رهبری باید تسلیم ایران را به خواب ببینند.
ملت بزرگوار ایران فرزندان شما در این مذاکرات برای شش کشور به ظاهر بزرگ دنیا و نماینده عالی اتحادیه اروپا روشن نمودند که هیچ کس نباید هرگز ایرانی را تهدید کند، روشن نمودند غنی سازی ما و تحقیق و توسعه مرتبط با آن و اصولاً هیچ یک از تأسیسات هسته‌ای ما هیچ گاه تعطیل نخواهد شد،‌ روشن نمودند که برنامه موشکی و تسلیحاتی ما به هیچ کس صرفن ظر از قدرت ادعایی‌اش ارتباطی ندارد و روشن نمودند که اگر کسی در منطقه باید پاسخگو باشد این آمریکا و غرب است که در فلسطین و یمن و سوریه با سلاح‌هایش مردم بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند.
عصبانیت معاندین جمهوری اسلامی ایران و در رأس آنها رژیم صهیونیستی به خوبی نشان دهنده تحکیم اقتدار منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران است. هیچ‌گاه رژیم منفور صهیونیستی در میان متحدین خود تا این حد منزوی نبوده است.
توافق هسته‌ای را در سطوح مختلف می‌توان تحلیل کرد. می‌توان در سطح کلان یا خرد به آن نگریست، می‌توان در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی آن را ارزیابی کرد، می‌توان از زاویه راهبردی به آن نگاه کرد و می‌توان از زاویه تحریم‌ها آن را بررسی کرد و می‌توان از زاویه برنامه درازمدت هسته‌ای به آن نگریست ولی در هر سطحی که تحلیل می‌کنیم نباید فراموش کنیم که هر توافقی یک بده بستان است. هر طرف از بخشی از خواسته‌های خود به نفع بخش مهم‌تری از آن صرف‌نظر می‌کند و مذاکره تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که داده و ستانده‌های دو طرف کمابیش متعادل شود.