(تصاویر) توان موشکی ایران

همزمان با موضع گیری انتقادی پاسدار محمدعلی جعفری رئیس گزمکان پاسداران پیرامون  متن  توافق هسته ای که چرا محدودیت موشک های بالستیکی شده است .تصاویر توان موشکی پاسداران با برچسب " ایران " هم به نمایش گذاشته شده است. البته در معرکه بازار علنی  امروزمجلس ارتجاع محور بررسی توافق هسته ای حتماً به این موضوع موشکی هم اشاره  خواهد شد .
امااگر ادعا شده است که در همان سال های میانی جنگ خانمانسوزموهبت الهی 8 ساله ی ایران و عراق  برای پاسخ دادن به حملات و تجاوزهای شهری رژیم بعث، پاسداران به دنبال تشکیل یگان موشکی بودند. جالب اینکه اکنون درامتداد دفاع خامنه ای در سخنرانی نمازعید فطر خود که از دوستان ازجمله همپیمان سوریه هم کرد اکنون ادعا شده  در همان مقطع جنگ  13 نفر از  پاسداران  با عنوان "جوانان رزمنده ایرانی " برای آموزش‌های اولیه موشکی به سوریه رفتند. در ادامه بدون آنکه اشاره شود که  دوره ی آموزشی اعزامی ها به سوریه چه مدت بود، ولی افزوده شده  در همان روزهایی که اولین موشک پاسداران باز با پسوند " ایران " با همه مشقات و کارشکنی‌ها و کمبودها به سمت بغداد شلیک شد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که کمتر از 2 دهه بعد، جوانان کم تجربه آن روز، قوی‌ترین یگان موشکی منطقه را اداره کنند به طوری که امروز به گفته صاحب نظران حوزه نظامی، رژیم وارونه ی ولایت فقیه  جزو 10 کشور اول جهان در حوزه فناوری‌های موشکی می باشد.با سرمایه گذاری ایران در این حوزه و نیز تلاش و مجاهدت خاموش فرزندان گمنام ، سال هاست این امر محقق شده و حالا  رژیم وارونه ی ولایت فقیه  انبوهی از موشک های کوتاه بُرد، میان بُرد و دوربُرد خود را در انواع مختلف کروز و بالستیک دارد که اگر «شهاب» را شناخته شده ترین عضو این خانواده بدانیم، باید به موشک‌های دیگری نظیر قدر، قیام، سجیل، فاتح، هرمز و خلیج فارس نیز اشاره کرد که کلکسیونی از موشک های متعدد با ماموریت های ویژه را تشکیل می‌دهند.
اماعجیب است که گفته نشده مگر ادعا نمی شود که رژیم وراونه ی ولایت فقیه امن ترین کشور جهان وقدرت برترمنطقه است؟البته اگر دامنه  ضرب وشتم وسرکوب وسانسور و زندان وشکنجه وشلاق و اعدام ودارزدن های روزانه در نظر گرفته نشود و توجهی هم به بارندگی ها وجاری شدن سیل وتخریب وخسارات مالی وتلفات جانی انسانی یکی دو روزا خیر که همچنان بارندگی وعدم امداد واطلاع رسانی هواشناسی درنظر گرفته نشود .سئوال است مگر هنوز ایران درشرایط جنگی است که باید نیاز به تولید انواع موشک ها باشد؟
همچنین سئوال است اگر  چنانچه سرمایه ی سنگینی که صرف تولید موشک های پاسداران شده  و فقط ارگان فاشیستی پاسداران آن را دنبال کرده ودرخدمت اینان و رهبرپوشالی ودکوری ام القرای جهان اسلام خامنه ای است . این سرمایه اختصاص به زیر ساخت های تولیدی- صنعتی- ازجمله صنعت نفت – اقتصادی وخدماتی  داده می شد تا سر وسامانی به اقتصاد خری خمینی شیاد داده می شد . این امر واجب تر نبودو الویت نداشت تا شاهد شکاف عمیق طبقاتی ورشد لجام گسیخته ی تورم وگرانی وفقر وبیکاری .... در شرایط کنونی نباشیم؟


خانواده «شهاب» را باید نامدارترین نسل موشک‌های ایرانی بنامیم که در 3 رنج شهاب یک، دو و سه تولید شدند. در واقع جمهوری اسلامی ایران در اولین گامهای خود برای تولید موشک در داخل، شهاب 1 را با بُرد 300 کیلومتر از روی موشک اسکادB ساخت و حدود 2 سال بعد، موشک شهاب 2 با بُرد 500 کیلومتر ساخته شد. بعد از آن بود که با الگوبرداری از روی موشک اسکاد C، اولین موشک جمهوری اسلامی ایران با هدف اصابت به سرزمین‌های اشغالی با نام «شهاب 3» تولید شد. این موشک بُردی در حدود 1150 کیلومتر داشت که برای اصابت به سرزمین‌های اشغالی می‌بایست از مرزهای غربی کشور نظیر گیلانغرب شلیک می‌شد. پس از آزمایش موشک شهاب 3 در سال 1377 و اعلام مشخصات آن از جمله بُرد، نگاه دشمنان به توانایی موشکی ایران تغییر کرد زیرا ارائه نمونه‌های جدیدتر، دوربُردتر و دقیق‌تر از خانواده موشکهای شهاب نشان دهنده رسیدن ایران به سطوح بالای فناوری موشکی بود که نوید محصولات مخوف‌تری را در آینده می‌داد. نمونه‌های مختلفی از شهاب3 تولید و به خدمت نیروهای مسلح کشور درآمد که از نظر بُرد و زیرسامانه‌ها ارتقاء یافته‌اند اما همگی یک مرحله‌ای سوخت مایع بوده و از سامانه هدایت اینرسیایی برخوردارند.