باران و سيل ميلياردها ريال به 3 استان خسارت وارد كرد
27
مهر -94
بارندگي
در 3 استان کشور طي چند روز گذشته که از شدت بيشتري برخوردار بود سبب بروز خسارات
زيادي به اماکن مسکوني و زيربنايي اين استان ها از جمله گيلان، مازندران و سيستان
و بلوچستان شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گيلان با اشاره به بارش شديد باران طي چند روز گذشته گفت: ميزان خسارت اوليه ناشي از بارش باران در استان افزون بر 600 ميليارد ريال برآورده شده است.
حجت شعبانپور در گفت وگو با خبرنگار ايرنا آبگرفتگي بيش از 150 واحد مسکوني و معابر در چند شهرستان، قطع برق و راه هاي ارتباطي در برخي از مناطق روستايي شهرستان هاي رودسر، فومن، املش و لنگرود، تخريب چهار دهنه پل را از جمله خسارت هاي ناشي از اين بارش و بالاآمدن سطح رودخانه ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در اين بحران تلفات جاني نداشتيم و هم اکنون تمام راه ها باز شده و قطعي آب و برق نيز نداريم.
فرماندار تنکابن هم گفت: در جريان سيل شنبه گذشته 3 واحد مسکوني تخريب و 112 واحد مسکوني نيز دچار آسيب ديدگي شديد شده است.
سيد امير حسيني جو افزود: در بخش مرکزي، پل قديم جانبازان تخريب و مقرر شد تا شهرداري نسبت به جمع آوري کامل اين پل اقدام کند تا تردد وسايل نقليه از پل کناري امکان پذير شود.
وي به خسارت سيل در بخش نشتا اشاره کرد و اظهار داشت: در اين بخش برخي از منازل مسکوني در روستاهاي تيل پرده سر، بابولات، رودپشت، معلم کوه و پلسرا دچار آسيب ديدگي شدند و يک باب دامسرا نيز تخريب شد.
حسيني جو خاطرنشان کرد: در بخش خرم آباد 11 دهنه پل در محور سياورز و تشکون خسارت ديده اند و محور قلعه گردن نيز با رانش و ريزش کوه مواجه شده که با تلاش ماموران راهداري اين مسير بازگشايي و تردد در آن جريان دارد.
فرماندار تنکابن با اشاره به آسيب ديدگي بخشي از محورهاي مواصلاتي شهرستان، تصريح کرد: محور خشکه داران به طول سه کيلومتر، محور روستاي چناربن به طول يک کيلومتر، محور قلعه گردن به توساکله به طول 7 کيلومتر و محور ميانکوه محله نيز به طول 4 کيلومتر دچار آبگرفتگي شديد و آسيب ديدگي شدند.
وي گفت: تخريب دو آب نما در روستاي صادق آباد سه هزار و آسيب ديدگي شديد محور فرعي دوهزار از ديگر خسارت هاي سيل بوده است.
معاون فرماندار تنکابن نيز گفت: 15 روستاي اين شهرستان در محاصره سيل قرار گرفت و يکصد واحد مسکوني اين روستاها دچار آبگرفتگي شد.
در همين حال فرماندار رامسر گفت: بر اساس برآورد اوليه سيلاب شنبه 60 ميليارد ريال به واحدهاي مسکوني، تجاري، توليدي، ابنيه و زيرساخت هاي اين شهرستان خسارت وارد کرد.
حسين سروري افزود: سيلاب علاوه بر خسارت وارد کردن به 170 واحدهاي مسکوني، تجاري و دامداري، به 20 اصله تير برق هم آسيب رساند.
وي گفت: در محورهاي جواهرده و جنت رودبار نيز شاهد رانش کوه و سقوط سنگ به محدوده راه ارتباطي بوديم که با تلاش راهداران اين محور پاکسازي و راه باز شد.
فرماندار رامسر بارش 254 ميليمتري در دوره زماني 30 ساعتي در اين شهرستان را بي سابقه خواند و گفت: در محدوده شهر کتالم و سادات شهر نيز شاهد آبگرفتگي معابر عمومي و طغيان رودخانه مشاکلايه بوديم که اکنون مشکلي وجود ندارد.
سروري از مسئولان به ويژه مديريت بحران استان مازندران خواست اعتبارات لازم را براي رفع نقاط حادثه خيز در اين شهرستان اختصاص دهند.
فرماندار نوشهر هم گفت: بارش شديد باران باعث آبگرفتگي روستاها و معابر شهري اين شهرستان شد.
«محمدعلي قمي» افزود: اين حجم بارندگي در زمان کم و عدم گنجايش خروجي آب موجب آبگرفتگي 6 روستاي امين رود، خيررودکنار، ملکار، حوض کتي، مزگاه و سنگتو را در پي داشته است.
از سوي ديگر مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان به خبرنگار فارس گفت: بارندگي در اين استان سبب جاري شدن سيل در برخي مناطق سيستان و بلوچستان شد. رسول راشکي با اشاره به آماده باش نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان تصريح کرد: دو روستا در شهرستان ميرجاوه در مسير سيل قرار گرفتند که ماموران اين جمعيت اقدام به عمليات امدادرساني کردند.
اين مسئول با بيان اينکه 100 تخته چادر امدادي، اقلام خوراکي و امدادي نيز در ميان سيل زدگان توزيع شده است ادامه داد: در زاهدان نيز 10 تخته چادر و اقلام امدادي و خوراکي به افراد سيل زده تحويل شده است.
همچنين شدت بارندگي شنبه گذشته در چمخاله سبب شد برخي مدارس اين شهرستان در نوبت صبح و عصر تعطيل شوند و تعدادي از واحدهاي مسکوني در چمخاله دچار آبگرفتگي شدند و جاده چمخاله نيز به زير آب رفت.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گيلان با اشاره به بارش شديد باران طي چند روز گذشته گفت: ميزان خسارت اوليه ناشي از بارش باران در استان افزون بر 600 ميليارد ريال برآورده شده است.
حجت شعبانپور در گفت وگو با خبرنگار ايرنا آبگرفتگي بيش از 150 واحد مسکوني و معابر در چند شهرستان، قطع برق و راه هاي ارتباطي در برخي از مناطق روستايي شهرستان هاي رودسر، فومن، املش و لنگرود، تخريب چهار دهنه پل را از جمله خسارت هاي ناشي از اين بارش و بالاآمدن سطح رودخانه ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در اين بحران تلفات جاني نداشتيم و هم اکنون تمام راه ها باز شده و قطعي آب و برق نيز نداريم.
فرماندار تنکابن هم گفت: در جريان سيل شنبه گذشته 3 واحد مسکوني تخريب و 112 واحد مسکوني نيز دچار آسيب ديدگي شديد شده است.
سيد امير حسيني جو افزود: در بخش مرکزي، پل قديم جانبازان تخريب و مقرر شد تا شهرداري نسبت به جمع آوري کامل اين پل اقدام کند تا تردد وسايل نقليه از پل کناري امکان پذير شود.
وي به خسارت سيل در بخش نشتا اشاره کرد و اظهار داشت: در اين بخش برخي از منازل مسکوني در روستاهاي تيل پرده سر، بابولات، رودپشت، معلم کوه و پلسرا دچار آسيب ديدگي شدند و يک باب دامسرا نيز تخريب شد.
حسيني جو خاطرنشان کرد: در بخش خرم آباد 11 دهنه پل در محور سياورز و تشکون خسارت ديده اند و محور قلعه گردن نيز با رانش و ريزش کوه مواجه شده که با تلاش ماموران راهداري اين مسير بازگشايي و تردد در آن جريان دارد.
فرماندار تنکابن با اشاره به آسيب ديدگي بخشي از محورهاي مواصلاتي شهرستان، تصريح کرد: محور خشکه داران به طول سه کيلومتر، محور روستاي چناربن به طول يک کيلومتر، محور قلعه گردن به توساکله به طول 7 کيلومتر و محور ميانکوه محله نيز به طول 4 کيلومتر دچار آبگرفتگي شديد و آسيب ديدگي شدند.
وي گفت: تخريب دو آب نما در روستاي صادق آباد سه هزار و آسيب ديدگي شديد محور فرعي دوهزار از ديگر خسارت هاي سيل بوده است.
معاون فرماندار تنکابن نيز گفت: 15 روستاي اين شهرستان در محاصره سيل قرار گرفت و يکصد واحد مسکوني اين روستاها دچار آبگرفتگي شد.
در همين حال فرماندار رامسر گفت: بر اساس برآورد اوليه سيلاب شنبه 60 ميليارد ريال به واحدهاي مسکوني، تجاري، توليدي، ابنيه و زيرساخت هاي اين شهرستان خسارت وارد کرد.
حسين سروري افزود: سيلاب علاوه بر خسارت وارد کردن به 170 واحدهاي مسکوني، تجاري و دامداري، به 20 اصله تير برق هم آسيب رساند.
وي گفت: در محورهاي جواهرده و جنت رودبار نيز شاهد رانش کوه و سقوط سنگ به محدوده راه ارتباطي بوديم که با تلاش راهداران اين محور پاکسازي و راه باز شد.
فرماندار رامسر بارش 254 ميليمتري در دوره زماني 30 ساعتي در اين شهرستان را بي سابقه خواند و گفت: در محدوده شهر کتالم و سادات شهر نيز شاهد آبگرفتگي معابر عمومي و طغيان رودخانه مشاکلايه بوديم که اکنون مشکلي وجود ندارد.
سروري از مسئولان به ويژه مديريت بحران استان مازندران خواست اعتبارات لازم را براي رفع نقاط حادثه خيز در اين شهرستان اختصاص دهند.
فرماندار نوشهر هم گفت: بارش شديد باران باعث آبگرفتگي روستاها و معابر شهري اين شهرستان شد.
«محمدعلي قمي» افزود: اين حجم بارندگي در زمان کم و عدم گنجايش خروجي آب موجب آبگرفتگي 6 روستاي امين رود، خيررودکنار، ملکار، حوض کتي، مزگاه و سنگتو را در پي داشته است.
از سوي ديگر مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان به خبرنگار فارس گفت: بارندگي در اين استان سبب جاري شدن سيل در برخي مناطق سيستان و بلوچستان شد. رسول راشکي با اشاره به آماده باش نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان تصريح کرد: دو روستا در شهرستان ميرجاوه در مسير سيل قرار گرفتند که ماموران اين جمعيت اقدام به عمليات امدادرساني کردند.
اين مسئول با بيان اينکه 100 تخته چادر امدادي، اقلام خوراکي و امدادي نيز در ميان سيل زدگان توزيع شده است ادامه داد: در زاهدان نيز 10 تخته چادر و اقلام امدادي و خوراکي به افراد سيل زده تحويل شده است.
همچنين شدت بارندگي شنبه گذشته در چمخاله سبب شد برخي مدارس اين شهرستان در نوبت صبح و عصر تعطيل شوند و تعدادي از واحدهاي مسکوني در چمخاله دچار آبگرفتگي شدند و جاده چمخاله نيز به زير آب رفت.