مسدود شدن جاده سرفاریاب درکهگیلویه و بویراحمد/

مسدود شدن جاده سرفاریاب درکهگیلویه و بویراحمد/گرفتار شدن 40 خودرو دراین محور 9بهمن-95

یاسوج- ایرنا- مدیر هلال احمر چرام در کهگیلویه و بویر احمد گفت که بارش سنگین برف جاده باغچه سادات - سرفاریاب این شهرستان در استان را مسدود و کار امداد رسانی به خودروهای گرفتار در این محور را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش ایرنا، محور برف گیر و کوهستانی باغچه سادات - سرفاریاب به طول حدود 170 کیلومتر یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.
علمدار دستور جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که نیروهای امدادی هلال احمر و راهداری از عصر امروز با حضور در این مسیر برف گیر مشغول برف روبی و امداد رسانی به خودروهای گرفتار هستند.
وی تصریح کرد که تاکنون 40 خودرو در 2مسیر یاسوج به سرفاریاب و چرام به یاسوج گرفتار برف شدند که نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به آنان هستند.
مدیر هلال احمر چرام ادامه داد که بیشترین میزان بارش برف در منطقه جوخانه، طسوج و چات باریک در این شهرستان است.
سرپرست راهداری کهگیلویه و بویراحمد نیز به رانندگانی که قصد عبور از جاده های استان به ویژه محورهای برف گیر را دارند به بستن زنجیر چرخ و رعایت مسایل ایمنی توصیه کرد.
کهگیلویه وبویراحمد 45 گردنه و یکهزار و 500 کیلومتر جاده برف گیر دارد.
محمد حسین نصیری افزود که حدود 500 اکیپ راهداری به طور شبانه روزی مشغول امداد رسانی و خدمات دهی در مسیرهای برف گیر این استان هستند.
وی تصریح کرد که جاده باغچه سادات - سرفاریاب همچنان به دلیل بارش سنگین برف به ویژه در منطقه جوخانه و چات باریک مسدود است.
نصیری گفت که در تماس تلفنی با فرماندار شهرستان چرام قرار است از تردد خودروها از سمت سرفاریاب به یاسوج از این مسیر برف گیر تا اطلاع بعدی ممانعت شود.
جاده سرفاریاب - باغچه سادات به یاسوج حدود 170 کیلومتر طول دارد و مسیر یاسوج به دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه را به هم وصل می کند.

خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی