فقدان نظارت کافی سبب بروز خطاهای درمانی دربیمارستان های اراک شده است

استاندار مرکزی
فقدان نظارت کافی سبب بروز خطاهای درمانی دربیمارستان های اراک شده است 9بهمن-95
نظارت نه کافی که فوف کافی فقط درروش سرکوب و سانسور اعمال می شود.
اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: فقدان نظارت کافی سبب بروز برخی خطاهای درمانی دربیمارستان های اراک شده است.
محمود زمانی قمی روز جمعه در جریان عیادت از کودک آسیب دیده اراکی در بیمارستان ولی عصر اراک به ایرنا گفت: در صورت استمرار نظارت کافی بر روند درمانی بیماران، اتفاقات و حوادث تلخ کام شهروندان و خانواده ها را تلخ نخواهد کرد.
وی اظهارکرد: نظارت های اصولی و اثر بخش عامل پیشگیری از وقوع خطاهای انسانی و سهوی در جریان پیگیری روند درمانی بیماران است.
زمانی قمی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت بیشترین میزان رضایتمندی را در بین شهروندان ایجاد کرده است و دولت مصمم است تا خدمات و دستاوردهای ارزشمند بخش بهداشت و درمان برای همگان ملموس باشد.
استاندار مرکزی با ابراز تاسف از بروز خطای انسانی در جریان درمان کودک اراکی بیان کرد: بروز برخی خطاهای درمانی که با نظارت عملی قابل پیشگیری است، توجیه منطقی ندارد و مسئولان بخش بهداشت و درمان استان باید پاسخگو باشند.
زمانی قمی تصریح کرد: کودک آسیب دیده اراکی که در بیمارستان ولی عصر (عج) بستری شده در حال گذراندن دوره درمان است وبرای بهبود کامل این کودک از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.
استاندار مرکزی افزود: نباید اجازه داد با برخی خطاهای انسانی و رفتار نامناسب برخی عناصر، خدمات و دستاوردهای ارزشمند بخش بهداشت و درمان زیر سوال برود.
زمانی قمی عنوان کرد: اجازه تکرار چنین سهل انگاری های درمانی و بهداشتی را در استان مرکزی نخواهیم داد و انتظار می رود دقت نظر و نظارت بیشتری در روند پیگیری درمان شهروندان اتخاذ شود.
استاندار مرکزی اظهار کرد: از خداوند متعال بهبود و شفای کودک آسیب دیده را مسئلت داریم و امید است دیگر شاهد بروز این گونه خطاهای درمانی در استان مرکزی نباشیم.
محمد پارسا بیابانی روز گذشته در جریان عمل لوزه در یکی از بیمارستان های اراک به دلیل بروز خطای سهوی، دچار سوختگی درجه 2 شد.
6991/3075**
خبرنگار معصومه ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی