پایبندی طرف‌های درگیر در سوریه به آتش بس تضمین کننده اجرایی شدن قطعنامه سازمان ملل است


ذوالنور در گفت‌وگو با ایسنا:

پایبندی طرف‌های درگیر در سوریه به آتش بس تضمین کننده اجرایی شدن قطعنامه سازمان ملل است 13 دی – 95

 وارونه گویی طلبه پاسدار ذوالنور که عضو جبهه پایداری مصباح یزدی وعضو مجلس ارتجاع می باشد برای اینکه تازگی جسد  کشته شده یک سرداردرسوریه تحویل گرفته شده است .

ذوالنوری
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از آتش بس در سوریه به شرط پایبندی طرفین مفید خواهد بود و در غیر این صورت دوامی نخواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از برقراری آتش بس در سوریه گفت: تاکنون سوریه، روسیه و حامیانش تقید خود را در پایبندی به آتش بس ثابت کرده‌اند. اما طرف‌های مقابل به محض احساس خطر نسبت به منافعشان آتش بس را نقض کرده و از آن برای ضربه به ارتش و ملت سوریه استفاده کرده اند.
وی با بیان اینکه نقض آتش بس در دوره‌های قبلی از سوی مخالفان به طور متناوب دیده شده است، گفت: معارضان و تروریست‌ها با پشت‌گرمی به سران نظام سلطه و قدرت های بزرگ آتش بس را نقض می کنند تا آمریکایی‌ها مواضع ارتش سوریه را بمباران کردند و بعد تروریست ها آن مواضع را تصرف کنند. پس می توان گفت آتش بس تنها پوششی برای ایجاد فضای امنی برای تروریست‌ها برای بازسازی خود و یا غافلگیر کردن ارتش سوریه و هم پیمانانشان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه حمایت ترکیه از این قطعنامه مهم است، گفت: اگر ترکیه از این قطعنامه حمایت نمی‌کرد تردید بیشتری نسبت به نقض شدن آتش بس وجود داشت، چون سر تروریست‌ها از یک طرف در توبره ترکیه است و از طرف دیگر، از طرف قطر و عربستان و غرب و آمریکایی ها حمایت می‌شوند و ارتباط دارند. از این رو حضور ترکیه به عنون ضلع سوم این توافق تضمین اجرایی شدن آن را بیشتر می کند.